Gå til innhold

Er det crazy å leie bil på Sardinia? (evt. Italia generelt)

Anbefalte innlegg

Vi skal til Sardinia på ferie i sommer, og jeg har lyst til å leie bil - det gjør det så mye lettere å komme seg rundt og oppleve mer. Mannen min mener det er galskap å kjøre i Italia. Han har vært på Sardinia før (har ikke kjørt selv), det har ikke jeg. På den andre siden er han slett ikke glad i å kjøre selv, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg stoler på hans vurdering. ;) Jeg har kjørt leiebil i utlandet før, og tenker i utgangspunktet at dette er ikke Bangkok eller Cairo (hvor ikke ti ville hester ville fått meg til å kjøre!), så det vil gå helt fint. 

Hva tenker dere? Noen som har erfaring med leiebil i Italia?

Anonymous poster hash: 5ca4d...402

Fortsetter under...

Vi har kjørt mange steder i Italia og det har gått veldig fint. Var litt stress midt i Milano og syns bilistene var i overkant aggressive på rivieraen i nord, men ellers har det ikke vært noe problem

Anonymous poster hash: 43004...96e

Har leid bil der ved flere anledninger, gått veldig fint. Kjekt å kunne kjøre rundt og se steder:) Å kjøre bil i andre land, særlig sør-Europa (selvsagt verre i andre verdensdeler, da!), gjør det veldig tydelig hvor siviliserte i er i Norge, og hvor gode veiene faktisk er. Særlig småveier/sideveier. I store byer som Roma osv. ville jeg nok vært mer nervøs for å kjøre, men på Sardinia synes jeg det går veldig bra.

Anonymous poster hash: f26c5...ae6

Annonse

Har leid bil der ved flere anledninger, gått veldig fint. Kjekt å kunne kjøre rundt og se steder:) Å kjøre bil i andre land, særlig sør-Europa (selvsagt verre i andre verdensdeler, da!), gjør det veldig tydelig hvor siviliserte i er i Norge, og hvor gode veiene faktisk er. Særlig småveier/sideveier. I store byer som Roma osv. ville jeg nok vært mer nervøs for å kjøre, men på Sardinia synes jeg det går veldig bra.

Hoppet over noe her;) Gir jo ingen mening! Hehe. Synes vi er utrolig siviliserte i Norge, men Sardinia er ikke helt crazy. Merket meg at de fleste bilene har bulker, da, men kan også skyldes at klimaet gjør at det ikke haster så å fikse som her. Uansett: gå nøye gjennom bilen på forhånd, bare, så ikke noe oppdages som dere ikke har gjort.

Det er mannen min som synes det er helt crazy, ikke jeg. ;)  Jeg har vært i Italia flere ganger, og jeg synes de kjører mer aggressivt enn i Norge, men ikke verre enn at jeg tenker det vil gå helt fint. Det verste stedet jeg har vært trafikkmessig er Cairo, hvor de aktivt sikter etter fotgjengere (virker det som, i alle fall), og har to politimenn stasjonert i hvert lyskryss for å dirigere trafikken etter lysene (ellers gidder ingen følge rødt/grønt lys, ja - det er sant!)  - det hadde jeg aldri engang vurdert. Men Italia er jo milevidt unna slike forhold. 

Da må jeg bare legge litt mer press på ham, så blir det nok leiebil. ;) Takk for innspill! 

HI

Anonymous poster hash: 5ca4d...402

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...