Gå til innhold

Svigermor sa jeg skulle riste baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men HI, du svarer ikke på spørsmålene du får.  Har du spurt svigermor om hva hun mener med risting?  Eller er det ikke interessant  å risikere å få et svar som viser at hun ikke er det monsteret du ønsker å framstille henne som?  Hadde min svigermor eller mor eller andre rundt meg sagt noe tilsvarende, hadde jeg umiddelbart bedt om å få en utfyllende forklaring for å vite hva jeg hadde å forholde meg til. 

Fortsetter under...

Skrevet

Men HI, du svarer ikke på spørsmålene du får. Har du spurt svigermor om hva hun mener med risting? Eller er det ikke interessant å risikere å få et svar som viser at hun ikke er det monsteret du ønsker å framstille henne som? Hadde min svigermor eller mor eller andre rundt meg sagt noe tilsvarende, hadde jeg umiddelbart bedt om å få en utfyllende forklaring for å vite hva jeg hadde å forholde meg til.

Jeg sa at det skal man ikke gjøre,og da sa hun ingenting.. Så jeg forklarte hvorfor man ikke skulle gjøre dette, og satt på videoen som jeg fikk på sykehuset.. Hun ble da veldig sjokka og hadde visst aldri hørt om dette. Jeg sier ikke at hun er et monster. Jeg er faktisk veldig glad i min svigermor, men ble bare veldig sjokkert når hun sa dette..

Men jeg spurte altså ikke hvordan risting hun mente..

Anonymous poster hash: 6dece...a3c

Skrevet

Risting er helt forferdelig. Men det å blåse babyen i ansiktet for å få den til å bli stille er da en nesten like forferdelig metode. Klart de ikke får til å skrike fordi de gisper etter luft. Må være svært ubehagelig. Gi heller trøst, pupp og mer trøst. Makan.

Anonymous poster hash: 5dbb0...3dc

Hallo! Ingen har sagt noe om å blåse for at den skal være stille!! Makan!

Les litt grundigere. Det er et forslag fra en om å stille gråt med metoden:

Blåse babien i ansiktet..

Anonymous poster hash: e6178...06b

Blåse babyen i ansiktet når han gråter seg vekk. Når babyen gråter så lenge på én utpust at han blir blå på leppene, hjelper luften i ansiktet ham til å trekke pusten. Det er ikke vanlig gråt vi snakker om.

Babyen ville pustet inn av seg selv til slutt, men noen kan skrike så lange hyl at de besvimer først.

Og når de har fått trukket pusten, skriker de videre med fornyet kraft, men da gjerne uten å gråte seg vekk.

Skrevet

Ja, min blir lilla på leppene når han gråter seg bort, og da har jeg fått beskjed om å blåse forsiktig i ansiktet hans. Og det hjelper veldig! :-)

Skrevet

😵 tror den som bør ristes her er henne!!!! Er hun riktig rett?!? Unnskyld meg men, hva i HELVETTE?!?!????? ALDRI la henne passe barnet!!!!!!

Anonymous poster hash: a4ee0...405

Skrevet

uff for en farmor, når min gutt gråt seg vekk som liten, fikk vi beskjed om og puste/blåse han i ansiktet, da gikk det bedre

Annonse

Skrevet

Herre min hatt!😖 Skal bare blåse forsiktig😳 Riste faktisk, kanskje man skal riste på henne neste gang...

Anonymous poster hash: 2fe4a...b2a

Anonymous poster hash: 2fe4a...b2a

Skrevet

Når han gråt seg bort.. Nå tør ikke jeg å la ho ha han alene ..

Jeg tror du har mistforstått hele greia. Jeg er veldig sikker på at når hun mente å riste babyen at det er å ta hånden lett over dem å riste litt fram å tilbake så de våkner og ikke filleriste dem... du kan bruke orde riste i forskjellige samenhenger vettu.. å riste babyen litt i senga med hånden over skulderen eller magen er ikke farlig i det hele tatt får da får du dem gjerne til å våkne, fillerister du babyen når den ikke har støtte i nakken da er det ditt eget problem at du ikke forsto hva hun mente. Kommunikasjon, snakk med henne å spør HVA hun egentli mente før du blåser ut kommentarer

Anonymous poster hash: e730e...88f

Det du beskriver er ikke risting.

Anonymous poster hash: 600ab...896

Vis det jeg beskriver ikke heter risting hva heter det da? Dulte bort i barnet?

Anonymous poster hash: e730e...88f

Skrevet

Jeg hadde ikke tolket det som typ filleristing, men mer som å holde babyen inntil kroppen din mens du.. Ja kommer faktisk ikke på noe bedre ord.. men rister forsiktig opp og ned. Min hadde vippestol som vibrerte og han roa seg veldig til vibrasjon, eller hvis jeg satt i sofaen med han i armene og lente armene mot lårene som jeg "ristet" opp og ned slik at det ble nesten som vibrering i armene mine.

Tror nok ikke hun mente at du skulle filleriste han fordi han gråt. Hva skulle det hjelpe for?

Blir nesten litt sånn "uff nå gråter du fælt, tror jeg prøver å klype eller slå deg litt jeg å ser om det hjelper".

Hun mente selvsagt ikke at du skulle skade babyen eller skremme den med voldsomme bevegelser.

Du overreagerer og tolker det nok helt feil her.

Anonymous poster hash: e71cd...7b9

Skrevet

Når han gråt seg bort.. 😞 Nå tør ikke jeg å la ho ha han alene ..

Hva mente hun da? Tror neppe hun mente å risste, mente sikkert sånn vuggerissting. Det gjør jo alle.

Anonymous poster hash: 245ed...983

Gjest Antarctica
Skrevet

Skrullete kjerring.

Jeg?

HI

Svigermor!!!!
Skrevet

"Vuggeristing"? Herregud som folk ror her. Nei, ikke "vuggeristing". Det heter faktisk bare vugging. Man skal ikke riste babyer.

Herrejesus.

Anonymous poster hash: 600ab...896
Skrevet

BV må kobles inn og svigermor må få hjelp.

Tenker på innlegget som var i går.

Anonymous poster hash: 8f887...137

Ehh?

Annonse

Skrevet

Når han gråt seg bort.. 😞 Nå tør ikke jeg å la ho ha han alene ..

Hva mente hun da? Tror neppe hun mente å risste, mente sikkert sånn vuggerissting. Det gjør jo alle.

Anonymous poster hash: 245ed...983

Vuggeriste faktisk! Aldri hørt.

Men når hun sier at jeg må riste han når jeg står å vugger han, så tar jeg det som risting. Sier ikke hun mente jeg skulle skade barnet. Men han gråter så han blir lilla i ansiktet, da ble hun kanskje redd..

Skrevet

Før man går av skaftet her, så er det kanskje en ide å høre med svigermor hva hun mente når hun sa riste!? Risting som kan skade babyen er selvfølgelig helt uakseptabelt, men hvis hun mente en alternativ måte å bysse veldig fort så er vel ikke det noe å rope varsku her for.

Anonymous poster hash: fea46...f0e
Skrevet

Før man går av skaftet her, så er det kanskje en ide å høre med svigermor hva hun mente når hun sa riste!? Risting som kan skade babyen er selvfølgelig helt uakseptabelt, men hvis hun mente en alternativ måte å bysse veldig fort så er vel ikke det noe å rope varsku her for.

Anonymous poster hash: fea46...f0e

Ja, for etter at HI viste henne filmen og forklarte at risting av babyer kan drepe dem så vil hun sikkert innrømme at ja, det var faktisk akkurat det hun hadde i tankene.

HI sier at hun vugget babyen da dette ble foreslått. Holder ikke det?

Anonymous poster hash: c35d6...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...