Gå til innhold

Tips til "morsom" sommerjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 18-åring som gjerne vil ha sommerjobb, men som dessverre syns det meste er kjedelig.

Hun ble "headhuntet" til en butikkjobb i forfjorjor juleferie fordi de så at hun var så effektiv og flink da hun jobbet der på OD-dagen. Men etter den ferien ville hun ikke jobbe der mer, for det var så forferdelig kjedelig.

Alle butikkjobber er visst forferdelig kjedelig, og hun vil ikke jobbe med servering heller for der jobber venninnene og de sier det er forferdelig.

He he - høres veldig negativt ut, dette, men hun er egentlig rå på å jobbe, og det kommer hun til å gjøre selv om hun ender opp med en "kjedelig" jobb (hun har mulighet til et par butikkjobber, så jeg tipper det ender med en av dem).

Men kanskje noen her inne har hatt morsomme sommerjobber tiligere eller kan tipse om steder hun kan ta kontakt?

Anonymous poster hash: 51acf...c3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykehjem og barnehage er mine erfaringer fra sommerjobb i den alderen. Det var definitivt ikke kjedelig.

Anonymous poster hash: a94d4...71b

Skrevet

Sykehjem og barnehage er mine erfaringer fra sommerjobb i den alderen. Det var definitivt ikke kjedelig.

Ja, det kunne være noe for henne sikkert.

Anonymous poster hash: bc001...43e

Skrevet

Ja, det kunne være noe for henne sikkert.

Anonymous poster hash: bc001...43e

Barnehage er stort sett ingen enkel plass å få bare sommerjobb i

Anonymous poster hash: 2255f...95d

Gjest Antarctica
Skrevet

Badevakt

Fjøsavløser

Bartender (på pub med 18-årsgrense, da!)

Kirkegård/parkvesen (slå og plante)

Turistinformasjon, hvis hun snakker flere språk

Skrevet

Stripper :D

Alle mennene ser kun på DEG :D

Anonymous poster hash: 2ccd6...06b
Skrevet

Avisbud

Jobbe på sommerleir for barn.

Fornøyelsespark.

Anonymous poster hash: 0ceda...61c

Skrevet

Kommunen og universitetet her søker etter vaktmestere i sommer!

Anonymous poster hash: 02c03...ad9

Skrevet

Badevakt

Fjøsavløser

Nå spurte hun om en GØY jobb da,syns ikke disse forslagene passer da.

Badevakt må være kjempe kjedelig å bare sitte å se på andre som bader og koser seg.

Fjøsavløser er my fysisk arbeid.

Bartender der du må høre på mange fulle idioter som er pågående å gjerne prøver seg på deg,er heller ikke gøy.

Hvem syns vel det er GØY å slå plen og plante??

Turistinformasjon er grei nok men neppe så veldig spennende det heller.

Skrevet

sommer sfo

Anonymous poster hash: 7083f...81c
Skrevet

BadevaktFjøsavløserBartender (på pub med 18-årsgrense, da!)Kirkegård/parkvesen (slå og plante)Turistinformasjon, hvis hun snakker flere språk

Nå spurte hun om en GØY jobb da,syns ikke disse forslagene passer da.Badevakt må være kjempe kjedelig å bare sitte å se på andre som bader og koser seg.Fjøsavløser er my fysisk arbeid.Bartender der du må høre på mange fulle idioter som er pågående å gjerne prøver seg på deg,er heller ikke gøy.Hvem syns vel det er GØY å slå plen og plante??Turistinformasjon er grei nok men neppe så veldig spennende det heller. Anonymous poster hash: 2ccd6...06b
negativ much? Mange liker å plante, deilig å være ute hele sommeren om det er fint vær. Hatt flere venninner som har jobbet i fjøs ( avløser) å har elsket det. Har selv jobbet som bartender, syntes det var gøy. Å for en sommer rekker man ikke å bli helt lei heller vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 2c983...a12

Skrevet

finnes vel noen "oppbevarings"-opplegg for barn i skolealder der hun kan jobbe å

Anonymous poster hash: 7083f...81c
Skrevet

18-åring som mener alt er forferdelig kjedelig?

Sorry at jeg sier det, men tenker litt: ugdommen nå til dags.. Da vi var 18 var det veldig stor stas å få jobb, enten det var på Rimi eller McDonalds.

Får hun mye av deg? Om du lar være å gi henne penger til alt mulig så hun må ha en inntekt for å kunne kjøpe seg noe utover mat blir det kanskje mer fristende å få seg en sommerjobb

Anonymous poster hash: 661f3...bc9

Skrevet

Jobbet i turistinformasjonen i 6 år, både sommer og lørdager. Storkoste meg. Treffer mange forskjellige mennesker. Man får være sosial og bruke språk:-)

Blir også kjent i byen sin og opplever den kanskje på en annen måte...

Anonymous poster hash: 52cfe...7c1

Gjest Antarctica
Skrevet

Badevakt

Fjøsavløser

Nå spurte hun om en GØY jobb da,syns ikke disse forslagene passer da.

Badevakt må være kjempe kjedelig å bare sitte å se på andre som bader og koser seg.

Fjøsavløser er my fysisk arbeid.

Bartender der du må høre på mange fulle idioter som er pågående å gjerne prøver seg på deg,er heller ikke gøy.

Hvem syns vel det er GØY å slå plen og plante??

Turistinformasjon er grei nok men neppe så veldig spennende det heller.

Oj...

Ja, det er vel ikke for mye forlangt at man både blir underholdt, slipper anstrengelse og tjener fett...?

Håper storparten av dagens ungdom er såpass realistiske at de skjønner at det kinderegget ikke fins.

Skrevet

Søk hos Frambu helsesenter. Kan virkelig anbefales. Var der selv flere somrer for mange år siden. De har sommerleirer for handikapet ungdom. Jeg har mine beste "ferieminner" derfra. Føltes ikke som en jobb.

Anonymous poster hash: 383d5...ed2

Skrevet

Jeg jobba på cateringen på flyplassen da jeg var på den alderen. Ikke verdens mest spennende jobb å legge opp alle flybrettene, men stas å være på flyplassen og miljøet var fantastisk.

Å vaske fly var også en "kul" jobb, greit betalt også.

Anonymous poster hash: 7d81f...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...