GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt opprettet en gruppe for uke 8 sĂ„ da starter jeg en for de med IKM i uke 7😃

IKM 17.februar her! PP2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikm mandagen i denne gruppa .. dette er min pp 10 sÄ jeg har ikke store hÄpet . Det er liksom for godt til Ä vÊre sant

Skrevet

Du mĂ„ ikke gi opp ❀ skjĂžnner at det kan virke hĂ„plĂžst etter sĂ„ langt tid men husk at 1 Ă„r er normalt Ă„ prĂžve fĂžr man fĂ„r hjelp sĂ„ det er absolutt fortsatt hĂ„p!😊

Skrevet

Ja jeg vet , men blir veldig motlĂžs. Vi starter opp med ivf i mars/april sĂ„ vi har allerede fĂ„tt hjelp sĂ„nn sett ... men hĂ„per jo Ă„ klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra fĂžr... SkjĂžnner ikke hvorfor det skal vĂŠre sĂ„ vanskelig nĂ„ 😯

Skrevet

Ja jeg vet , men blir veldig motlĂžs. Vi starter opp med ivf i mars/april sĂ„ vi har allerede fĂ„tt hjelp sĂ„nn sett ... men hĂ„per jo Ă„ klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra fĂžr... SkjĂžnner ikke hvorfor det skal vĂŠre sĂ„ vanskelig nĂ„ 😯

Hvorfor er dere allerede henvist til ivf hvis ingenting er galt? Vi blir henvist om 3 mnder, da har vi prĂžvd nesten 2 Ă„r, her finner de heller ingenting som er galt.. 😏 Men alt tar sĂ„ lang tid fĂžler jeg..

Uansett, lykke til! HĂ„per det klaffer fĂžr dere mĂ„ i gang med ivf😊

Anonymous poster hash: 3332f...b29

Skrevet

SÄ bra at dere skal fÄ hjelp men fÄr krysse fingrene for at du er gravid fÞr det :) I hvilken pp ble du gravid sist? Jeg ble i pp1 sist sÄ nÄ er jeg redd det skal ta lang tid, uten at det er noe grunn til det da.. Blir litt utÄlmodig nÄr det gikk sÄ fort sist hÄper man det skal skje igjen og det kan vÊre litt stressende -.- sÄ prÞver Ä slappe av..

Skrevet

Ja jeg vet , men blir veldig motlÞs. Vi starter opp med ivf i mars/april sÄ vi har allerede fÄtt hjelp sÄnn sett ... men hÄper jo Ä klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra fÞr... SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre sÄ vanskelig nÄ

Hvorfor er dere allerede henvist til ivf hvis ingenting er galt? Vi blir henvist om 3 mnder, da har vi prÞvd nesten 2 Är, her finner de heller ingenting som er galt.. Men alt tar sÄ lang tid fÞler jeg..

Uansett, lykke til! HÄper det klaffer fÞr dere mÄ i gang med ivf

Hei ! Det startet med at jeg var pÄ en vanlig gynekologisk ktr (celleprÞver) i starten da vi begynte Ä prÞve. Jeg fortalte at vi just har startet prÞvingen pÄ sÞsken. Han sa at siden jeg var 30 Är sÄ kunne jeg fÄ en time igjen dersom vi ikke var gravide innen 6 mndr (hans forslag....) . Vi tok i samme slengen innvedig ulltralyd og en haug med prÞver - alt fint.

6 mndr etter denne timen var jeg fortsatt ikke gravid sÄ da fikk jeg en time hos han. Han ville ha meg inn pÄ syklusdag ca 12, fordi da skulle han sjekke med ultralyd Ässen egglÞsnigen min var - den var helt normal.  Fikk likevel starte pÄ pergotime siden jeg ikke hadde blitt gravid av meg selv, dette bare for Ä booste egglÞsningen og gjÞre den helt optimal. Samtidig sa han at han sender en henv. til ivf siden det kan ta 8 mndr Ä fÄ time.

