Love my kidz Skrevet 4. februar 2016 #26 Skrevet 4. februar 2016 Hvis turen er i sommer på feriebudsjett, så ville jeg valgt å kutte en diverse utgift nå i febr eller mars og kjøpt gaven NÅ. Jeg synes det er smålig å ikke komme med gave. Trenger ikke være dyrt. Finn noe fint på Kitchn eller tilbords f.eks ☺
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #27 Skrevet 4. februar 2016 Kan dere ikke tenke at turen er en del av ferien deres? Utvide den litt, samtidig som dere er i England? Anonymous poster hash: 12976...675
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #28 Skrevet 4. februar 2016 Kan dere ikke tenke at turen er en del av ferien deres? Utvide den litt, samtidig som dere er i England? Anonymous poster hash: 12976...675 Det blir ferien vår dette,selv om den ikke blir der vi vil og koster betydelig mer enn vi ønsker å bruke. Anonymous poster hash: 07ee8...a04
Nyttårs barn Skrevet 4. februar 2016 #29 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har nå vært invitert til bryllup og andre markeringer (50 årsdag) som har vært over en hel helg hvor man skal betale for å bo på rimelig hotell eller pensjonat. Her i Norge altså men hit må det jo også reises til for dem som ikke bor på akkurat stedet. Om dere er invitert til England så er det jo masse muligheter der til å se både London og andre spennende reisemål
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #30 Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde følt meg skikkelig kjip om jeg ikke ga en ordentlig gave til min egen bror. Til tross for reise. Om de hadde sagt at det var nok gave å møte opp hadde de likevel fått en skikkelig gave av meg. Noe annet er bare flaut Anonymous poster hash: 7aa19...1de
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #31 Skrevet 4. februar 2016 Vi har i tilsvarende situasjon gitt beskjed om at turen dessverre ble for dyr til at vi ville prioritere det. Samtidig spurte vi om de ønsket å få gaven før de dro eller når de kom tilbake. Heldig vis var det så mange av de inviterte gjestene som ga samme beskjed at bryllupet ble flyttet hjem. Da ble det både fest og gave Anonymous poster hash: 38601...4b5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #32 Skrevet 4. februar 2016 Helt sjukt å invitere til bryllup i utlandet som gjestene selv må betale for! Og om de så hadde sagt at gave ikke trengs, er det fortsatt like frekt. "Vi ser gjerne at dere bruker 10 000 på reise og opphold til bryllupet vårt. Men slapp av, dere trenger ikke kjøpe gave"! Stormannsgalskap. Anonymous poster hash: 6655c...361 Vi giftet oss i mannens hjemland som nødvendigvis er "utlandet" og inviterte venner og familie fra Norge. Vi hadde ikke råd til å betale reise for disse gjestene. Mange kom og noen sa de ikke kunne pga pris eller lang reise, noe vi selvfølgelig hadde full forståelse for. De fleste ga gaver, noen store og noen små - men helt ærlig så er det tanken som teller og jeg husker ikke hvem som ga mye eller lite. Ser ikke helt hvordan dette er hverken sjukt eller stormannsgalskap? Anonymous poster hash: ca42a...d22
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #33 Skrevet 4. februar 2016 Både svoger og min søster giftet seg i utlandet. Vi ga selvsagt gave i tillegg (siden det var søsken). Når en venninne giftet seg utenlands, ga jeg bare en liten symbolsk gave. Men enig i at det blir hinsides dyrt med andres bryllup når de foregår utenlands.. Reise, opphold, fridager, gave.. Også koster jo utdrikkingslager tusenvis også... Tror vi brukte 12.000 - 15.000 på hver av de bryllupene.. (Det ene tok vi som del av ferien, så kom jo på enda mye mer inkl ferie) Mange fine opplevelser da! Anonymous poster hash: 0ff41...e91
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #34 Skrevet 4. februar 2016 Må dere bo på det dyre hotellet hvor bryllupet feire da? Hva med å se etter billigere overnatting? Min søster giftet så i Berlin. Jeg gav selvfølgelig gave. Det er absolutt mer godkjent å gi en gave til 500 kr enn å komme tomhendt. Anonymous poster hash: 2a43a...8da
