Gå til innhold

Hull i ørene på 6-åring. hos frisør eller på piercingstudio?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frisøren skyter med pistol og piercingstudio stikker piercingnål gjennom. Går raskest og gjør minst vondt hos frisøren, men hygienen er ofte bedre på piercingstudio.

Anonymous poster hash: 7819f...77c

Piercingstudio helt klart. Frisører har kun overfladisk opplæring i dette, samt at det er en pistol som skyter inn øredobbene og da "sprenger" seg igjennom vevet og trykker det til siden. Mye innflammasjon i vevet.

Ved en piercing brukes en hul piercingnål som settes av ordentlig faglærte mennesker igjennom øreflippen slik at det blir minst mulig påkjenning på vevet. Hullet blir lagd ved at vevet der hullet skal være fjernes via den hule nålen, istedenfor å sprenges til siden. Det skaper mindre innflammasjon i vevet og minsker også sjansen for allergi senere.

I tillegg kan man ikke få skjeve hull da dette blir gjort for hånd og med presisjon. Disse pistolene kan holdes skjevt etc.

frisører tenker ofte ikke på hvordan skal hullet skal være, og skyter random, mens piercingstudio tenker på hvor det bør sitte og at det skal bli likt på begge sider.

er selv hudpleier, med grundig opplæring i hygienen osv, og selv er jeg veldig nøye på dette, men når jeg ser hvas om befinner seg på markede ville jeg valgt piercingstudio.

Anonymous poster hash: c5b30...718

Annonse

Som liveterenlek sier så er det aldersgrense på piercingstudio. 16 år for "vanlige" piercinger og 18 for intimpiercing som regel. En seriøs piercer ville aldri tatt hull i ørene på en 6-åring. Ville heller aldri tatt hull hos en frisør.

Anonymous poster hash: e4b32...cfc

De fleste piercingstuduoer har 16 eller 18 års grense.

Ikke på vanlige hull i ørene. Og at barna kommer sammen med mor eller far.

For meg er det en selvfølge å bruke et ordentlig studio.

Anonymous poster hash: 4ac26...6cd

Vil det være med traumatisk å ta hullet på piercingstudio? Er det aldersgrense? Dyrt?

Tror ikke det er mer traumatisk. Men hvis du er redd barnet skal synes det er traumatisk er hun kanskje litt lita enda?

Anonymous poster hash: 4ac26...6cd

Da bør du lese deg opp. Hull i ørene er anbefalt å gjøre på studio av piercere også og de har selvfølgelig ikke denne aldersgrensen på hull i ørene når barnet kommer med ledsager. De ønsker også at barn skal få ordentlig resultat og ikke kun dra til ufaglærte frisører.

Som liveterenlek sier så er det aldersgrense på piercingstudio. 16 år for "vanlige" piercinger og 18 for intimpiercing som regel. En seriøs piercer ville aldri tatt hull i ørene på en 6-åring. Ville heller aldri tatt hull hos en frisør.

Anonymous poster hash: e4b32...cfc

Er seriøs piercer vil nettopp gjøre det for å forhindre at barn tar hull i ørene hos ufaglærte. Masse om det på nettet så det er bare å sette seg inn i det.

Alle jeg kjenner har vært hos frisør å tatt hull i ørene på barn. Det er tross alt en metode som er blitt brukt over hele verden i minst 50 år, så man kan vel si at den er gjennomprøvd og med lav risiko. De aller aller fleste som får hull kan glede seg over pynt i ørene uten andre plager og problemer. Å ta hull hos frisør er trygt, raskt og smertefritt. Alle mine tre jenter fikk hull i toårsalderen.

Og enhver piercer med respekt for seg selv, og yrket. Setter ikke piercing i øret på barn under 12 år, da nervene er ikke ferdige før da, og ellers kan man ødelegge nerver.

Her er svaret fra en eier av piercingstudio.

Hvorfor vil dere ikke sette små søte hull i ørene på små barn, når frisøren gjør det?

Du bør merke deg at det aldri kommer til å finnes et seriøst piercingstudio som setter hull i ørene på små barn. Dette er svært uhygienisk, ikke i tård med barnets ønsker, smertefullt og skadelig for barnet. Dette er overformynderi på sitt værste og et sadistisk overgrep mot små barn. At frisører gjør det, sier mer om dem enn om oss. Nervepunktene i øret er ikke stabile før sjelettalder minst 12 år. Piercing på barn under 12 med andre ord rett ut idioti. Hvis du som forelder er så forfengelig, kjøp deg en dukke og la barnevernet ta hånd om ungen din.

Anonymous poster hash: 959f1...047

Annonse

Vi tok hos frisør, fikk flere komplikasjoner. Måtte ta de ut. Angrer veldig. Ble ikke pent etterpå, og vet ikke om det noen gang vil gro skikkelig igjen. Venter nå til de har passert 12 før de får hull. Da skal vi på piercingstudio. Hvis de fortsatt vil ha hull da så klart :)

Anonymous poster hash: 6acfd...ba3

jøss, folk er så dramatiske!

Herlighet, sikkert 50% av jentene i seksårsalderen har jo hull i ørene... Det at piercingstudio eieren kaller dette et sadistisk overgrep mot små barn sier vel mer om han..

Min jente på 6 år har hull i ørene, tatt hos frisøren. Jeg opplevde de som veldig nøye, jeg godkjente prikkene i øret og de skøt dobbene inn samtidig. Vi fikk grundig beskjed om den "moderne" måten å stelle de på. Ellers har vi tukla minst mulig med de til de skikkelig fikk grodd. Nå, ca tre år etter, er de helt fine og har aldri hatt problemer med de.

Anonymous poster hash: e2c2c...2ee

På piercingstudio er det aldersgrense men ikke hos frisøren.Jeg mente og dey var en periode hvor det ikke var lov hos frisør?

Når jeg gikk på videregående tok jeg og venninna min ekstra hull i øret.Jeg slet veldig med hodepine i 8 mnd etterpå.Jeg var til undersøkelser av hodet,tenner,alt mulig.Hadde det ikke vært for at "piercingen" var på vei til å vokse ut av huden,så hadde jeg ikke tatt den ut.

Når jeg tok den ut,slapp hodepinen umiddelbart!Det viste seg at den har hele ligget å presset på ei nerve...

Piercingstudio tar bort "kjøttet" mens frisøren bare skyter igjennom.

Anonymous poster hash: 42239...a7f

Alle jeg kjenner har vært hos frisør å tatt hull i ørene på barn. Det er tross alt en metode som er blitt brukt over hele verden i minst 50 år, så man kan vel si at den er gjennomprøvd og med lav risiko. De aller aller fleste som får hull kan glede seg over pynt i ørene uten andre plager og problemer. Å ta hull hos frisør er trygt, raskt og smertefritt. Alle mine tre jenter fikk hull i toårsalderen.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner? Mange som verken er fornøyd med hullene hos frisøren (skjevt etc) i tillegg til infeksjoner i etterkant. Bare her i nabolaget har to jenter tatt ut øredobbene da det ble mye verk. En i klassen til datteren min måtte ta ut en øredobb da den ikke var lik som det andre øret så de ville la det Gro og gjøre det igjen senere.

Denne problematikken reduseres veldig ved å ta i et piercingstudio. Jeg har hatt flere piercingene i mitt liv og har kle vært allergisk mot noen, bortsett fra øredobbene. Kan fortsatt ikke ha noen ting i ørene. Disse ble tatt med pistol. Reaksjonen i vevet er vanvittig i forhold til en piercing.

For meg er det ikke et alternativ for min datter å ta med en ufaglært hos frisøren. Jeg har forklart hvordan det vil skje og hun syns det er helt greit. Hun tørr ikke enda men har mange år på seg da hun knapt er 8 år.

Og enhver piercer med respekt for seg selv, og yrket. Setter ikke piercing i øret på barn under 12 år, da nervene er ikke ferdige før da, og ellers kan man ødelegge nerver.

Hvorfor vil dere ikke sette små søte hull i ørene på små barn, når frisøren gjør det?

Du bør merke deg at det aldri kommer til å finnes et seriøst piercingstudio som setter hull i ørene på små barn. Dette er svært uhygienisk, ikke i tård med barnets ønsker, smertefullt og skadelig for barnet. Dette er overformynderi på sitt værste og et sadistisk overgrep mot små barn. At frisører gjør det, sier mer om dem enn om oss. Nervepunktene i øret er ikke stabile før sjelettalder minst 12 år. Piercing på barn under 12 med andre ord rett ut idioti. Hvis du som forelder er så forfengelig, kjøp deg en dukke og la barnevernet ta hånd om ungen din.

Det der var da svada og overdramatisering uten like. Hva så om nervepunktene ikke er stabile? Hvilken skade gjør det? Hvis det er en nerve i veien, kuttes den uansett hvor gammel personen er. Hva så om man mister følelsen i noen millimeter i øreflippen?

Overformynderi? Sadistisk overgrep? Har ikke ord engang. 

Piercingstudioene jeg har sjekket i Oslo har aldersgrense på 6 år.

Skjønte ikke helt det med nervene. Vet piercer noe mer hvor nervene er når de er 12 da? Eller noen andre for den saks skyld?

Og jeg håper ikke hele den siste delen der bar et svar fra et piercingstudio hvor de drar inn barnevernet og be foreldre kjøpe en dukke.

Datteren min på 8 år fikk hull i ørene hos Piercer. Synes også det er greit at hun slipper at bakdelen som er på vanlige øredobber stikker henne bak øret. Nå har hun fast stangen som ble brukt til å ta hull og så kjøper vi heller forskjellige kuler og skifter på:)

Anonymous poster hash: bbb1c...a8e

Da bør du lese deg opp. Hull i ørene er anbefalt å gjøre på studio av piercere også og de har selvfølgelig ikke denne aldersgrensen på hull i ørene når barnet kommer med ledsager. De ønsker også at barn skal få ordentlig resultat og ikke kun dra til ufaglærte frisører.

Lese meg opp? Kanskje omformulere meg litt da. De piercingstudiuoer jeg har vært i kontakt med, har 16 eller 18 års grense. Å si at det er de fleste er sikkert helt feil, har ikke gjennomført noen landsdekkende undersøkelse å dette.

Har en kompis som driver med dette og fikk han til å sette piercing på 14 - åringen min (i øret), tross aldersgrensen de vanligvis opererer med. Fikk da inntrykk av at de aldersgrensene var helt vanlige.

Lese meg opp? Kanskje omformulere meg litt da. De piercingstudiuoer jeg har vært i kontakt med, har 16 eller 18 års grense. Å si at det er de fleste er sikkert helt feil, har ikke gjennomført noen landsdekkende undersøkelse å dette.

Har en kompis som driver med dette og fikk han til å sette piercing på 14 - åringen min (i øret), tross aldersgrensen de vanligvis opererer med. Fikk da inntrykk av at de aldersgrensene var helt vanlige.

Jeg har sjekket litt rundt pga datteren min og har ikke funnet noen som har så rigide grenser. Det er strenge aldersgrenser på piercing i navel, tunge etc men ørepiercing har en grense på 6 år med ledsager der jeg har sjekket.

Min datter fikk hull i ørene på piercingstudio da hun var 11. Jeg gikk sammen med henne og spurte, for på plakaten sto det 16 år (mener jeg å huske), og han sa at så lenge en av foreldrene var med tok de hull i ørene på yngre barn enn 16. Han sa ikke noen nedre aldersgrense da, mitt barn var som sagt 11.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...