Men sÄ tok det faktisk ikke mer enn 2 mndr Ä fÄ time til ivf, denne timen utsatte jeg ytterligere 2 mndr, fordi jeg hadde nÄ fÄtt prÞve femar, og ville prÞve dette i noen mndr fÞr vi gÄr til ivf. NÄ er jeg pÄ 3.runda med femar, og har fÄtt innkalling til ivf nÄ i mars. SÄ da har vi denne runda + neste pÄ Ä prÞve Ä fÄ det til selv (med kun hjelp av femar da... )

Jeg skjÞnner at vÄre leger er i hver vÄr ende av skalaen! Min lege er veldig effektiv og liker Ä vÊre "fÞre var", han vil fÄ fortgang pÄ sakene og er veldig behjelpelig. Din lege virker til Ä dra det ut lenge. Jeg mener, dere har prÞvd i 2 Är, hvorfor vente med Ä hjelpe dere ?

Og du spÞr om hvorfor ivf nÄr ingenting er galt ? Det er ikke alltid det klaffer selv om ingenting er galt.. sÄnn er det bare for noen. Det kalles uforklarlig barnlÞs. Eller i mitt tilfelle uforklarlig sekundÊr barnlÞs.. Jeg har jo en unge fra fÞr, heldigvis!! =)

Skrevet

SÄ bra at dere skal fÄ hjelp men fÄr krysse fingrene for at du er gravid fÞr det :) I hvilken pp ble du gravid sist? Jeg ble i pp1 sist sÄ nÄ er jeg redd det skal ta lang tid, uten at det er noe grunn til det da.. Blir litt utÄlmodig nÄr det gikk sÄ fort sist hÄper man det skal skje igjen og det kan vÊre litt stressende -.- sÄ prÞver Ä slappe av..

Ble gravid i pp7 sist, fÞlte det ogsÄ var en evighet, men det er jo ingenting sammenlignet med nÄ ;)  Dere blir sikkert gravide fort nÄ ogsÄ siden det gikk sÄ fort sist! Lykke til :)

Skrevet

Ja jeg vet , men blir veldig motlÞs. Vi starter opp med ivf i mars/april sÄ vi har allerede fÄtt hjelp sÄnn sett ... men hÄper jo Ä klare det selv siden Ingenting er galt med oss og vi har et barn fra fÞr... SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre sÄ vanskelig nÄ

Hvorfor er dere allerede henvist til ivf hvis ingenting er galt? Vi blir henvist om 3 mnder, da har vi prÞvd nesten 2 Är, her finner de heller ingenting som er galt.. Men alt tar sÄ lang tid fÞler jeg..

Uansett, lykke til! HÄper det klaffer fÞr dere mÄ i gang med ivf

Hei ! Det startet med at jeg var pÄ en vanlig gynekologisk ktr (celleprÞver) i starten da vi begynte Ä prÞve. Jeg fortalte at vi just har startet prÞvingen pÄ sÞsken. Han sa at siden jeg var 30 Är sÄ kunne jeg fÄ en time igjen dersom vi ikke var gravide innen 6 mndr (hans forslag....) . Vi tok i samme slengen innvedig ulltralyd og en haug med prÞver - alt fint.

6 mndr etter denne timen var jeg fortsatt ikke gravid sÄ da fikk jeg en time hos han. Han ville ha meg inn pÄ syklusdag ca 12, fordi da skulle han sjekke med ultralyd Ässen egglÞsnigen min var - den var helt normal. Fikk likevel starte pÄ pergotime siden jeg ikke hadde blitt gravid av meg selv, dette bare for Ä booste egglÞsningen og gjÞre den helt optimal. Samtidig sa han at han sender en henv. til ivf siden det kan ta 8 mndr Ä fÄ time.

Men sÄ tok det faktisk ikke mer enn 2 mndr Ä fÄ time til ivf, denne timen utsatte jeg ytterligere 2 mndr, fordi jeg hadde nÄ fÄtt prÞve femar, og ville prÞve dette i noen mndr fÞr vi gÄr til ivf. NÄ er jeg pÄ 3.runda med femar, og har fÄtt innkalling til ivf nÄ i mars. SÄ da har vi denne runda + neste pÄ Ä prÞve Ä fÄ det til selv (med kun hjelp av femar da... )

Jeg skjÞnner at vÄre leger er i hver vÄr ende av skalaen! Min lege er veldig effektiv og liker Ä vÊre "fÞre var", han vil fÄ fortgang pÄ sakene og er veldig behjelpelig. Din lege virker til Ä dra det ut lenge. Jeg mener, dere har prÞvd i 2 Är, hvorfor vente med Ä hjelpe dere ?

Og du spÞr om hvorfor ivf nÄr ingenting er galt ? Det er ikke alltid det klaffer selv om ingenting er galt.. sÄnn er det bare for noen. Det kalles uforklarlig barnlÞs. Eller i mitt tilfelle uforklarlig sekundÊr barnlÞs.. Jeg har jo en unge fra fÞr, heldigvis!! =)

SkjĂžnner😊 Virker som veldig god oppfĂžlging ja! FĂžler egentlig vi har fĂ„tt det og, nĂ„r vi fĂžrst kom i gang, men akkurat nĂ„ tenker jeg at henvisninga kan sendes nĂ„ selvom vi skal prĂžve pergo noen mnder.. Kan jo, som du sier, vĂŠre ei stund Ă„ vente. Skal hĂžre om det er mulig Ă„ fĂ„ den avgĂ„rde nĂ„ snart😊

Blir jo mer og mer utÄlmodig for hver dag, er sÄ kjett Ä gÄ og vente pÄ alt..

Ja, det vart kanskje litt utydelig.. Tenkte mer pĂ„ at dere var henvist sĂ„pass raskt, uten at de fant noe galt. De har jo ikke funnet noe hos oss heller, men nettopp derfor mĂ„tte vi vente lenger😉 Men da skjĂžnner jeg at det rett og slett er bra oppfĂžlging av legen, og det er bra😊

Men krysser alt jeg har for at vi begge fĂ„r full klaff fĂžr det blir nĂždvendig med ivf!! Masse lykke til!😊

Skrevet

Ble gravid i pp7 sist, fÞlte det ogsÄ var en evighet, men det er jo ingenting sammenlignet med nÄ ;) Dere blir sikkert gravide fort nÄ ogsÄ siden det gikk sÄ fort sist! Lykke til :)[/quote

Nei, huff det mÄ vÊre kjedelig nÄr det tar sÄ lang tid og ihvertall nÄr alt er i orden..

fÄr hÄpe det! Takk!:)

Skrevet

Åssen gĂ„r det med dere? Her er jeg 8 dpo idag og har kjent stikninger siden 1 dpo. Sikkert ingenting , bare jeg som kjenner for mye etter ..

Skrevet

Åssen gĂ„r det med dere? Her er jeg 8 dpo idag og har kjent stikninger siden 1 dpo. Sikkert ingenting , bare jeg som kjenner for mye etter ..

Jeg er 5 dpo og kjenner ingenting..litt murringer og noe vondt i puppene men kjenner vel for mye etter jeg ogsÄ. Men sist merket jeg jo ingenting fÞr jeg var over IKM da.. Og sÄ gÄr jeg jo bare etter egglÞsningskalkulator nÄ, sÄ aner jo egentlig ikke nÄr den var.

Skrevet

Eller ifÞlge kalkulatoren skulle egglÞsning vÊre 3.februar sÄ da er jeg vel 6 dpo?:P huff nytt for meg dette

Tenkte utifrÄ den 5. nÄr den fruktbare perioden var over jeg

Skrevet

5dpo og har endel mensensmerter i magen, en anelse sÄre brystvorter, og Þkende grad av bekkenlÞsning/lÄsning... Hadde det litt fra fÞr siden jeg fikk sistemann for 4,5 Är siden, men fÞler det har tatt seg krafitg opp de siste dagene. Vet ikke om jeg skal bli glad eller frustrert! Kan vÊre et tegn pÄ at ting er pÄ gang..

Skrevet

ikm 21.02 :)

hadde sa sist mnd og fikk ikke lagt inn sÄ mange aksjer denne mÄnden sÄ jeg har ikke helt troen pÄ at det vil klaffe nÄ, men er med og hÄper mange fÄr positive tester :)

er ca 4 dpo i dag, utfloden i dag har litt rosa farge i seg, men jeg har hatt el smerter siden noen dager etter SAen sÄ tviler pÄ at det er festeblÞdning :P selv om jeg har hatt d en gang fÞr

Skrevet

Hvordan klare Ă„ slappe av nĂ„ disse 3 dagene fĂžr IKM?đŸ˜© fĂžler at jeg leter etter symptom samtidig som jeg forteller meg selv at mensen helt sikkert kommer for kan umulig gĂ„ sĂ„ fort Ă„ bli gravid denne gangen ogsĂ„. Og nĂ„ nettopp nĂžs jeg og kjente en sĂ„nn smerte nederst i magen altsĂ„ der ved eggstokkene, som ligamentsmerter og fikk det en natt jeg vrei meg ogsĂ„. Og fĂ„r det vist jeg gjĂžr en brĂ„ bevegelse. Men sikker pĂ„ jeg bare kjenner etter for mye.. orker ikke Ă„ hĂ„pe noe, da blir jeg bare sĂ„ skuffa nĂ„r jeg ser blod pĂ„ papiret neste uke.

Skrevet

IKM pÄ fredag. Var forkjÞla under el, sÄ vi orka rett og slett ikke prÞve sÄ hardt denne mÄneden. Vi fÄr se :)

Skrevet

Jeg er 10dpo idag, og fikk positiv test :-)

SĂ„ jeg flytter over til 1 trimester og har termin 29 okt.

Lykke til alle dere andre :-)

Skrevet

Gratulerer!!:) sĂ„ heldig du er da, fĂžrste forsĂžk for fjerde gang?😳 Har du noen tips? 😂

Skrevet

Gratulerer!!:) sĂ„ heldig du er da, fĂžrste forsĂžk for fjerde gang?😳 Har du noen tips? 😂

Hehe! Ja fÞler meg litt heldig, siden vi kan pÄ en mÄte bestemme nÄr vi vil ha termin.

Har ingen spesielle tips annet enn Ă„ ha sex 😂 Vi hadde sex hver dag (utenom en dag) Startet ca 9 dager fĂžr EL siden jeg var litt usikker hvilken dag den kom, og holdt pĂ„ til nesten en uke etter EL, for sikkerhets skyld som mannen sĂ„ fint sa det 😜

Skrevet

Hehe! Ja fÞler meg litt heldig, siden vi kan pÄ en mÄte bestemme nÄr vi vil ha termin.

Har ingen spesielle tips annet enn Ă„ ha sex 😂 Vi hadde sex hver dag (utenom en dag) Startet ca 9 dager fĂžr EL siden jeg var litt usikker hvilken dag den kom, og holdt pĂ„ til nesten en uke etter EL, for sikkerhets skyld som mannen sĂ„ fint sa det 😜

Mannen her er ikke sÄ mye med.. Han sier han kun skal ha nÄr han har lyst sÄ nÄr jeg begynner med Ä ville ha hver dag mener han jeg gjÞr det bare for egglÞsning osv. Vi hadde sex 6 dager pÄ rad rundt EL, men fÞlger bare en kalkulator da.. og nÄ er spotting igang.. Vi ble enige om i desember og ikke ta p-piller mer men han sa det bare sÄnn "slutte og ta de og se hva som skjer" menst jeg vil jo at det skal skje fortest mulig da nÄr jeg fÞrst har sluttet. Og vi har jo ikke holdt pÄ sÄ lenge men nÄr det gikk i pp1 sist, uten at vi prÞvde sÄ veldig da heller og vi gÄr over til pp3 nÄ sÄ blir jeg nesten bekymret men hÄper det gÄr fÞr 1 Är har gÄtt..

Skrevet

Har vĂŠrt under feil IKM uke, IKM 20.feb, 1 pp etter SA.

Blir spennende Ä se om det er mens eller positiv test som kommer til slutten av uka :D HÄper selvfÞlgelig pÄ positiv test ;)

Skrevet

Og positiv test it is :D hipp hurra :D

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...