Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Når han gråt seg bort.. 😞 Nå tør ikke jeg å la ho ha han alene .. Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Når han gråt seg bort.. Nå tør ikke jeg å la ho ha han alene .. Anonymous poster hash: 6dece...a3c Hadde aldri fått være alene med min baby heller, etter å ha sagt noe sånn. Sa hun virkelig det?? Anonymous poster hash: 73f2d...4b2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Han er 3mnd bare. Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Når han gråt seg bort.. Nå tør ikke jeg å la ho ha han alene .. Anonymous poster hash: 6dece...a3c Hadde aldri fått være alene med min baby heller, etter å ha sagt noe sånn. Sa hun virkelig det?? Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Ja ho sa virkelig det! Ble ganske sinna på ho, og sa at det må hun aldri gjøre. Å da sa hun ingenting Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Tantrum Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Jeg sto og byssa han når hun sa det så! Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Riste skal man ikke gjøre!!! Mamma har lært meg at man skal blåse dem lett i ansiktet når den gråter seg vekk, hehe, det hjelper faktisk Men det er vel ille det også? Anonymous poster hash: cb7b2...c5b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet? Anonymous poster hash: c800e...ff1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Riste skal man ikke gjøre!!! Mamma har lært meg at man skal blåse dem lett i ansiktet når den gråter seg vekk, hehe, det hjelper faktisk Men det er vel ille det også? Anonymous poster hash: cb7b2...c5b Ja jeg blåser han forsiktig i ansiktet! :-) Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet? Anonymous poster hash: c800e...ff1 Hvert år får mellom 12 og 15 spedbarn i Norge såkalt Shaken Baby Syndrom eller lignende skader. En tredel av disse barna dør, og en tredel får varige alvorlige hjerneskader. Shaken Baby Syndrom er resultatet av kraftig risting, og som oftest skjer dette etter frustrasjon og langvarig gråting. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vil-stoppe-filleristing-av-babyer/ Anonymous poster hash: 73f2d...4b2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet?Anonymous poster hash: c800e...ff1 Hvert år får mellom 12 og 15 spedbarn i Norge såkalt Shaken Baby Syndrom eller lignende skader. En tredel av disse barna dør, og en tredel får varige alvorlige hjerneskader. Shaken Baby Syndrom er resultatet av kraftig risting, og som oftest skjer dette etter frustrasjon og langvarig gråting. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vil-stoppe-filleristing-av-babyer/ Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 OK, så omkring 5 barn i året altså. Anonymous poster hash: c800e...ff1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 Å blåse dem i ansiktet hjelper fordi de aller fleste barn har en refleks som gjør at de holder pusten når de får luft blåst i ansiktet (samme som gjør at de holder pusten under vann) så at det fungerer er en ting, om det er veldig heldig må du jo nesten kjenne på selv... Kan jo ikke gråte og holde pusten samtidig! Til HI - du får vise svigermor en film om hva som kan skje om man rister en baby, og be henne instendig om å ALDRI gjøre det mot ett lite barn. Det var helt sikkert ett velmenende råd, men det er avleggs å gjøre noe slikt, og nå vet man så alt for godt konsekvensene av å riste en baby! Lykke til ❤️ Anonymous poster hash: 87c99...b14
Fandens Oldemor Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet?Anonymous poster hash: c800e...ff1 Hvert år får mellom 12 og 15 spedbarn i Norge såkalt Shaken Baby Syndrom eller lignende skader. En tredel av disse barna dør, og en tredel får varige alvorlige hjerneskader. Shaken Baby Syndrom er resultatet av kraftig risting, og som oftest skjer dette etter frustrasjon og langvarig gråting. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vil-stoppe-filleristing-av-babyer/ Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 OK, så omkring 5 barn i året altså. Anonymous poster hash: c800e...ff1 Var det for få?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet?Anonymous poster hash: c800e...ff1 Hvert år får mellom 12 og 15 spedbarn i Norge såkalt Shaken Baby Syndrom eller lignende skader. En tredel av disse barna dør, og en tredel får varige alvorlige hjerneskader. Shaken Baby Syndrom er resultatet av kraftig risting, og som oftest skjer dette etter frustrasjon og langvarig gråting. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vil-stoppe-filleristing-av-babyer/ Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 OK, så omkring 5 barn i året altså.Anonymous poster hash: c800e...ff1 Ja. Var det ikke mange nok for deg? Anonymous poster hash: 3302b...a1f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Å blåse dem i ansiktet hjelper fordi de aller fleste barn har en refleks som gjør at de holder pusten når de får luft blåst i ansiktet (samme som gjør at de holder pusten under vann) så at det fungerer er en ting, om det er veldig heldig må du jo nesten kjenne på selv... Kan jo ikke gråte og holde pusten samtidig! Til HI - du får vise svigermor en film om hva som kan skje om man rister en baby, og be henne instendig om å ALDRI gjøre det mot ett lite barn. Det var helt sikkert ett velmenende råd, men det er avleggs å gjøre noe slikt, og nå vet man så alt for godt konsekvensene av å riste en baby! Lykke til ❤️ Anonymous poster hash: 87c99...b14 Ja får meg hjelper det å blåse forsiktig i ansiktet, da får han pusten tilbake :-) Ja har faktisk en film om risting her hjemme, som jeg fikk på sykehuset :-) HI Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 Er forskjell om en rister barnet der en ikke støtter hode, og å holde barnet inntil kroppen og vugge litt raskt frem og tilbake. For kolikk unger blir en anbefalt at en kjører vogna raskt over terskelen, da rister jo ungen der også. Anonymous poster hash: dd401...4a9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet?Anonymous poster hash: c800e...ff1 Hvert år får mellom 12 og 15 spedbarn i Norge såkalt Shaken Baby Syndrom eller lignende skader. En tredel av disse barna dør, og en tredel får varige alvorlige hjerneskader. Shaken Baby Syndrom er resultatet av kraftig risting, og som oftest skjer dette etter frustrasjon og langvarig gråting. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vil-stoppe-filleristing-av-babyer/ Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 OK, så omkring 5 barn i året altså.Anonymous poster hash: c800e...ff1 Var det for få? Selvsagt var det 5 for mye. Men med tanke på at det fødes 60 000 barn i året, er det ikke veldig statistisk sannsynlig at HIs barn vil bli drept av svigermor. Anonym får det til åmhøres ut som at det er svært vanlig å dø på denne måten. Anonymous poster hash: c800e...ff1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #19 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet?Anonymous poster hash: c800e...ff1 Hvert år får mellom 12 og 15 spedbarn i Norge såkalt Shaken Baby Syndrom eller lignende skader. En tredel av disse barna dør, og en tredel får varige alvorlige hjerneskader. Shaken Baby Syndrom er resultatet av kraftig risting, og som oftest skjer dette etter frustrasjon og langvarig gråting. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vil-stoppe-filleristing-av-babyer/ Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 OK, så omkring 5 barn i året altså.Anonymous poster hash: c800e...ff1 Var det for få? Selvsagt var det 5 for mye. Men med tanke på at det fødes 60 000 barn i året, er det ikke veldig statistisk sannsynlig at HIs barn vil bli drept av svigermor. Anonym får det til åmhøres ut som at det er svært vanlig å dø på denne måten. Anonymous poster hash: c800e...ff1 Anonym her igjen. Dødsfall pga. filleristing skjer nok akkurat i sånne tilfeller, av folk som elsker babyen høyere enn noen andre, men som ikke vet hvordan man håndterer gråtingen når den står på. Man kan ikke se på statistikk og "regne" med at ting alltid går bra. Det hørtes ut på HI sin svigermor at hun syns det er greit å rise babyen, noe det absolutt ikke er. Noen burde vise henne en video ang. filleristing og få henne til å skjønne konsekvensene av å rise babyen. Jeg tror ingen dreper ungen på denne måten med vilje, men det skjer likevel, og det er ikke bare å si at man har statistikken på sin side. Hvorfor tar sjansen? Anonymous poster hash: 73f2d...4b2
Tantrum Skrevet 2. februar 2016 #20 Skrevet 2. februar 2016 "Rister oppgitt på hodet" Det er forskjell på å riste en unge så hodet slenger fram og tilbake på strake armer slik at man virkelig tar tak og det å riste som i å bysse litt hurtigere med kortere bevegelsesbane. Om du har en svigermor som du mistenker mente det første, så tror jeg du må ta kontakt med et tvselskap som vil lage en dokumentar om livet ditt ala honey boo boo eller the duck dynasty, housewife of ...... for det er så drøyt å ta alt i værste mening og tro hun faktisk er så ond at hun mener du skal filleriste babyen din og hennes sønns baby Syns ikke det å blåse i fjeset er en god løsning heller for å slå på lukkerefleksen slik at de ikke får dratt pust inn..... Bær babyen, forsøk ulike bærestillinger, still deg foran et speil, en hvit vegg, tv'n noe som distraherer den litt, syng høyt, kle av litt klær, legg den i vogna og kjør over en dørstokk litt hurtig og hundre andre ting. Finn ut hvorfor den gråter og ta det derfra. Jeg mistenker at det kun dreier seg om at den er i en alder der det er vanlig med uro (særlig på ettermiddag og kveld) eller at den har vondt i magen, er overtrøtt, sulten....
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #21 Skrevet 2. februar 2016 Det er bekymringsverdig at svigermor foreslo det, og risting er ikke vugging. Da ville hun ha sagt vugging. Noen trenger oppdatering i hvordan man skal håndterte babyer forsvarlig, og det må uke taes lett på. Hvordan reagerte barnefaren? Ta det opp med helsesøster om du ikke får gehør for dette, HI, for dette er alvorlig. Anonymous poster hash: c35d6...b5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #22 Skrevet 2. februar 2016 Uke =ikke Anonymous poster hash: c35d6...b5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #23 Skrevet 2. februar 2016 "Rister oppgitt på hodet" Det er forskjell på å riste en unge så hodet slenger fram og tilbake på strake armer slik at man virkelig tar tak og det å riste som i å bysse litt hurtigere med kortere bevegelsesbane. Om du har en svigermor som du mistenker mente det første, så tror jeg du må ta kontakt med et tvselskap som vil lage en dokumentar om livet ditt ala honey boo boo eller the duck dynasty, housewife of ...... for det er så drøyt å ta alt i værste mening og tro hun faktisk er så ond at hun mener du skal filleriste babyen din og hennes sønns baby Syns ikke det å blåse i fjeset er en god løsning heller for å slå på lukkerefleksen slik at de ikke får dratt pust inn..... Bær babyen, forsøk ulike bærestillinger, still deg foran et speil, en hvit vegg, tv'n noe som distraherer den litt, syng høyt, kle av litt klær, legg den i vogna og kjør over en dørstokk litt hurtig og hundre andre ting. Finn ut hvorfor den gråter og ta det derfra. Jeg mistenker at det kun dreier seg om at den er i en alder der det er vanlig med uro (særlig på ettermiddag og kveld) eller at den har vondt i magen, er overtrøtt, sulten.... Sier ikke at hun er ond! Det med blåsingen i fjeset er det jeg har hørt at jeg bør gjøre! Men er jo mye mer jeg gjør føre jeg velger å blåse. Går rundt i huset, foran speil,TV osv! Jeg vet også hvorfor han gråter. Men er ikke alltid ting hjelper for at han skal stoppe å gråte. Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Bøø Skrevet 2. februar 2016 #24 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, ta dere sammen! Hun mente nok ikke riste han som i shaken baby syndrome!!! Men som i at lett risting på armen/inntil brystet (som i byssing) kan hjelpe litt på uroen. Makan Er du klar over hvor mange babyer som blir filleristet og dør av skadene i Norge hvert år? Det MÅ ikke være byssing hun mente, hvis alle bysset barna hadde ingen dødd av ristingen. Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med at hun ble stille når HI svarte at det måtte hun aldri gjøre, så regner jeg med det ikke var byssing svigermor snakket om. Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 Nei, jeg er ikke klar over hvor mange som blir filleristet og dør i Norge hvert år. Hva er tallet?Anonymous poster hash: c800e...ff1 Hvert år får mellom 12 og 15 spedbarn i Norge såkalt Shaken Baby Syndrom eller lignende skader. En tredel av disse barna dør, og en tredel får varige alvorlige hjerneskader. Shaken Baby Syndrom er resultatet av kraftig risting, og som oftest skjer dette etter frustrasjon og langvarig gråting. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vil-stoppe-filleristing-av-babyer/ Anonymous poster hash: 73f2d...4b2 OK, så omkring 5 barn i året altså.Anonymous poster hash: c800e...ff1 Var det for få? Selvsagt var det 5 for mye. Men med tanke på at det fødes 60 000 barn i året, er det ikke veldig statistisk sannsynlig at HIs barn vil bli drept av svigermor. Anonym får det til åmhøres ut som at det er svært vanlig å dø på denne måten.Anonymous poster hash: c800e...ff1 Men nå er det jo ikke 5 av 60 000 som fødes, men 5 av det antall barn som utsettes for risting som dør. Så må man jo estimere hvor mange av de 60 000 babyene som blir ristet. Risikoen for at en baby som befinner seg hos noen som mener risting er greit dør er betydelig høyere enn at en baby som ikke blir ristet dør. Så hvor mange % tror du rister babyen sin?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #25 Skrevet 2. februar 2016 Det er bekymringsverdig at svigermor foreslo det, og risting er ikke vugging. Da ville hun ha sagt vugging. Noen trenger oppdatering i hvordan man skal håndterte babyer forsvarlig, og det må uke taes lett på. Hvordan reagerte barnefaren? Ta det opp med helsesøster om du ikke får gehør for dette, HI, for dette er alvorlig. Anonymous poster hash: c35d6...b5c Han er ikke her nå, men kommer hjem snart, så skal jeg fortelle det til han HI Anonymous poster hash: 6dece...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå