Gå til innhold

Har tenkt å flytte fra mannen en stund, kan jeg bo fast på hytten vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er det ikke lovlig? kjøpte ny hytte for 5 år siden å aner ikke om jeg kan bo der f.eks 1 år nå fremover? Betaler for renovasjon i kommunen den står. Kommunale avgifter vet jeg ikke om vi betaler siden det er hytte?

Anonymous poster hash: 5cd04...920

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, det er ikke lov, men det varierer fra kommune til kommune hvordan og hvorvidt forbudet håndheves i særlig grad..

Anonymous poster hash: a3444...ef4

Skrevet

Endre adresse til postboks, så er det ingen som kan si noe på det..

Anonymous poster hash: 821e8...fbc

Skrevet

Skal du bo permanent på hytta over tid må du søke den aktuelle kommunen om bruksendring på hytta.

Anonymous poster hash: 17780...694
Skrevet

Vi har hyttenaboer som bor i hytta hele året men som har bolig i byen og og adresse dit. For år hadde jeg bare flyttet uten noe om og men, er ikke sånn at dem går rundt å sjekker her iallfall.

Anonymous poster hash: f1553...3c5

Skrevet

Du kan ikke melde flytting dit i folkeregisteret, det er ikke lov å bo fast på hytta. Alle i Norge må ha en registrert boligadresse i folkeregisteret, og det må være en bolig regulert som helårsbolig.

Men det er flere som bor mer på hytta enn i helårsboligen sin, de har bare registrert boligadresse i en helårsbolig.

Anonymous poster hash: 08c19...887

Annonse

Skrevet

Tja, hvis du feks er der i fire måneder tror jeg ingen kan nekte deg det.

Anonymous poster hash: 81058...4a2

Skrevet

Der du har fast bolig har du krav på postlevering, søppeltømming, måking av veier, hjemmesykepleie osv osv som alle i Norge har krav på, det er grunnen til at kommunene skiller på helårsboliger og fritidsboliger. Kommunene har ikke mulighet til å tilby alle disse tingene vi har krav på til hver eneste hytte i landet.

Derfor er det ikke lov å ha folkeregistrert helårsadresse i en bolig som er regulert som feriebolig/fritidsbolig.

Men du kan jo ha folkeregistrert adresse hos f.eks foreldrene dine også være på hytta, det er sånn folk omgår denne regelen.

Anonymous poster hash: 08c19...887
Skrevet

Seriøst? Du kan ikke melde flytting til en postboks kjære deg.. Kun posten, du må fortsatt ha en boligadresse.

Anonymous poster hash: 8d14b...3c1

Skrevet

Seriøst? Du kan ikke melde flytting til en postboks kjære deg.. Kun posten, du må fortsatt ha en boligadresse.

Anonymous poster hash: 8d14b...3c1

I hvert fall når man har barn - hvor skal barna bo da? I postboks? :D NAV skal jo kontrollere at man ikke bor for nærme eksen sin, for da får man ikke støtte. Og hva betyr "flytte fra mannen EN STUND"? Pause er noe man driver med når man er fjortis, har man barn så flytter man virkelig ikke frem og tilbake!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...