Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Jeg er ikke gravid, så kan prøve hva som helst. De hovne beina kommer nok av at jeg er ganske overvektig, så hva kan jeg gjøre, bortsett fra å gå ned i vekt (jobber med saken)? Anonymous poster hash: c60c3...ec8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Ikke spise salt. Se opp for saltbombene, det er gjerne de som virker ganske sunne ved første øyenkast. Drikke masse! Mest vann. Øk inntaket av kaliumrik mat. Kalium tvinger natriumnivåene ned, og blodtrykket, hvis du har litt høyt blodtrykk. Anonymous poster hash: fdf4f...bce
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Mye karbohydrater binder også vann i kroppen. Er det veldig ille kan du få vanndrivende av legen kanskje. Prøvd støttestrømper? Sitte mye med bena høyt Anonymous poster hash: 66f73...98d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Ikke spise salt. Se opp for saltbombene, det er gjerne de som virker ganske sunne ved første øyenkast. Drikke masse! Mest vann. Øk inntaket av kaliumrik mat. Kalium tvinger natriumnivåene ned, og blodtrykket, hvis du har litt høyt blodtrykk. Anonymous poster hash: fdf4f...bce Hva tenker du på med saltbomber? Kan du gi noen eksempler på kaliumrik mat? Anonymous poster hash: c60c3...ec8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Mye karbohydrater binder også vann i kroppen. Er det veldig ille kan du få vanndrivende av legen kanskje. Prøvd støttestrømper? Sitte mye med bena høyt Anonymous poster hash: 66f73...98d Jeg spiser lite karbohydrater, så det kan nok ikke være grunnen. Støttestrømper har jeg ikke prøvd, føler ikke at det er så ille (men det er kanskje skylappene som snakker :/ ) Bør kanskje prøve det Anonymous poster hash: c60c3...ec8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Ikke spise salt. Se opp for saltbombene, det er gjerne de som virker ganske sunne ved første øyenkast. Drikke masse! Mest vann. Øk inntaket av kaliumrik mat. Kalium tvinger natriumnivåene ned, og blodtrykket, hvis du har litt høyt blodtrykk. Anonymous poster hash: fdf4f...bce Hva tenker du på med saltbomber? Kan du gi noen eksempler på kaliumrik mat? Anonymous poster hash: c60c3...ec8 Veldig mye ferdigmat blir reklamert som sunn bare fordi den er fettfattig og uten palmeolje. Ferdigsupper, ferdigsauser, vegetarpizza på speltbunn(disse er megasalte!) Generelt alltid sjekke innholdsfortegnelse om du må handle ferdigmat. Fjordland er det beste alternativ i såfall. Greia med kalium er at mangel på mineraler i kroppen utløser en trang på salt- selv om det ikke nødvendigvis er mineralet salt en mangler i kroppen. Kalium og magnesiummangel er langt vanligere. Det finnes i veldig mye matvarer, den mest kjente en nok banan, men 90% av alle frukt og grønnsaker inneholder kalium. Bønner, grønnkål, nøtter og tørket frukt er også gode kilder. Du skal derimot ikke overdrive inntaket,( viktig viktig!) så så lenge du får i deg en matvarer fra disse gruppene og ikke har symptomer på mangel skal du ikke øke inntaket. Beklager litt misvisende skrevet i mitt første innlegg. Anonymous poster hash: fdf4f...bce
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Ikke spise salt. Se opp for saltbombene, det er gjerne de som virker ganske sunne ved første øyenkast. Drikke masse! Mest vann. Øk inntaket av kaliumrik mat. Kalium tvinger natriumnivåene ned, og blodtrykket, hvis du har litt høyt blodtrykk. Anonymous poster hash: fdf4f...bce Hva tenker du på med saltbomber? Kan du gi noen eksempler på kaliumrik mat? Anonymous poster hash: c60c3...ec8 Veldig mye ferdigmat blir reklamert som sunn bare fordi den er fettfattig og uten palmeolje. Ferdigsupper, ferdigsauser, vegetarpizza på speltbunn(disse er megasalte!) Generelt alltid sjekke innholdsfortegnelse om du må handle ferdigmat. Fjordland er det beste alternativ i såfall. Greia med kalium er at mangel på mineraler i kroppen utløser en trang på salt- selv om det ikke nødvendigvis er mineralet salt en mangler i kroppen. Kalium og magnesiummangel er langt vanligere. Det finnes i veldig mye matvarer, den mest kjente en nok banan, men 90% av alle frukt og grønnsaker inneholder kalium. Bønner, grønnkål, nøtter og tørket frukt er også gode kilder. Du skal derimot ikke overdrive inntaket,( viktig viktig!) så så lenge du får i deg en matvarer fra disse gruppene og ikke har symptomer på mangel skal du ikke øke inntaket. Beklager litt misvisende skrevet i mitt første innlegg. Anonymous poster hash: fdf4f...bce Tusen takk for god informasjon Anonymous poster hash: c60c3...ec8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 Dytter litt Anonymous poster hash: c60c3...ec8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #9 Skrevet 6. februar 2016 Anbefaler sirkulasjonstreneren fra Enklere liv. Beina var som to tømmerstokker før jeg begynte å bruke denne, og nå er så og si alt av hevelse borte. Anonymous poster hash: 2677e...769
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #10 Skrevet 6. februar 2016 Sitte med bena hevet når du har mulighet, spesielt etter lengre gåturer Osv. Noen bruker støttestrømper ila arbeidsdagen f.eks. Sikre god blodgjennomstrømning er bra. Leggmassasje. Anonymous poster hash: ed2b4...85e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #11 Skrevet 6. februar 2016 Kosthold er det beste tipset. Kutt ut ferdigmat, brød, stivelse og sukker og salt. Du vil få et helt nytt liv og ikke mer hovne ben. Og ellers beveg deg når du kan Anonymous poster hash: c9529...90a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #12 Skrevet 6. februar 2016 Spis mindre salt. Enten ha beina høyt (høyere enn hjertet), eller beveg på dem (gjerne begge deler). Når du står kan du gå opp på tå, eller trippe på stedet. Når du sitter kan du vippe med beina, eller trippe. Det viktige er at du holder leggmuskulaturen i gang. Anonymous poster hash: 0c864...39b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #13 Skrevet 6. februar 2016 Kosthold er det beste tipset. Kutt ut ferdigmat, brød, stivelse og sukker og salt. Du vil få et helt nytt liv og ikke mer hovne ben. Og ellers beveg deg når du kan Anonymous poster hash: c9529...90a Har kuttet ut mye av det du nevner, men jeg bruker kanskje for mye salt. Bruker lite rent salt, men er glad i hvitløksalt og krydder. Takk for tips Anonymous poster hash: c60c3...ec8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #14 Skrevet 6. februar 2016 Anbefaler sirkulasjonstreneren fra Enklere liv. Beina var som to tømmerstokker før jeg begynte å bruke denne, og nå er så og si alt av hevelse borte. Anonymous poster hash: 2677e...769 Er det denne du mener? http://www.enklereliv.no/revitive-medic-sirkulasjonstrener.html Anonymous poster hash: c60c3...ec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå