Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg vet , men blir veldig motløs. Vi starter opp med ivf i mars/april så vi har allerede fått hjelp sånn sett ... men håper jo å klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra før... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig nå 😯

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147709697
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet , men blir veldig motløs. Vi starter opp med ivf i mars/april så vi har allerede fått hjelp sånn sett ... men håper jo å klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra før... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig nå 😯

Hvorfor er dere allerede henvist til ivf hvis ingenting er galt? Vi blir henvist om 3 mnder, da har vi prøvd nesten 2 år, her finner de heller ingenting som er galt.. 😏 Men alt tar så lang tid føler jeg..

Uansett, lykke til! Håper det klaffer før dere må i gang med ivf😊

Anonymous poster hash: 3332f...b29

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147709803
Del på andre sider

Så bra at dere skal få hjelp men får krysse fingrene for at du er gravid før det :) I hvilken pp ble du gravid sist? Jeg ble i pp1 sist så nå er jeg redd det skal ta lang tid, uten at det er noe grunn til det da.. Blir litt utålmodig når det gikk så fort sist håper man det skal skje igjen og det kan være litt stressende -.- så prøver å slappe av..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147709805
Del på andre sider

Ja jeg vet , men blir veldig motløs. Vi starter opp med ivf i mars/april så vi har allerede fått hjelp sånn sett ... men håper jo å klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra før... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig nå

Hvorfor er dere allerede henvist til ivf hvis ingenting er galt? Vi blir henvist om 3 mnder, da har vi prøvd nesten 2 år, her finner de heller ingenting som er galt.. Men alt tar så lang tid føler jeg..

Uansett, lykke til! Håper det klaffer før dere må i gang med ivf

Hei ! Det startet med at jeg var på en vanlig gynekologisk ktr (celleprøver) i starten da vi begynte å prøve. Jeg fortalte at vi just har startet prøvingen på søsken. Han sa at siden jeg var 30 år så kunne jeg få en time igjen dersom vi ikke var gravide innen 6 mndr (hans forslag....) . Vi tok i samme slengen innvedig ulltralyd og en haug med prøver - alt fint.

6 mndr etter denne timen var jeg fortsatt ikke gravid så da fikk jeg en time hos han. Han ville ha meg inn på syklusdag ca 12, fordi da skulle han sjekke med ultralyd åssen eggløsnigen min var - den var helt normal.  Fikk likevel starte på pergotime siden jeg ikke hadde blitt gravid av meg selv, dette bare for å booste eggløsningen og gjøre den helt optimal. Samtidig sa han at han sender en henv. til ivf siden det kan ta 8 mndr å få time.

Men så tok det faktisk ikke mer enn 2 mndr å få time til ivf, denne timen utsatte jeg ytterligere 2 mndr, fordi jeg hadde nå fått prøve femar, og ville prøve dette i noen mndr før vi går til ivf. Nå er jeg på 3.runda med femar, og har fått innkalling til ivf nå i mars. Så da har vi denne runda + neste på å prøve å få det til selv (med kun hjelp av femar da... )

Jeg skjønner at våre leger er i hver vår ende av skalaen! Min lege er veldig effektiv og liker å være "føre var", han vil få fortgang på sakene og er veldig behjelpelig. Din lege virker til å dra det ut lenge. Jeg mener, dere har prøvd i 2 år, hvorfor vente med å hjelpe dere ?

Og du spør om hvorfor ivf når ingenting er galt ? Det er ikke alltid det klaffer selv om ingenting er galt.. sånn er det bare for noen. Det kalles uforklarlig barnløs. Eller i mitt tilfelle uforklarlig sekundær barnløs.. Jeg har jo en unge fra før, heldigvis!! =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147710124
Del på andre sider

Så bra at dere skal få hjelp men får krysse fingrene for at du er gravid før det :) I hvilken pp ble du gravid sist? Jeg ble i pp1 sist så nå er jeg redd det skal ta lang tid, uten at det er noe grunn til det da.. Blir litt utålmodig når det gikk så fort sist håper man det skal skje igjen og det kan være litt stressende -.- så prøver å slappe av..

Ble gravid i pp7 sist, følte det også var en evighet, men det er jo ingenting sammenlignet med nå ;)  Dere blir sikkert gravide fort nå også siden det gikk så fort sist! Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147710151
Del på andre sider

Ja jeg vet , men blir veldig motløs. Vi starter opp med ivf i mars/april så vi har allerede fått hjelp sånn sett ... men håper jo å klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra før... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig nå

Hvorfor er dere allerede henvist til ivf hvis ingenting er galt? Vi blir henvist om 3 mnder, da har vi prøvd nesten 2 år, her finner de heller ingenting som er galt.. Men alt tar så lang tid føler jeg..

Uansett, lykke til! Håper det klaffer før dere må i gang med ivf

Hei ! Det startet med at jeg var på en vanlig gynekologisk ktr (celleprøver) i starten da vi begynte å prøve. Jeg fortalte at vi just har startet prøvingen på søsken. Han sa at siden jeg var 30 år så kunne jeg få en time igjen dersom vi ikke var gravide innen 6 mndr (hans forslag....) . Vi tok i samme slengen innvedig ulltralyd og en haug med prøver - alt fint.

6 mndr etter denne timen var jeg fortsatt ikke gravid så da fikk jeg en time hos han. Han ville ha meg inn på syklusdag ca 12, fordi da skulle han sjekke med ultralyd åssen eggløsnigen min var - den var helt normal. Fikk likevel starte på pergotime siden jeg ikke hadde blitt gravid av meg selv, dette bare for å booste eggløsningen og gjøre den helt optimal. Samtidig sa han at han sender en henv. til ivf siden det kan ta 8 mndr å få time.

Men så tok det faktisk ikke mer enn 2 mndr å få time til ivf, denne timen utsatte jeg ytterligere 2 mndr, fordi jeg hadde nå fått prøve femar, og ville prøve dette i noen mndr før vi går til ivf. Nå er jeg på 3.runda med femar, og har fått innkalling til ivf nå i mars. Så da har vi denne runda + neste på å prøve å få det til selv (med kun hjelp av femar da... )

Jeg skjønner at våre leger er i hver vår ende av skalaen! Min lege er veldig effektiv og liker å være "føre var", han vil få fortgang på sakene og er veldig behjelpelig. Din lege virker til å dra det ut lenge. Jeg mener, dere har prøvd i 2 år, hvorfor vente med å hjelpe dere ?

Og du spør om hvorfor ivf når ingenting er galt ? Det er ikke alltid det klaffer selv om ingenting er galt.. sånn er det bare for noen. Det kalles uforklarlig barnløs. Eller i mitt tilfelle uforklarlig sekundær barnløs.. Jeg har jo en unge fra før, heldigvis!! =)

Skjønner😊 Virker som veldig god oppfølging ja! Føler egentlig vi har fått det og, når vi først kom i gang, men akkurat nå tenker jeg at henvisninga kan sendes nå selvom vi skal prøve pergo noen mnder.. Kan jo, som du sier, være ei stund å vente. Skal høre om det er mulig å få den avgårde nå snart😊

Blir jo mer og mer utålmodig for hver dag, er så kjett å gå og vente på alt..

Ja, det vart kanskje litt utydelig.. Tenkte mer på at dere var henvist såpass raskt, uten at de fant noe galt. De har jo ikke funnet noe hos oss heller, men nettopp derfor måtte vi vente lenger😉 Men da skjønner jeg at det rett og slett er bra oppfølging av legen, og det er bra😊

Men krysser alt jeg har for at vi begge får full klaff før det blir nødvendig med ivf!! Masse lykke til!😊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147710341
Del på andre sider

Ble gravid i pp7 sist, følte det også var en evighet, men det er jo ingenting sammenlignet med nå ;) Dere blir sikkert gravide fort nå også siden det gikk så fort sist! Lykke til :)[/quote

Nei, huff det må være kjedelig når det tar så lang tid og ihvertall når alt er i orden..

får håpe det! Takk!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147710879
Del på andre sider

Annonse

Åssen går det med dere? Her er jeg 8 dpo idag og har kjent stikninger siden 1 dpo. Sikkert ingenting , bare jeg som kjenner for mye etter ..

Jeg er 5 dpo og kjenner ingenting..litt murringer og noe vondt i puppene men kjenner vel for mye etter jeg også. Men sist merket jeg jo ingenting før jeg var over IKM da.. Og så går jeg jo bare etter eggløsningskalkulator nå, så aner jo egentlig ikke når den var.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147721804
Del på andre sider

5dpo og har endel mensensmerter i magen, en anelse såre brystvorter, og økende grad av bekkenløsning/låsning... Hadde det litt fra før siden jeg fikk sistemann for 4,5 år siden, men føler det har tatt seg krafitg opp de siste dagene. Vet ikke om jeg skal bli glad eller frustrert! Kan være et tegn på at ting er på gang..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147723277
Del på andre sider

ikm 21.02 :)

hadde sa sist mnd og fikk ikke lagt inn så mange aksjer denne månden så jeg har ikke helt troen på at det vil klaffe nå, men er med og håper mange får positive tester :)

er ca 4 dpo i dag, utfloden i dag har litt rosa farge i seg, men jeg har hatt el smerter siden noen dager etter SAen så tviler på at det er festeblødning :P selv om jeg har hatt d en gang før

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147725710
Del på andre sider

Hvordan klare å slappe av nå disse 3 dagene før IKM?😩 føler at jeg leter etter symptom samtidig som jeg forteller meg selv at mensen helt sikkert kommer for kan umulig gå så fort å bli gravid denne gangen også. Og nå nettopp nøs jeg og kjente en sånn smerte nederst i magen altså der ved eggstokkene, som ligamentsmerter og fikk det en natt jeg vrei meg også. Og får det vist jeg gjør en brå bevegelse. Men sikker på jeg bare kjenner etter for mye.. orker ikke å håpe noe, da blir jeg bare så skuffa når jeg ser blod på papiret neste uke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147730967
Del på andre sider

Jeg er 10dpo idag, og fikk positiv test :-)

Så jeg flytter over til 1 trimester og har termin 29 okt.

Lykke til alle dere andre :-)

Gratulerer!!:) så heldig du er da, første forsøk for fjerde gang?😳 Har du noen tips? 😂

Hehe! Ja føler meg litt heldig, siden vi kan på en måte bestemme når vi vil ha termin.

Har ingen spesielle tips annet enn å ha sex 😂 Vi hadde sex hver dag (utenom en dag) Startet ca 9 dager før EL siden jeg var litt usikker hvilken dag den kom, og holdt på til nesten en uke etter EL, for sikkerhets skyld som mannen så fint sa det 😜

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147733481
Del på andre sider

Jeg er 10dpo idag, og fikk positiv test :-)

Så jeg flytter over til 1 trimester og har termin 29 okt.

Lykke til alle dere andre :-)

Gratulerer!!:) så heldig du er da, første forsøk for fjerde gang?😳 Har du noen tips? 😂
Hehe! Ja føler meg litt heldig, siden vi kan på en måte bestemme når vi vil ha termin.

Har ingen spesielle tips annet enn å ha sex 😂 Vi hadde sex hver dag (utenom en dag) Startet ca 9 dager før EL siden jeg var litt usikker hvilken dag den kom, og holdt på til nesten en uke etter EL, for sikkerhets skyld som mannen så fint sa det 😜

Mannen her er ikke så mye med.. Han sier han kun skal ha når han har lyst så når jeg begynner med å ville ha hver dag mener han jeg gjør det bare for eggløsning osv. Vi hadde sex 6 dager på rad rundt EL, men følger bare en kalkulator da.. og nå er spotting igang.. Vi ble enige om i desember og ikke ta p-piller mer men han sa det bare sånn "slutte og ta de og se hva som skjer" menst jeg vil jo at det skal skje fortest mulig da når jeg først har sluttet. Og vi har jo ikke holdt på så lenge men når det gikk i pp1 sist, uten at vi prøvde så veldig da heller og vi går over til pp3 nå så blir jeg nesten bekymret men håper det går før 1 år har gått..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144259200-ikm-uke-7/#findComment-147733698
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...