Gå til innhold

Din beste WOK-oppskrift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg børstet støv av wok-panna her om dagen, og hadde glemt hvor godt det egentlig er. Men nå trenger jeg gode oppskrifter, noen som har?

Anonymous poster hash: 685e7...362

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tar det ofte bare på feelingen jeg....

Steker f.eks kylling i strimler, de grønnsakene jeg måtte ha lyst på og har over litt sweet chili saus, litt soyasaus og litt oystersaus. Blander sammen og smaker til.

Anonymous poster hash: 98e88...098
Skrevet

Jeg følger denne, for jeg har til gode å smake en god hjemmelaget wook. Jeg får ihvertfall ikke grønnsakene sprø slik de skal være.

Skrevet

Har aldri prøvd selv, men ser når vi har vært på wok-hus, så koker de alle ingrediensene før de wooker. Jeg selv prøver alltid å dele grønnsakene inn i grupper og begynner med den gruppen som trenger lengst tilberedningstid.

Anonymous poster hash: 30bc2...894
Skrevet

Jeg har fått dilla på karri og kokosmelkrett laget i wokpanna (er vel ikke den verste gravidcravingen, men aner at gubben begynner å bli litt lei).

Steker først biter at kyllingfilet i woken, og tar i noen teskjeer med rød currypaste når det nærmer seg ferdig gjennomstekt. Litt etter dette tilsetter jeg en boks kokosmelk. Når det koker har jeg oppi en fersk mango i biter, aspargesbønner og paprikabiter, før jeg lar det koke bittelitt til. Serverer med ris eller nudler.

Anonymous poster hash: 55688...e1b

Annonse

Skrevet

Dytter litt på denne

Hvordan får dere grønnsakene sprø, får ikke det til jeg

Anonymous poster hash: 1b496...8c9
Skrevet

Dytter litt på denne

Hvordan får dere grønnsakene sprø, får ikke det til jeg

Anonymous poster hash: 1b496...8c9

De blir alltid sprø hos oss. Så lenge man ikke overkoker eller oversteker grønnsaker, blir de jo sprø. 😊

Anonymous poster hash: c46a4...2cb

Skrevet

Jeg pleier å kokd gulrøtter og nudler først og deretter hiver det + lølk, hvitløk, bambusskudd og andre grønnsaker oppi. Krydder er sesamolje og soyasaus. Protein er kikerter.

Anonymous poster hash: 9472a...d06

Skrevet

Jeg har fått dilla på karri og kokosmelkrett laget i wokpanna (er vel ikke den verste gravidcravingen, men aner at gubben begynner å bli litt lei).

Steker først biter at kyllingfilet i woken, og tar i noen teskjeer med rød currypaste når det nærmer seg ferdig gjennomstekt. Litt etter dette tilsetter jeg en boks kokosmelk. Når det koker har jeg oppi en fersk mango i biter, aspargesbønner og paprikabiter, før jeg lar det koke bittelitt til. Serverer med ris eller nudler.

Det hørtes godt ut! :)

Skrevet

Det hørtes godt ut! :)

Det er veldig godt ;) Spiste restene fra i går til middag i dag. Eneste jeg har funnet ut er at mangoen blir litt rar i konsistensen dagen derpå.

Skrevet

Har kjøpt alt jeg trenger til mango-woken og skal lage til middag i kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...