Gå til innhold

Dere som kan kalorier - taco...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: e4b9b...6a1

Skrevet

Hvor mange kcal ca:

3 tacoskjell fylt med karbonadedeig med tacokrydder, tomater, rødløk, revet ost, kesam. Guacemole og cheddar dipp. En del nachochips. ?

Skrevet

1900

Anonymous poster hash: eee4a...c1d

Skrevet

1900

Det var vel å ta litt hardt i. 700 tenker jeg, kanskje.

Skrevet

1900

Haha. I en drømmeverden kanskje.

Skrevet

1900

Haha. I en drømmeverden kanskje.

1900, ja. Omtrentlig. Kommer litt an på om det var lett ost, lett kesam osv.

Anonymous poster hash: c0587...6eb

Skrevet

Minst 1000. Sånne skjell og chips er en bombe.

Skrevet

Last ned en kaloritelle-app (f.eks. Lifesum) så finner du kjapt ut hvor mange kcal det er i ulike ting. Ellers må du sjekke næringsinnhold på pakningsvedlegget + veie maten..

Men... taco skjell er ca 85 kcal pr stk. Cheddar er ca 60 kcal pr skive. Karbonadedeig har drøye 100 kcal pr 100 gram, mens det er 15-20 kcal i en spiseskje kesam. Guakamolen ... avhenger av om den er laget av avokado eller kjøpt ferdig. Grønnsakene er såpass lite at jeg ikke gidder nevne. Men nachochips... der er det MYE kalorier!! Kanskje bortimot 200 kcal i en håndfull?

Du har trolig fått i deg et eller annet sted mellom 700 og 1100 kcal ? Men det er umulig å si uten å vite mer eksakte mengder..

Anonymous poster hash: 2c9b9...fd9

Skrevet

Last ned en kaloritelle-app (f.eks. Lifesum) så finner du kjapt ut hvor mange kcal det er i ulike ting. Ellers må du sjekke næringsinnhold på pakningsvedlegget + veie maten..

Men... taco skjell er ca 85 kcal pr stk. Cheddar er ca 60 kcal pr skive. Karbonadedeig har drøye 100 kcal pr 100 gram, mens det er 15-20 kcal i en spiseskje kesam. Guakamolen ... avhenger av om den er laget av avokado eller kjøpt ferdig. Grønnsakene er såpass lite at jeg ikke gidder nevne. Men nachochips... der er det MYE kalorier!! Kanskje bortimot 200 kcal i en håndfull?

Du har trolig fått i deg et eller annet sted mellom 700 og 1100 kcal ? Men det er umulig å si uten å vite mer eksakte mengder..

Nachochips har ca 470 kalorier per 100 gram.

Tacoskjellene er oppimot 300 kalorier(varierer hvor mange kalorier per skjell). Si man spiser 150gram med tacokrydder karbonadedeig er man oppe i drøye 500 kalorier kun på disse to delene av måltidet... Plusser man på alt det andre (som feks nachochips), blir det ganske mye ja...

Anonymous poster hash: 77545...11e

Skrevet

Jeg elsker taco. Nå slanker jeg meg.... og det ser ut til at taco må utgå i lange tider 😢😭

Skrevet

Neida, taco kan også gjøres sunnere. Dropp skjell og chips, ta 1 fullkornstortilla, masse salat, og bytt evt karbonadedeigen med strimlet kjøtt. Begrens ost og rømme. Da kan du lande på 500 kcal, som er ok for en middag.

Skrevet

Neida, taco kan også gjøres sunnere. Dropp skjell og chips, ta 1 fullkornstortilla, masse salat, og bytt evt karbonadedeigen med strimlet kjøtt. Begrens ost og rømme. Da kan du lande på 500 kcal, som er ok for en middag.

Jeg liker ikke tortilla 😣

Skrevet

Jeg elsker taco. Nå slanker jeg meg.... og det ser ut til at taco må utgå i lange tider 😢😭

Nesj! Lag tacokrydderet selv, da har du kontroll på saltmengden. Ikke spis skjell eller chips, men til nød en lefse (gjerne grov). Kjøp hjertesalat og bruk hele blader av dette som tacoskjell og bruk generelt mye grønnsaker. Vei opp den mengden tacokjøtt du skal bruke, slik at du ikke spiser for mye av det. Bruk gjerne avokado/guacamole (da helst hjemmelaget), men ikke for mye da det er masse kalorier selv om det er sunt fett. Bruk lette varianter av ost og rømme og begrens dette.

Anonymous poster hash: d369a...6a0

Skrevet

Nesj! Lag tacokrydderet selv, da har du kontroll på saltmengden. Ikke spis skjell eller chips, men til nød en lefse (gjerne grov). Kjøp hjertesalat og bruk hele blader av dette som tacoskjell og bruk generelt mye grønnsaker. Vei opp den mengden tacokjøtt du skal bruke, slik at du ikke spiser for mye av det. Bruk gjerne avokado/guacamole (da helst hjemmelaget), men ikke for mye da det er masse kalorier selv om det er sunt fett. Bruk lette varianter av ost og rømme og begrens dette.

Anonymous poster hash: d369a...6a0

Takk. Skal prøve med hjertesalat. Blir langt ifra det samme, men sånn får det bare være.

Hvor mye karbonadedeig med tacokrydder kan jeg spise ca?

Skrevet

Hva med cheddardip? (Hjemmelaget). Og salsa på glass?

Skrevet

Jeg spiser tacosalat istedet for vanlig taco. Masse salat, agurk osv, også 100gram karbonadedeig (ikke stekt med smør eller olje). Bittelitt ost, og et par teskjeer med salsa.

Anonymous poster hash: bcaee...b28

Skrevet

Jeg spiser tacosalat istedet for vanlig taco. Masse salat, agurk osv, også 100gram karbonadedeig (ikke stekt med smør eller olje). Bittelitt ost, og et par teskjeer med salsa.

Anonymous poster hash: bcaee...b28

Tacokrydder i karbonadedeigen? Hvor mange kcal ca i dette måltidet?

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Kutt ut skjell/nachos/lefser, kutt kraftig ned på ost og rømme feks og lag ditt eget tacokrydder (kjempeenkelt!!). Da har du en god og MYE sunnere tacomåltid! tacosalat evnt bruk ett salatblad til å ha fyllet i! 😊 Og det smaker faktisk godt! 😊

Skrevet

Jeg spiser én eneste tortillalefse når jeg har taco. På den har jeg karbonadedeig (uten tacokrydder), salsa, most avokado, litt lettrømme, agurk, tomat og rødløk. Er jeg fremdeles sulten etter dette, spiser jeg videre son salat/uten lefse..

Digg og ikke spesielt kaloririkt!! :-D

Skrevet

Da blir min fredagstaco:

100 gram karbonadedeig med tacokrydder

3 ts kesam

Agurk

Tomat

Rødløk

Alt i et hjertesalatblad. Håper det er under 500 kcal.?

Hi

Skrevet

Det er bare ca 150 kcal i det du ramser opp der. Du kan m.a.o. spise 3 sånne porsjoner før du ender på 500 kcal ;-)

Skrevet

Det er bare ca 150 kcal i det du ramser opp der. Du kan m.a.o. spise 3 sånne porsjoner før du ender på 500 kcal ;-)

Da kan jeg unne meg 3 ts salsa og 2 ss revet ost i tillegg?

Skrevet

Da kan jeg unne meg 3 ts salsa og 2 ss revet ost i tillegg?

Herregud, kan du ikke bare regne det ut selv. Mye enklere det

Anonymous poster hash: cc984...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...