Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #26 Skrevet 3. februar 2016 Jeg kaller jenta mi for snuppa, snuppelura, snuppsa, snuppsi, vennen osv kunne ikke bry meg mindre om noen ikke liker det Anonymous poster hash: 2544d...a79
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #27 Skrevet 3. februar 2016 Dukka er virkelig verst. GRØSS Anonymous poster hash: 75cec...b0c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #28 Skrevet 3. februar 2016 "Snuppa" er for meg et kjæreste-ord, noe gutter kaller sexy damer! Så på en baby/smårolling blir det HELT feil. "Frøkna" er også helt fælt. Høres ut som en snerpete tysklærerinne. Anonymous poster hash: 2b4dc...641
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #29 Skrevet 3. februar 2016 Mormor kalte meg "nuppa mi", hvorfor kutte ut s'en liksom Selv da jeg var 30 år kunne hun komme bort til meg, klype meg lett i kinnet og si "lille nuppa mi".. Egentlig helt teit, men også utrolig koselig siden det var mormor Jeg har aldri reagert på at noen bruker ordet snuppa. Er så vant til å både høre og bruke det selv Anonymous poster hash: e3f02...a54
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #30 Skrevet 4. februar 2016 Hva er galt med det? Jeg forstår ikke noen damers behov for å legge merke til (og fordømme) hva andre folk gjør. Herrefred, pass på dere selv, fordømte dramasladrekjærringer. Anonymous poster hash: 8e2ae...5f4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #31 Skrevet 4. februar 2016 Jeg kaller sønnen på 3 år for "snuppeluppen min" og datteren på to uker har foreløpig fått kallenavnet "trulta". Vet ikke hvorfor, men for meg er det en måte å utrykke kjærlighet. Anonymous poster hash: b6c88...8d3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #32 Skrevet 4. februar 2016 Hva er galt med det? Jeg forstår ikke noen damers behov for å legge merke til (og fordømme) hva andre folk gjør. Herrefred, pass på dere selv, fordømte dramasladrekjærringer. Anonymous poster hash: 8e2ae...5f4 Det handler vel mer om hva vi forbinder med ordet. Snuppa er mer kjæresterelatert enn datterrelatert i mine ører. Derfor høres det feil ut når folk bruker det om små barn. Blir litt det samme når menn sier "kjerringa" om kona si. Sikkert en hedersbetegnelse noen steder i landet, men i mine ører er det negativt ladet og derfor "skurrer det". Anonymous poster hash: 1d99d...535
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #33 Skrevet 4. februar 2016 3-åringen min kaller meg for snuppa 😃 "Kom nå snuppa mi" hører jeg nesten daglig. Og vi kaller ikke henne for snuppa, så har nok hørt det i barnehagen. Anonymous poster hash: 5a98e...517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå