Gå til innhold

Noen som har byttet fra Canal digital til Riks tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd med bildekvaliteten? Vi har for tiden begge systemene. Det er mye bedre bilde med Canal Digital. Har googlet litt, og det er visst nok et kjent problem, men ofte legger ikke folk merke til det, da de fleste ikke har mulighet til å samenligne. Riks tv har ikke mulighet til å sende like gode bilder via bakkenettet som Canal Digital kan gjøre via parabol. Har vist noe med båndbredden å gjøre. Nå vet jeg ikke om jeg vil ha Riks tv likevel. Blir for dumt å kjøpe en stor dyr tv og så fore den med dårlige bilder fra Riks tv.

Hvordan opplever dere andre bilde med riks tv?

Anonymous poster hash: 61b18...d60
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hadde canal digital før, men rikstv nå.

Super fornøyd vi altså:-)

Skrevet

Hadde canal digital før, men rikstv nå.

Super fornøyd vi altså:-)

Hva med bildekvaliteten? Ser godt forskjell her. I en liten overgangsperiode har vi begge systemene oppkoblet, og da er det lett å sammenligne. Men kanskje en blir vandt med det etter en stund? Bilde er mer krystallklart med Canal digital. Riks tv så virker bilde litt slørete. Føler vi ikke får utnytte det nye tv vårt med Riks tv, men det gjør vi jo ikke med Canal digital heller når så mange kanaler mangler. 

• 2 år senere...
Gjest TV Eksperten
Skrevet

Jeg har helt motsatt oppfatning. Kjøpte akkurat helt nye QLED TV er både i hovedstue og kjellerstue. Med super TV ble jeg kritisk til bildene fra Canal Digital. Det var dessuten veldig mye feil på hardware fra Canal Digital og som alle vet er ikke satelitt noe særlig bra i dårlig vær. Jeg kontaktet kundeservice hos Canal Digital først men de var totalt inkompetente så etter å ha prøvd alle muligheter (OBS jeg hadde signalstyrke på 99-100 prosent og perfekt coax forbindelse med parabol(LNB) så valgte jeg å bytte til Riks TV. Jeg valgte å peke mot nest beste Riks TV sender for å kunne montere antenne helt skult (nok en fordel) og har nå supert bilde. Det er krystallklart både hjemme og på hytta. Dessuten sparer jeg 100 kroner per måned. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har byttet før (hadde vært kunde der i 15 år...). Kan helt klart anbefale alle å velge Riks TV foran Canal Digital. 

Gjest Høstogregn
Skrevet
17 minutter siden, TV Eksperten skrev:

Jeg har helt motsatt oppfatning. Kjøpte akkurat helt nye QLED TV er både i hovedstue og kjellerstue. Med super TV ble jeg kritisk til bildene fra Canal Digital. Det var dessuten veldig mye feil på hardware fra Canal Digital og som alle vet er ikke satelitt noe særlig bra i dårlig vær. Jeg kontaktet kundeservice hos Canal Digital først men de var totalt inkompetente så etter å ha prøvd alle muligheter (OBS jeg hadde signalstyrke på 99-100 prosent og perfekt coax forbindelse med parabol(LNB) så valgte jeg å bytte til Riks TV. Jeg valgte å peke mot nest beste Riks TV sender for å kunne montere antenne helt skult (nok en fordel) og har nå supert bilde. Det er krystallklart både hjemme og på hytta. Dessuten sparer jeg 100 kroner per måned. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har byttet før (hadde vært kunde der i 15 år...). Kan helt klart anbefale alle å velge Riks TV foran Canal Digital. 

Og tilfeldigvis tok du frem alle disse gamle trådene fordi du selger RiksTV, eller..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...