Gå til innhold

Lønn barnehageassistent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror jeg hadde 170 når jeg sluttet(godkjent 10 års ansiennitet), men ikke sikker.

Har nå ny jobb i nytt yrke, 183, og det ble snakket om lønnsforhøyelse, helt til regnskapsfirmaet steilet, jeg skulle visst ikke hatt betalt mer enn 177😂😂😂

Så null lønnsforhøyelse i år🙊🙊

Anonymous poster hash: 21318...04b

Det er en skam så dårlig betalt dere er! En så viktig jobb dere gjør burde vært mye bedre betalt...!

Anonymous poster hash: 66de4...fff

Er det så ille lønn for ufaglærte?

Anonymous poster hash: fd24a...8e9

Kanskje ikke. Men det er lite i forhold til hva de får i andre ufaglærte yrker.

Anonymous poster hash: 27156...662

Annonse

Nå er vel ufaglærte assistenter en utdøende rase?

De barnehagene jeg kjenner til vil bare ha folk med fagbrev ansatt. I barnehagen vi har barna våre er det to ganske voksne assistenter og de får tilrettelagt og dekket via jobb å ta fagbrevet. De har jobbet i barnehagen i over 10 år begge to og er de eneste ansatte uten fagbrev, enn så lenge, de tar begge fagbrev nå i løpet av våren.

Anonymous poster hash: f38a0...b2d

De barnehagene jeg kjenner til vil bare ha folk med fagbrev ansatt. I barnehagen vi har barna våre er det to ganske voksne assistenter og de får tilrettelagt og dekket via jobb å ta fagbrevet. De har jobbet i barnehagen i over 10 år begge to og er de eneste ansatte uten fagbrev, enn så lenge, de tar begge fagbrev nå i løpet av våren.

Det tror jeg ikke. Jeg har jobbet med utallige som har teorimodulene for fagbrev, men inntil noen år siden var praksiskravene så uoverkommelige for voksne mennesker med økonomiske forpliktelser at det for menge ble med det. Når barnehagene jeg har jobbet i har lyst ut, er det svært få søkere med fagbrev. En tidligere kollega fikk fagbrevet sitt da de lempet på praksiskrav (gjorde det mulig å godskrive praksis slik at en ikke må innom alle aldersgrupper). Hun søkte jobb der de ba om fagbrev, den fikk hun fordi det var 140 søkere og kun to med relevant fagbrev. 

Anonymous poster hash: bedd9...2e1

Det tror jeg ikke. Jeg har jobbet med utallige som har teorimodulene for fagbrev, men inntil noen år siden var praksiskravene så uoverkommelige for voksne mennesker med økonomiske forpliktelser at det for menge ble med det. Når barnehagene jeg har jobbet i har lyst ut, er det svært få søkere med fagbrev. En tidligere kollega fikk fagbrevet sitt da de lempet på praksiskrav (gjorde det mulig å godskrive praksis slik at en ikke må innom alle aldersgrupper). Hun søkte jobb der de ba om fagbrev, den fikk hun fordi det var 140 søkere og kun to med relevant fagbrev. 

Anonymous poster hash: bedd9...2e1

I mim barnehage ansettes det ikke folk uten utdanning lenger. De kan få ekstravakter og korte vikariater, men de får ikke fast jobb.Og jeg vet at flere barnehager begynner å bli strengere med å ikke ansette folk uten utdanning

Anonymous poster hash: fd24a...8e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...