mamma_til_verdens_beste Skrevet 4. februar 2016 #35 Skrevet 4. februar 2016 Jeg synes det er skikkelig frekt å forvente at dere skal betale reisen selv jeg, skal man gifte seg i utlandet inviterer man bare med seg så mange man kan spandere turen på! Å forvente at hele storfamilien (og kanskje venner) skal bruke både ferie og feriepengene sine på ditt bryllup er intet annet enn frekt. De fleste foretrekker å velge både ferietid og feriemål selv... Jeg hadde sendt en melding til bror og sagt at denne bryllupsfeiringen blir såpass kostbar for oss at jeg håper han har forståelse for at det bare blir en liten symbolsk gave. Så hadde jeg kjøpt noe til 200 kr. Anonymous poster hash: bbb0a...a44 Skal de ha bryllup til en halv million da eller? Er da valgfritt om man vil være med eller ikke, så får brudeparet bli takknemlig for de som har mulighet. Men det skulle da bare mangle at man betaler selv. Om du bor i Tromsø og skal i bryllup i Oslo, og i tillegg må sove på hotell, skal brudeparet betale fly og hotell da eller? Over til hva HI lurer på. Jeg synes det er helt greit om man ikke gir noen gave. Skriv evt et kort.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #36 Skrevet 4. februar 2016 Jeg ble invitert til bryllupet til en tidligere studentvenninne i England. Jeg så over budsjettet og fant ut at jeg hadde råd til å dra, men da på en billigvariant. Hotellet bryllupet var på var i overkant dyrt, så det ble vandrerhjem på meg. Flyturen var med Ryanair. De visste at jeg den tiden var arbeidsledig, og forventet ingen gaver. Det de fikk av meg var 60 pounds til bryllupsreise. Jeg følte meg litt kjip for å gi så lite, med tanke på det veldig fine bryllupet de hadde. De takket hjertelig. Andre tilreisende studentvenner gav ingenting, og det var helt greit det også! Anonymous poster hash: a910c...ab0
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #37 Skrevet 4. februar 2016 Helt sjukt å invitere til bryllup i utlandet som gjestene selv må betale for! Og om de så hadde sagt at gave ikke trengs, er det fortsatt like frekt. "Vi ser gjerne at dere bruker 10 000 på reise og opphold til bryllupet vårt. Men slapp av, dere trenger ikke kjøpe gave"! Stormannsgalskap. Anonymous poster hash: 6655c...361 Vi giftet oss i mannens hjemland som nødvendigvis er "utlandet" og inviterte venner og familie fra Norge. Vi hadde ikke råd til å betale reise for disse gjestene. Mange kom og noen sa de ikke kunne pga pris eller lang reise, noe vi selvfølgelig hadde full forståelse for. De fleste ga gaver, noen store og noen små - men helt ærlig så er det tanken som teller og jeg husker ikke hvem som ga mye eller lite. Ser ikke helt hvordan dette er hverken sjukt eller stormannsgalskap? Anonymous poster hash: ca42a...d22 Det blir litt anderledes når det er hjemlandet til den ene. Var bryllupet i Norge, var det jo hans familie som måtte reist. Jeg ville likevel presisert at dere ikke ønsket gaver. Ville nok også kun invitert nærmeste familie og venner, presisert at dere skjønte om de ikke kunne komme, betalt en andel av kostnadene, og innkvartert dem gratis hos mannens slekt. Ellers hadde jeg vært pinlig berørt og ikke nydt bryllupet. Anonymous poster hash: 6655c...361
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #38 Skrevet 4. februar 2016 Helt sjukt å invitere til bryllup i utlandet som gjestene selv må betale for! Og om de så hadde sagt at gave ikke trengs, er det fortsatt like frekt. "Vi ser gjerne at dere bruker 10 000 på reise og opphold til bryllupet vårt. Men slapp av, dere trenger ikke kjøpe gave"! Stormannsgalskap. Anonymous poster hash: 6655c...361 Vi giftet oss i mannens hjemland som nødvendigvis er "utlandet" og inviterte venner og familie fra Norge. Vi hadde ikke råd til å betale reise for disse gjestene. Mange kom og noen sa de ikke kunne pga pris eller lang reise, noe vi selvfølgelig hadde full forståelse for. De fleste ga gaver, noen store og noen små - men helt ærlig så er det tanken som teller og jeg husker ikke hvem som ga mye eller lite. Ser ikke helt hvordan dette er hverken sjukt eller stormannsgalskap? Anonymous poster hash: ca42a...d22 Det blir litt anderledes når det er hjemlandet til den ene. Var bryllupet i Norge, var det jo hans familie som måtte reist. Jeg ville likevel presisert at dere ikke ønsket gaver. Ville nok også kun invitert nærmeste familie og venner, presisert at dere skjønte om de ikke kunne komme, betalt en andel av kostnadene, og innkvartert dem gratis hos mannens slekt. Ellers hadde jeg vært pinlig berørt og ikke nydt bryllupet. Anonymous poster hash: 6655c...361 Vi hadde ikke råd til å sponse gjester, de som kom ville helst bo på hotell - ikke på sofaen i leiligheten til noen de ikke kjenner og det var ingen gavetvang. Jeg nøt bryllupet, det var helt frivillig å komme! Anonymous poster hash: ca42a...d22
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #39 Skrevet 4. februar 2016 Så lenge brudeparet ikke har presisert at de ikke ønsker gave, ville jeg ha gitt. Jeg kjenner et par som giftet seg i utlandet, i fellesferien, og sa på forhånd at gaven var at folk brukte ferien sin og masse penger på å dele dagen med dem,- for så å bli "sur" over at den nærmeste familien ikke ga gaver likevel...... Anonymous poster hash: 8f76a...465
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #40 Skrevet 5. februar 2016 Helt sjukt å invitere til bryllup i utlandet som gjestene selv må betale for! Og om de så hadde sagt at gave ikke trengs, er det fortsatt like frekt. "Vi ser gjerne at dere bruker 10 000 på reise og opphold til bryllupet vårt. Men slapp av, dere trenger ikke kjøpe gave"! Stormannsgalskap. Anonymous poster hash: 6655c...361 Vi giftet oss i mannens hjemland som nødvendigvis er "utlandet" og inviterte venner og familie fra Norge. Vi hadde ikke råd til å betale reise for disse gjestene. Mange kom og noen sa de ikke kunne pga pris eller lang reise, noe vi selvfølgelig hadde full forståelse for. De fleste ga gaver, noen store og noen små - men helt ærlig så er det tanken som teller og jeg husker ikke hvem som ga mye eller lite. Ser ikke helt hvordan dette er hverken sjukt eller stormannsgalskap? Anonymous poster hash: ca42a...d22 Det blir litt anderledes når det er hjemlandet til den ene. Var bryllupet i Norge, var det jo hans familie som måtte reist. Jeg ville likevel presisert at dere ikke ønsket gaver. Ville nok også kun invitert nærmeste familie og venner, presisert at dere skjønte om de ikke kunne komme, betalt en andel av kostnadene, og innkvartert dem gratis hos mannens slekt. Ellers hadde jeg vært pinlig berørt og ikke nydt bryllupet. Anonymous poster hash: 6655c...361 Og hva da med alle de som ikke er familie og nærmeste venner, men som det likevel ville vært naturlig å invitere? Det florerer med tråder her inne hvor folk er fornærmet fordi de ikke er invitert i bryllup, eller at brudeparet har vært så frekke å ikke invitere kjæresten de har hatt i en måned. Det er sannelig ikke lett å være brudepar nå til dags. Uansett hva man gjør eller ikke gjør kommer noen til å bli misfornøyd. Anonymous poster hash: 961dd...32b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #41 Skrevet 5. februar 2016 Helt sjukt å invitere til bryllup i utlandet som gjestene selv må betale for! Og om de så hadde sagt at gave ikke trengs, er det fortsatt like frekt. "Vi ser gjerne at dere bruker 10 000 på reise og opphold til bryllupet vårt. Men slapp av, dere trenger ikke kjøpe gave"! Stormannsgalskap. Anonymous poster hash: 6655c...361 Vi giftet oss i mannens hjemland som nødvendigvis er "utlandet" og inviterte venner og familie fra Norge. Vi hadde ikke råd til å betale reise for disse gjestene. Mange kom og noen sa de ikke kunne pga pris eller lang reise, noe vi selvfølgelig hadde full forståelse for. De fleste ga gaver, noen store og noen små - men helt ærlig så er det tanken som teller og jeg husker ikke hvem som ga mye eller lite. Ser ikke helt hvordan dette er hverken sjukt eller stormannsgalskap? Anonymous poster hash: ca42a...d22 Det blir litt anderledes når det er hjemlandet til den ene. Var bryllupet i Norge, var det jo hans familie som måtte reist. Jeg ville likevel presisert at dere ikke ønsket gaver. Ville nok også kun invitert nærmeste familie og venner, presisert at dere skjønte om de ikke kunne komme, betalt en andel av kostnadene, og innkvartert dem gratis hos mannens slekt. Ellers hadde jeg vært pinlig berørt og ikke nydt bryllupet. Anonymous poster hash: 6655c...361 Og hva da med alle de som ikke er familie og nærmeste venner, men som det likevel ville vært naturlig å invitere? Det florerer med tråder her inne hvor folk er fornærmet fordi de ikke er invitert i bryllup, eller at brudeparet har vært så frekke å ikke invitere kjæresten de har hatt i en måned. Det er sannelig ikke lett å være brudepar nå til dags. Uansett hva man gjør eller ikke gjør kommer noen til å bli misfornøyd. Anonymous poster hash: 961dd...32b Florerer? Anonymous poster hash: 07b8f...1fe
Iiiiik Skrevet 5. februar 2016 #42 Skrevet 5. februar 2016 Det hadde jo vært litt flaut hvis de skrev i innbydelsen at de ikke ønsket gave også, da hadde det blitt tolket som om de egentlig tenkte at alle mente at gave var en selvfølge. Litt vanskelig å forklare, men dette med gaver, ønskelister osv misforstås jo alltid av noen. Jeg vil tippe at hvis dere spør om ønsker, så får dere beskjed om at oppmøte er den gaven de ønsker seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå