Gå til innhold

Vanlig med babyshower til hvert barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med barn nr 2. Og fikk babyshower med barn nr.1, håpet jo på babyshower med barn nr. 2 også men nå som termin er bare 3 uker unna ser det dårlig ut. Men har dere fått babyshower til hvert barn eller bare ett?

Altså det er ikke så viktig at jeg skal få ting, har jo det meste jeg trenger, synes bare at det hadde vært koselig å bli tenkt på.

Anonymous poster hash: 8dcfb...ee2

Skrevet

Ikke vanlig nei. Selv fikk jeg til nr 3 ☺️

Anonymous poster hash: fa6de...bf6

Skrevet

Mens jeg ikke har hatt til noen av mine to.

Anonymous poster hash: 696e0...95d

Skrevet

Er gravid med nr 4 og har aldri hatt babyshower, er ikke stort savn eller☺

Anonymous poster hash: d030b...ae2

Skrevet

Her er det vanlig med babyshower selv om det er nr 1, 2, 3 osv.

Skrevet

Skjønner at det sikkert er store individuelle forskjeller på om det er "vanlig" med babyshower utfra hvor man bor og vennegjeng. Men her er det vanlig, og jeg har vært i 3 babyshowers siste året, så tenkte at det var normalt uavhengig om det er barn nr.1 eller 2 eller 3.

Ser jo bekjente på facebook har fått arrangert babyshower til hvert barn.

Tror egentlig det går mest på min usikkerhet I forhold til hvor "viktig" jeg er i min venninnegjeng, og føler vel litt på at jeg kanskje ikke betyr så mye.

Nei jeg får slutte å være så tullete, jeg har jo venner og en babyshower fra eller til forandrer jo ikke det.

Hi:)

Skrevet

Visste ikke det var vanlig i det hele tatt, jeg...

Men det er vel mindre " stas" med nr 2 for folk og de tenker vel du har nok av bodyer og smokker og hva det enn er folk får i babyshowers.

Anonymous poster hash: 6dd87...c1e

Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men jeg fikk til begge mine :) hadde ikke forventet å få til nr 2 siden jeg fikk til nr 1 :)

Skrevet

Skjønner at det sikkert er store individuelle forskjeller på om det er "vanlig" med babyshower utfra hvor man bor og vennegjeng. Men her er det vanlig, og jeg har vært i 3 babyshowers siste året, så tenkte at det var normalt uavhengig om det er barn nr.1 eller 2 eller 3.

Ser jo bekjente på facebook har fått arrangert babyshower til hvert barn.

Tror egentlig det går mest på min usikkerhet I forhold til hvor "viktig" jeg er i min venninnegjeng, og føler vel litt på at jeg kanskje ikke betyr så mye.

Nei jeg får slutte å være så tullete, jeg har jo venner og en babyshower fra eller til forandrer jo ikke det.

Hi:)

Ja nå synes jeg du er ganske tullete. Du er snart tobarnsmor, og kan ikke oppføre deg som en tenåring med vennedrama!

Anonymous poster hash: 591d0...095

Skrevet

Jeg fikk ikke babyshower da jeg ventet mitt første barn og det er jeg egentlig veldig glad for. Blir flau bare av tanken på babyshower. Men det går vel litt på hvordan man er og hvem man omgås.

Anonymous poster hash: c7bc1...496

Skrevet

Her er det vanlig kun til nr 1.

Anonymous poster hash: 61352...4c1

Skrevet

Du må ikke finne på å spørre om babyshower her inne hi, det er ikke greit under noen omstendigheter ifølge mobben på dib.

Anonymous poster hash: 17ce3...1b4

Skrevet

Sånn_egentlig, så er det vel jentene i familien til den gravide som arrangerer babyshower. Og at dette kun blir gjort for det første barnet. Men, tradisjonen her i Norge er tydeligvis annerledes...

Anonymous poster hash: 8c7fb...56e

Skrevet

Jeg fikk ikke babyshower da jeg ventet mitt første barn og det er jeg egentlig veldig glad for. Blir flau bare av tanken på babyshower. Men det går vel litt på hvordan man er og hvem man omgås.

Anonymous poster hash: c7bc1...496

Jeg ønsket ikke Babyshower og da venninne mine hintet om det takket jeg høflig nei. De arrangerte de likevel, og vet du, det er en av de hyggeligste dagene jeg har hatt på lenge.

Skrevet

Babyshower er vanligst enten hos veldig snobbete/overfladiske mennesker med litt for mye penger, eller hos (unge) mødre med luftig møblerte toppetasjer. Sistnevnte gjerne på landsbygda.

Anonymous poster hash: 97171...e74
Skrevet

Nei kjære vene... For noe tull

Anonymous poster hash: 345a9...f0f

Skrevet

Eneste plassen jeg har hørt om babyshower er på DIB og TV.

Ikke vanlig her ihverfall. Er fra Kristiansand.

Anonymous poster hash: f407b...51c

Skrevet

Er det vanlig? Har sett at de unge innvandrerne på jobb har gjort det, men hadde virkelig blitt sjokkert om jeg fikk det nå. Sikkert hyggelig altså, men ser for meg at det er mer for jenter >25 som kaller barna sine Michelle eller Matheo..

Anonymous poster hash: 4d866...dab

Skrevet

Har ikke hatt selv, og har aldri vært i en babyshower. Oslo her.

Skrevet

Babyshower er vanligst enten hos veldig snobbete/overfladiske mennesker med litt for mye penger, eller hos (unge) mødre med luftig møblerte toppetasjer. Sistnevnte gjerne på landsbygda.

Kjenner meg overhodet ikke igjen 😏

Babyshower er vel også relativt vanlig i kristne miljøer der man ser en anledning til å være god mot den gravide 🤗

Skrevet

Er det vanlig? Har sett at de unge innvandrerne på jobb har gjort det, men hadde virkelig blitt sjokkert om jeg fikk det nå. Sikkert hyggelig altså, men ser for meg at det er mer for jenter >25 som kaller barna sine Michelle eller Matheo..

Anonymous poster hash: 4d866...dab

Jeg er 36 😂

Og min søster arrangerte Babyshower for meg da jeg ventet nr 3. Var så koselig atte ❤️ Er første gang jeg hadde for meg, men har vært i mange Babyshower de siste årene.

Skrevet

Hahaha, jeg dør!! Ingen i min omgangskrets går under noen av dine kategorier. Og her er babyshower veldig vanlig.

Skrevet

Her har det blitt vanlig med babyshower de siste årene, men kun at det arrangeres en gang uavhengig av hvor mange barn man får

Anonymous poster hash: 489c3...869

Skrevet

I vår gjeng er det vanlig til nr 1☺

Anonymous poster hash: 67d0a...f31

Skrevet

Babyshower er vanligst enten hos veldig snobbete/overfladiske mennesker med litt for mye penger, eller hos (unge) mødre med luftig møblerte toppetasjer. Sistnevnte gjerne på landsbygda. Anonymous poster hash: 97171...e74

Det triste er at dette faktisk er sant. De eneste jeg har hørt om har babyshower her i området var når jeg jobbet i barnehage med et veldig ungt miljø og ei venninne av meg ute på bygda som titt og ofte er i babyshowers med de andre " nyinflytta bondefruene".

Anonymous poster hash: 6dd87...c1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...