Gå til innhold

blindtarmen... noen som kan hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 12 år og klager over magesmerter. Når han er rolig har han ikke vondt, men når han løper eller er i aktivitet, får han så vondt at han må 🙇 seg fremover og stoppe opp. Når jeg klemmer på magen hans, viser han ingen tegn til ubehag ved venstre side, men lager over smerter på høyre side. Ikke store smerter, men han sier det gjør vondt. Han "skvetter" til når jeg klemmer på høyre side

Dette er ikke noe akutt, det vet jeg. Men kan det være en svar betennelse i blindtarmen?? Eller er det slik at om det er betent blindtarm, må det gjøre utrolig vondt hele tiden??

Jwg har selv fjernet blindtarmen, og jeg hadde sinnsykt vondt... men kan dette være starten på en betennelse????

Anonymous poster hash: b6ec2...788

Fortsetter under...

Skrevet

Helt umulig å si, men har hørt noen som har hatt mer atypiske symptomer som senere har vist seg å være blindtarmbetennelse. Kan også være at han er strammere i hoftebøyeren på den siden.

Ta en tur til legen, dere :)

Anonymous poster hash: 77583...164
Skrevet

Sønnen min er 12 år og klager over magesmerter. Når han er rolig har han ikke vondt, men når han løper eller er i aktivitet, får han så vondt at han må 🙇 seg fremover og stoppe opp. Når jeg klemmer på magen hans, viser han ingen tegn til ubehag ved venstre side, men lager over smerter på høyre side. Ikke store smerter, men han sier det gjør vondt. Han "skvetter" til når jeg klemmer på høyre side

Dette er ikke noe akutt, det vet jeg. Men kan det være en svar betennelse i blindtarmen?? Eller er det slik at om det er betent blindtarm, må det gjøre utrolig vondt hele tiden??

Jwg har selv fjernet blindtarmen, og jeg hadde sinnsykt vondt... men kan dette være starten på en betennelse????

Høres ikke ut som blindtarm nei. Det har et annet sykdomsbilde.

Hvis han har hatt det en stund, kunne det kanskje vært greit med et besøk til fastlegen.

Brokk er et alternativ?

Hmmm. Fastlege tror jeg er greit.

Anonymous poster hash: b74bd...b06

Skrevet

Jeg leste på Google at blindtarmbetennelse kan faktisk vise seg med svak smerten over lengre tid før det bryter skikkelig ut. Og at 3 av 10 opplever å ha blindtarmbetennelse uten å få feber i det hele tatt.

Snakket med legevakten i går, og de ba meg kontakte fastlegen i dag. Så da blir set en tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...