Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Hvorfor ikke? Jeg kan ikke se for meg hvordan det går an? Er dere helt alene med baby? Gråter den hele tiden? Jeg skal snart føde og lurer på om detter er vanlig? Anonymous poster hash: 615fb...f09
Gjest Muji81 Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Jeg hadde ikke dette problemet, men babyer er forskjellige. Jeg prioriterte dusjing og å sminke meg litt. Føler meg alltid bedre litt stelt. Var en periode jeg måtte vaske håret om kvelden...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Jeg var alene, ja. Anonymous poster hash: 44b79...9d1
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Jeg var alene, ja. Anonymous poster hash: 44b79...9d1 Men kunne du ikke legge babyen fra deg på badegulvet? Anonymous poster hash: 615fb...f09
LillePunk Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 (endret) Vesla her begynte å gråte med en gang jeg la henne ned. Av den grunn ble det lite tid til meg selv de første ukene. Selv med pappaen i hus.. noen babyer synes det er helt ok å ligge litt for seg selv. Men ikke her i gården Selv sovende. Sov kun på meg. Først nå den siste måneden eller to at hun kan underholde seg selv litt i 5-15 min mens jeg får tatt en dusj eller liknende uten gråt. Hun er forøvrig 5 mnd straks. High need baby som er nysgjerrig og vil være med og se alt. Endret 5. februar 2016 av Håpefull86
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Min yngste skrek som en stukken gris når hun ble lagt ned, så jeg fikk bare dusjet når mannen var hjemme. Hun hadde vel overlevd å skrike mens jeg dusjet også, men ikke noe man gjør hvis man kan unngå det. Anonymous poster hash: 1ea4c...b6e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Alene med baby som var umettelig på nærkontakt. Det var hud mot hud 24/7 i det som føltes som en evighet. Jeg dusja når jeg hadde besøk og jeg dusja med han i armene av og til bare fordi det er deilig. Det samme gjaldt mat, klesvask og husarbeid. Det blei så som så med alt. Eneste gangene jeg hadde begge hendene "fri" med god samvittighet var når vi kjørte bil, det likte han Anonymous poster hash: 9e2d6...181
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 Jeg kunne heller ikke skjønne at det ikke skulle bli tid til det før jeg fikk barn. Jaggu ble det ikke lett! Timene går så fort, ho sov veldig lite på dagen og ville ikke ligge lenge alene og ting skulle gjøres. Det var amming i det uendelige, så skulle jeg ha mat, så var det tørr bleie, så skulle vi gå på tur, så vat det amming igjen, så var det mat, bleie, slappe av litt osv. Også va rådet jo litt skriking innimellom alt dette. Så, det er bare å forberede seg! Anonymous poster hash: db5b0...eb3
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #9 Skrevet 5. februar 2016 Hvorfor ikke? Jeg kan ikke se for meg hvordan det går an? Er dere helt alene med baby? Gråter den hele tiden? Jeg skal snart føde og lurer på om detter er vanlig? Anonymous poster hash: 615fb...f09 Aldri hatt det problemet! Babyen har vel en far? Eller en bestemor? Den sover ofte også! Lite løsningsorienterte de som ikke klarer å ta seg en dusj med nyfødt baby . Anonymous poster hash: 98d0d...4f2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #10 Skrevet 5. februar 2016 Jeg kunne heller ikke skjønne at det ikke skulle bli tid til det før jeg fikk barn. Jaggu ble det ikke lett! Timene går så fort, ho sov veldig lite på dagen og ville ikke ligge lenge alene og ting skulle gjøres. Det var amming i det uendelige, så skulle jeg ha mat, så var det tørr bleie, så skulle vi gå på tur, så vat det amming igjen, så var det mat, bleie, slappe av litt osv. Også va rådet jo litt skriking innimellom alt dette. Så, det er bare å forberede seg! Anonymous poster hash: db5b0...eb3 Noe sånt som det ja, og så var jeg litt i en tåke tror jeg, når babyen først sov var jeg ikke akkurat som skutt ut av sofaen eller sengen, klar til å fikse det som skulle fikses. Apati er vel en ganske beskrivende følelse. Anonymous poster hash: 62db0...96d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #11 Skrevet 5. februar 2016 Babyen skrek heeeele tiden! Mannen min kom hjem etter arbeidstid, men han måtte ta seg av middagslaging og rydding, leksehjelp til eldste, kjøre han til og fra aktiviteter osv. Synes jeg ammet konstant, kun da babyen var stille. Eldste hadde også kolikk. Anonymous poster hash: 63bc9...246
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #12 Skrevet 5. februar 2016 Amming tok en evighet. Deretter var det bleieskift. Babyen sov ikke lenge om gangen. Hvis jeg prøvde meg på en dusj mens hun sov, var det hyl og skrik før jeg hadde rukket å ta sjampo i håret. Jeg hadde mer enn nok med å gå på toalettet mellom ammeøktene. Tar jo litt ekstra tid pga renselsen. Mat måtte samboer ordne til meg. Det hadde jeg ikke tid til. Baby holdt det gående med amming, bleieskift og gråt. Husker hun knapt sov på dagtid de første dagene mannen begynte å jobbe igjen. Første gangen jeg skulle på trilletur, brukte jeg tre timer på å komme meg ut døra. Senere måtte trilleturene planlegges. Skulle jeg på butikken, måtte jeg vente med å gå inn til hun hadde sovet lenge nok. Hun våknet alltid da vi gikk gjennom døra til butikken. Da tok det ikke mange minuttene før hun bæsjet på seg og begynte å gråte. Da var det bare å gjøre seg fort ferdig i butikken og hjem til bleieskift. De få gangene jeg gikk til en butikk lengre unna, måtte jeg innom helsestasjonen for å skifte bleie. Hun sovnet sjelden da vogna stod stille, noe som resulterte i lite tid til å gjøre andre ting. Tur på kafé var helt utelukket. Handletur på kjøpesenter var også håpløst. Fikk kanskje tittet rundt i et kvarter før jeg måtte frem med puppen. Husker jeg var misunnelig på de som hadde sovebabyer. Dusjing var med andre ord skikkelig luksus. Anonymous poster hash: 01550...907
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. februar 2016 #13 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har vært veldig mye alene med mine, men fikk dusjet likevel. Jeg la babyen på stellematte på gulvet mens jeg dusjet. Noen ganger skreik hun, men det tar jo ikke mange minutter å dusje så det gikk fint. Senere satte jeg henne i vippestol mens jeg dusjet og fra 7 mnd så satt hun i en ikeastol mens jeg dusjet.
Elsker livet Skrevet 5. februar 2016 #14 Skrevet 5. februar 2016 Med kolikkbaby var det mye jeg gjorde med babyskrik, blant annet en rask dusj. Jeg la da babyen i en stol som vibrerte. Det hjalp selvsagt ikke nevneverdig, men det gjorde ingenting annet heller. Babyen hadde jo selvsagt en far, men han var ikke hjemme på faste tidspunkt alltid, og når han endelig kom og overtok babyen prioriterte jeg ofte å sove, for det var faktisk en av de få tingene som var umulig når jeg var alene med babyen.
Roheryn Skrevet 5. februar 2016 #15 Skrevet 5. februar 2016 Begge mine er og var frimerkebabyer, eldste var verst og kunne omtrent ikke legges ned et sekund. Allikevel har det gått greit å snike seg til en dusj innimellom, til og med eldstemor tålte et par minutter på badegulvet foran dusjen mens jeg sang og pratet med henne - bare jeg passet på at hun var mett og opplagt. Og når leker begynner å bli spennende hadde hun et par-tre leker som kun var på badet og derfor mer spennende enn de på stua. Lillemann er enda greiere, han kan godt være med å dusje litt (eldste fikk noia om jeg tok henne inn i dusjen), ligge på gulvet og bable eller sitte i vippestol. Det er jo ikke mange minutter det er snakk om 😊
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #16 Skrevet 5. februar 2016 Skjønner det ikke jeg heller.. Er da bare å la babyen skrike noen få minutter mens man springer seg gjennom dusjen. Men nå må det sies at jeg trengte aldri å oppleve det selv, så jeg vet ikke om jeg hadde klart å la babyen skrike de få minuttene når den var helt nyfødt. Man er jo gjerne veeeeeeeldig hønemor, kanskje spesielt den første tiden. Jeg turte nesten ikke gjøre noe med den lille for jeg syns han var så skjør. Men om man må la babyen skrike et par minutter av og til, så er det ikke farlig altså! Anonymous poster hash: 9500d...420
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #17 Skrevet 5. februar 2016 dette kan jeg ikke forstå, er jo ikke hygenisk i det hele tatt å ikke dusje etter en fødsel, alle bakterier og alt, blødninger osv osv. dere som sier dere ike kunne legge fra dere babyen, ta den med i dusjen da. herregud. hvor vanskelig kan det være. og jeg hadde lett latt ungen gråte ett par minutter så jeg fikk vasket meg skikkelig. Anonymous poster hash: af643...6f4
Gjest GulleGo´ Skrevet 5. februar 2016 #18 Skrevet 5. februar 2016 Hvorfor ikke? Jeg kan ikke se for meg hvordan det går an? Er dere helt alene med baby? Gråter den hele tiden? Jeg skal snart føde og lurer på om detter er vanlig? Anonymous poster hash: 615fb...f09 Jeg var helt alene med en baby som gråt "hele tiden". Altså, hun roet seg for å sove av og til men kun mens jeg bar henne eller hadde henne på brystet. Så fort jeg la henne ned hylte hun til. Slik var hun egentlig de to første månedene, så til slutt måtte jeg bare lirke henne nedi vogna og sette den rett utenfor døra til badet, løpe inn i dusjen og vaske kropp og hår, og innen jeg var ferdig var hun allerede våken og gråt, så å dusje ble et ork og hørte til sjeldenheten. Ble mye klutvasking de to første månedene, og jeg vil ikke en gang tenke på det kråkereiret jeg må ha sett ut som på hodet. Så ja, det er mulig. Men hvor vanlig det er, det vet jeg ikke! :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #19 Skrevet 5. februar 2016 Hvorfor ikke? Jeg kan ikke se for meg hvordan det går an? Er dere helt alene med baby? Gråter den hele tiden? Jeg skal snart føde og lurer på om detter er vanlig? Anonymous poster hash: 615fb...f09 Aldri hatt det problemet! Babyen har vel en far? Eller en bestemor? Den sover ofte også! Lite løsningsorienterte de som ikke klarer å ta seg en dusj med nyfødt baby . Anonymous poster hash: 98d0d...4f2 Jeg tenker også at man er litt lite løsningsorientert om man ikke får til små ting i hverdagen, som å dusje, spise eller i det minste å gå på do. Anonymous poster hash: 615fb...f09
Gjest GulleGo´ Skrevet 5. februar 2016 #20 Skrevet 5. februar 2016 Hvorfor ikke? Jeg kan ikke se for meg hvordan det går an? Er dere helt alene med baby? Gråter den hele tiden? Jeg skal snart føde og lurer på om detter er vanlig? Anonymous poster hash: 615fb...f09 Aldri hatt det problemet! Babyen har vel en far? Eller en bestemor? Den sover ofte også! Lite løsningsorienterte de som ikke klarer å ta seg en dusj med nyfødt baby . Anonymous poster hash: 98d0d...4f2 Jeg tenker også at man er litt lite løsningsorientert om man ikke får til små ting i hverdagen, som å dusje, spise eller i det minste å gå på do. Anonymous poster hash: 615fb...f09 Det er tydelig at dere ikke hadde en krevende baby. Og jeg syns dere fremstår som lite forståelsesfulle ved å kalle andre lite løsningsorienterte, fordi de prioriterer babyen framfor en daglig dusj. Det er ikke alle som kan gi babyen videre til far eller bestemor, og det er ikke alle babyer som sover like mye som deres kanskje gjorde.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #21 Skrevet 5. februar 2016 dette kan jeg ikke forstå, er jo ikke hygenisk i det hele tatt å ikke dusje etter en fødsel, alle bakterier og alt, blødninger osv osv. dere som sier dere ike kunne legge fra dere babyen, ta den med i dusjen da. herregud. hvor vanskelig kan det være. og jeg hadde lett latt ungen gråte ett par minutter så jeg fikk vasket meg skikkelig. Anonymous poster hash: af643...6f4 Så lar man babyen bare gråte litt så man får spist, også lar man babyen bare gråte litt så man får vasket flasker, også lar man babyen bare gråte litt mens man fyrer i ovnen, også lar man babyen bare gråte litt mens man tar en telefon, og vips, så har babyen ikke bare grått littegrann lengre. Nei dusjing gikk det dårlig med her, babyen ble liggende nok å gråte mens jeg gjorde andre nødvendige ting. Anonymous poster hash: 88a85...126
MarianeA Skrevet 5. februar 2016 #22 Skrevet 5. februar 2016 Jeg både dusjet og gjorde andre nødvendige ting. Litt gråt og sutring skader ikke. Jeg hadde faktisk ikke taklet å ha baby i armene hele tiden. Man har jo i noen tilfeller søsken å ta seg av også.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #23 Skrevet 5. februar 2016 Hvorfor ikke? Jeg kan ikke se for meg hvordan det går an? Er dere helt alene med baby? Gråter den hele tiden? Jeg skal snart føde og lurer på om detter er vanlig? Anonymous poster hash: 615fb...f09 Aldri hatt det problemet! Babyen har vel en far? Eller en bestemor? Den sover ofte også! Lite løsningsorienterte de som ikke klarer å ta seg en dusj med nyfødt baby . Anonymous poster hash: 98d0d...4f2 Jeg tenker også at man er litt lite løsningsorientert om man ikke får til små ting i hverdagen, som å dusje, spise eller i det minste å gå på do. Anonymous poster hash: 615fb...f09 Det er tydelig at dere ikke hadde en krevende baby. Og jeg syns dere fremstår som lite forståelsesfulle ved å kalle andre lite løsningsorienterte, fordi de prioriterer babyen framfor en daglig dusj. Det er ikke alle som kan gi babyen videre til far eller bestemor, og det er ikke alle babyer som sover like mye som deres kanskje gjorde. Den er jeg med på, men krevende baby er ikke synonymt med at man ikke kan ta seg en dusj på 5 min. Da må man kanskje som andre sier her, ta babyen med seg i dusjen. Det går an å finne en løsning. Ikke alle babyer krever like mye, noen krever alt og noen krever ingenting, men man må likevel ta vare på seg selv. Det er nesten somnjg ikke tror på de som sier at de har gått i flere dager uten å dusje fordi de er sammen med babyen. Anonymous poster hash: 615fb...f09
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #24 Skrevet 5. februar 2016 Med første skyndet jeg meg å dusje mens hun sov. Med nr 2 det samme men han var avhengig av min kroppskontakt 24/7 frem til 3 mnd alder. Så ble litt skriking mens jeg dusjet. Hadde han enten liggende på stellematte på gulvet eller i vippestol de første 3 mnd (skrek med en gang han ble lagt ned så ble å springe gjennom dusjen). Senere i ikeastol med leker på matrettet. Anonymous poster hash: 8814d...47e
SuperFries Skrevet 5. februar 2016 #25 Skrevet 5. februar 2016 Med førstemann fikk jeg det ikke til. Hun fikk kolikk allerede på sykehuset, og vrælte noe helt sykt hver gang hun ble lagt ned. Det var grusomt bare å skifte bleie på henne. Hadde henne i armene mine mens jeg tisset, og dusjet bare når noen andre kunne holde henne. Jeg klarte verken å høre henne skrike eller se det illrøde ansiktet. Med nummer 2 var jeg mer avslappet. Han hadde også kolikk, men han fikk ligge i egnet stol mens jeg pratet til han. Tror ikke han hørte noe, for ham skreik veldig høyt. Men jeg var mer avslappet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå