Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Har et barn som er litt engstelig, og veldig redd for mørket. Han vil helst ha på alt lys på rommet hele natta, men får ha på en lampett med dust lys over senga og en nattlampe med dust lys lenger ut i rommet. Noenganger mer mens han sovner. Jeg slukker alt bortsett fra den ene lampette, evt får begge førstnevnte stå på etter at han har sovnet. Er dette for mye lys? Han våkner ofte på natt og vil da få lettere panikk om det er mørkt. Har jo lest at det kan bli tull i kroppen av for mye lys på natt, men hvor mye er for mye? Anonymous poster hash: af8b6...ef3
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Har et barn som er litt engstelig, og veldig redd for mørket. Han vil helst ha på alt lys på rommet hele natta, men får ha på en lampett med dust lys over senga og en nattlampe med dust lys lenger ut i rommet. Noenganger mer mens han sovner. Jeg slukker alt bortsett fra den ene lampette, evt får begge førstnevnte stå på etter at han har sovnet. Er dette for mye lys? Han våkner ofte på natt og vil da få lettere panikk om det er mørkt. Har jo lest at det kan bli tull i kroppen av for mye lys på natt, men hvor mye er for mye? Anonymous poster hash: af8b6...ef3 Det tror jeg skal gå helt fint HI. Jeg er enig i at det er viktig at han ikke får panikk når han våkner heller. Anonymous poster hash: fc544...8d9
TPK Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Vi har også lyset på til femåringen. Han tør ikke sove uten,da må vi sitte der helt til han har sovnet eller ligge med ham. Prøver først med en eller to små lamper ved senga, men ofte står han opp og slår på taklampa også. Greit nok hvis det er det som skal til for at han føler seg trygg tenker jeg. Han sover godt og lenge, så tror ikke lyset forstyrrer ham. Jeg slukker taklampa når jeg legger meg.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Vi har en del lys til fireåringen. Dvs, han har en nattlampe over senga som gir en del lys (mer enn jeg vil definere som nattlys). Før brukte vi å slukke lyset hos han etter han hadde sovnet, men han brukte å slå det på igjen i løpet av natta. Så nå får det bare stå på. Aldri hatt søvnproblemer pga dette. Problemet nå er at han ikke vil sove i helt mørke rom, og slike situasjoner oppstår jo på hytta eller god besteforeldre.. Men regner med det går seg til etterhvert! Anonymous poster hash: aee41...0ef
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Tror det blir mer "tull i kroppen hans" om han må sove i et mørkt rom når han er vettskremt for mørket. La ungen føle seg trygg og ha lyset på, det går over med alder og forstand! Anonymous poster hash: 58125...1bc
Mamma_til_2 Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Minste har en pillow Pet ( toys are us) det er et kosedyr son er pute med duse ledpærer i med forskjellig lys veldig behagelig, den slukkes etter ca 1.5t.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Til dere som sier det går over, når går det over? Har en på 11 som fremdeles må ha døra vid åpen og full belysning i gangen rett utenfor. Anonymous poster hash: a6954...688
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Datteren min har en sånn skilpadde som lager stjernehimmel i hele taket (som denne, men vi har kjøpt den i utlandet) https://www.google.no/search?q=skilpadde+med+lys&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiH4rLPw9fKAhUK9HIKHeQ7B5IQsAQIGg#tbm=isch&q=skilpadde+med+lys+nattlampe&imgrc=5cLgE7CxrywbTM%3A I tillegg står døren åpen og lyset på i gangen. Anonymous poster hash: 83c65...c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå