Gå til innhold

Noen som vet ca hva det koster med et tilbygg på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi har bygget ut 90 kvm

Og ombygget ca 40 kmv

Kom på 1.2 mill

Du som skriver 3-400 000 - ALTFOR lite

Anonymous poster hash: 9bf00...6ce

Nei det er det ikkje når jeg kjenner folk som hjelper til GRATIS

Anonymous poster hash: fb1ff...9a4

Vi har bygget ut 90 kvm

Og ombygget ca 40 kmv

Kom på 1.2 mill

Da bør du kanskje si det i overslaget ditt? De fleste kan ikke regne med å ha gratis arbeidskraft. 

Vi har bygget ut 90 kvm

Og ombygget ca 40 kmv

Kom på 1.2 mill

Eh, skal disse folkene du kjenner hjelpe til GRATIS hos hi og da, siden du skisserer den prisen for henne? For det var jo ikke deg det var snakk om her?

Anonymous poster hash: dcae9...9b6

Det kommer også an på hvilke rom det er snakk om. Skal dere ha bad eller kjøkken i tilbygget? Det er jo i såfall mye dyrere enn soverom. Skal dere bygge ut i høyden eller bredden/lengden? Kan dere gjøre mye egeninnsats selv, eller må dere leie inn fagfolk til alt? Jeg tmener til og med 1 mill er for lite. Tilbygg har vanligvis en høyere kvadratmeterpris enn nybygg siden det må tilpasses det gamle huset. Tilbygget må også følge de nyeste byggtekniske kravene. Ville regnet med 2 mill. Men er som sagt mange faktorer som teller inn.

Anonymous poster hash: 92544...655

Annonse

Brukte rundt 450 000 på 50 kvm. Gjorde absolutt alt selv, bortsett fra rørlegger og elektriker som vi betalte hvitt. 

Anonymous poster hash: a2095...c10

Vi har ikke kjøkken eller bad i tilbygget, men måtte gjøre om på noen av rørene pga byggingen, derfor rørlegger. 

Anonymous poster hash: a2095...c10

Vi har bygget ut 90 kvm

Og ombygget ca 40 kmv

Kom på 1.2 mill

Herregud.. Hvem snakket om gratis arbeid??

Vi lånte 500.000 til et tilbygg over to etc på til sammen 25 kvadrat. (Større bad oppe, ekstra soverom nede samt større gang)

Bytta samtidig panel, tak, vinduer og dør og etterisolerte pluss malte. Alt utvendig inkl ansatte vi folk til å ta. Innvendig tok vi selv med unntak av strøm og rørlegger. Det holdt akkurat med 500.000.

Kosta 300.000 for jobben som ble gjort med tilbygget og utvendig på resten av huset og de siste 200.000 gikk til elektriker, rørlegger samt materialer innvendig. (Digert bad da)

Anonymous poster hash: 506bf...f34

Vi betalte ca 300 000 for å utvide gangen 8 kvm. Da var rommet nøkkelferdig med varmekabler, fliser og diger skyvedøragarderobe. Vi valgte ikke de billigste løsningene, men heller ikke de dyreste. Egeninnsats var på null fordi vi var opptatt i andre deler av huset.

Anonymous poster hash: 88c2b...4ab

Vi betalte ca 300 000 for å utvide gangen 8 kvm. Da var rommet nøkkelferdig med varmekabler, fliser og diger skyvedøragarderobe. Vi valgte ikke de billigste løsningene, men heller ikke de dyreste. Egeninnsats var på null fordi vi var opptatt i andre deler av huset.

Vi har også bygd ut loftet og der la vi en betydelig egeninnsats. 3 soverom, 1 loftstue og 1 bad kom på 1,5 mill. Vi har jobbet ræva av oss i tillegg til arbeidsfolk. Vil ALDRI gjøre det igjen. Var til sammen 75 kvm.

Vi har bygget ut 90 kvm

Og ombygget ca 40 kmv

Kom på 1.2 mill

Men da er det jo ikke et reelt overslag for hi....

Anonymous poster hash: 207ad...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...