Gå til innhold

hva svarer man på "står til?"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man gjør seg til amerikaner, smiler og svarer "bra, hva med deg?"

 

Mens man lytter til svaret med et kvart øre.

 

Anonymous poster hash: 6d4d3...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«joda»

«kan ikke klage»

 

Eller den ærlige varianten :-)

 

Anonymous poster hash: 0d67d...a3f

Bortsett fra at ingen egentlig vil ha den ærlige varianten. Spm er bare en frase på lik linje med "hei".

 

Anonymous poster hash: ed539...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva svarer man egentlig til alle de som kommer med frasen "ellers da?", og da tenker jeg spesielt der den kommer nærmest ut av det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør aldri igjen!....

Møtte en bekjent for noen år siden, spurte (som de fleste gjør) "hvordan går det?" Jeg ble stående i over TO timer å høre på hvor kjipt livet var og hvorfor. Jeg klarte bare ikke å gå, det var jo jeg som hadde spurt :( stakkars bekjent, han fortalte, fortalte, gråt og var så lei seg.

Jeg spør aldri, aldri igjen.

 

 

Anonymous poster hash: e7cd7...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva svarer man egentlig til alle de som kommer med frasen "ellers da?", og da tenker jeg spesielt der den kommer nærmest ut av det blå.

Man svarer:

 

"Ja, det er nå som før."

"Det rusler og går vet du."

"Ikke noe nytt her."

 

Eller andre intetsigende fraser. Ingen som sier "ellers da?" eller "står til?" er interessert i et utfyllende svar på hvordan du EGENTLIG har det. Det er en frase, og sosiale konvensjoner tilsier at man gir intetsigende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går no an å svare  feks "bra, enn du?" på det, men eg slit med rogalandsvarianten; "javel?" - som innleiing til ei samtale  :klo: 

Som ein kollega med fartstid i Rogaland sa, det er berre om å gjere å seie det først, slik at det er den andre som må finne på noko å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hva svarer man egentlig til alle de som kommer med frasen "ellers da?", og da tenker jeg spesielt der den kommer nærmest ut av det blå.

Man svarer:

 

"Ja, det er nå som før."

"Det rusler og går vet du."

"Ikke noe nytt her."

 

Eller andre intetsigende fraser. Ingen som sier "ellers da?" eller "står til?" er interessert i et utfyllende svar på hvordan du EGENTLIG har det. Det er en frase, og sosiale konvensjoner tilsier at man gir intetsigende svar.

Og noe av det mest irriterende spørsmålet som finnes!! Personlig har jeg begynt å svare "hva vil du vite?", men da blir det stille, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...