Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #51 Skrevet 1. februar 2016 Renholder. Anonymous poster hash: a65a9...282 Det er faktisk en god jobb; man får trent på jobben og blir i svært god form. En jeg kjenner gikk ned 30 kg og ble en trent mann etter han begynte som renholdsarbeider og vasket trapper hele dagen. Anonymous poster hash: 31806...1ab DET er en komplett misforståelse! Man må være i god form for å klare tunge, manuelle yrker som f.eks. renholdsyrke eller tømreryrke. Ja, man beveger seg selvfølgelig mer en om man sitter på kontor og knatrer på PC, men man er også i mye større grad utsatt for slitasje, skade og ulykker. Derfor må man faktisk trene for å kunne være i yrke, men får ikke trening på jobben. På jobben slites kroppen. På fritiden bør man vedlikeholde og reparere!! Anonymous poster hash: 9181c...b00
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #52 Skrevet 1. februar 2016 Litt merkelig at dere super-intelligente henger på dib Er det ikke bedre å ha en stimulerende samtale med din bedre halvdel, eller lese en bok? Anonymous poster hash: 7c03f...721 Vi bruker det for underholdning. Man føler seg så utrolig mye bedre og får seg en god latter etter å lese alt det rare som legges ut her av lavstatus høns Anonymous poster hash: f44c5...940 Jeg er kanskje lavstatus høns, men de som er virkelig smarte har ingen behov for å se ned på andre for å føle seg bedre selv. Mentalt er det nok du som er hønsa her. Anonymous poster hash: 7c03f...721
sug lut Skrevet 1. februar 2016 #53 Skrevet 1. februar 2016 Nei, jeg synes ikke noe er er "dårlige jobber". Et ærlig arbeid er sin lønn verd, og ingenting å skamme seg over. Og er det nedgangstider og man ikke får jobb i det man er utdannet til tar man det man får. Derimot ville jeg ikke hatt et forhold til en som hadde en varig jobb uten krav til en utdannings- og kunnskapsbakgrunn jeg ville leve med, for jeg gidder ikke en som sier "hæh" og må forklares ord og tanker jeg ser på som essensiell allmennkunnskap hos den jeg deler livet med. Det handler ikke om jobben, men om refleksjonsnivå og type kunnskap.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #54 Skrevet 1. februar 2016 Nei, jeg synes ikke noe er er "dårlige jobber". Et ærlig arbeid er sin lønn verd, og ingenting å skamme seg over. Og er det nedgangstider og man ikke får jobb i det man er utdannet til tar man det man får. Derimot ville jeg ikke hatt et forhold til en som hadde en varig jobb uten krav til en utdannings- og kunnskapsbakgrunn jeg ville leve med, for jeg gidder ikke en som sier "hæh" og må forklares ord og tanker jeg ser på som essensiell allmennkunnskap hos den jeg deler livet med. Det handler ikke om jobben, men om refleksjonsnivå og type kunnskap. Nå er det heldigvis slik at refleksjons- og kunnskapsnivå ikke nødvendigvis har noe med utdannelse å gjøre. Min bestefår er 85 år, og fikk bare syv års grunnskole ettersom familien hans var svært fattige. Han har jobbet i industrien fra han var 16 til han gikk av med pensjon. Men han har lest mer enn de fleste mennesker. Utrolig kunnskapstørst, og kan utrolig mye om historie, sammfunn, økonomi og litteratur. Jeg, som har universitetsutdannelse, har flere ganger hatt givende faglige diskusjoner med ham. Han har lånt flere av mine pensumbøker og lest dem fra perm til perm. Anonymous poster hash: 9f361...7cd
sug lut Skrevet 1. februar 2016 #55 Skrevet 1. februar 2016 Nei, jeg synes ikke noe er er "dårlige jobber". Et ærlig arbeid er sin lønn verd, og ingenting å skamme seg over. Og er det nedgangstider og man ikke får jobb i det man er utdannet til tar man det man får. Derimot ville jeg ikke hatt et forhold til en som hadde en varig jobb uten krav til en utdannings- og kunnskapsbakgrunn jeg ville leve med, for jeg gidder ikke en som sier "hæh" og må forklares ord og tanker jeg ser på som essensiell allmennkunnskap hos den jeg deler livet med. Det handler ikke om jobben, men om refleksjonsnivå og type kunnskap. Nå er det heldigvis slik at refleksjons- og kunnskapsnivå ikke nødvendigvis har noe med utdannelse å gjøre. Min bestefår er 85 år, og fikk bare syv års grunnskole ettersom familien hans var svært fattige. Han har jobbet i industrien fra han var 16 til han gikk av med pensjon. Men han har lest mer enn de fleste mennesker. Utrolig kunnskapstørst, og kan utrolig mye om historie, sammfunn, økonomi og litteratur. Jeg, som har universitetsutdannelse, har flere ganger hatt givende faglige diskusjoner med ham. Han har lånt flere av mine pensumbøker og lest dem fra perm til perm. Anonymous poster hash: 9f361...7cd Nei, ikke nødvendigvis - men unntakene er flere i den generasjonen du beskriver enn i min, der høyere utdanning og dermed andre yrker var tilgjengelig for de fleste med den typen kunnskapstørst.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #56 Skrevet 1. februar 2016 Etter min mening er en dårlig jobb en jobb man ikke trives i, enten pga at man ikke trives med typen arbeid, eller på grunn av arbeidsmiljøet. Dermed er det helt individuelt hva som er en dårlig jobb, det som er en god jobb foren, kan være en dårlig jobb foren annen. Hva som er en god og dårlig jobb for en enkeltperson kan også variere gjennom livet. For eksempel kan jeg se for meg at noen av de som trives veldig godt med å jobbe i barnehage, kanskje hadde syntes det var godt å jobbe med noe annet i den perioden de selv har små barn. Sykdom kan gjøre at man får behov for å bytte til en jobb som er mindre krevende i forhold til de utfordringene den aktuelle sykdommen gir, eller man kan rett og slett bli lei, og ønske seg forandring. Det er mye snakk om ambisjoner, og mangel på ambisjoner, i denne tråden. Ambisjoner kan være mye, og trenger ikke nødvendigvis være knyttet til arbeidslivet. Det finnes mennesker som har jobber som krever lite ambisjoner, men som likevel er svært ambisiøse på fritiden, for eksempel gjennom sportslige aktiviteter eller frivillig arbeid. For noen er en jobb bare en måte å tjene penger slik at man har råd til å leve og oppfylle ambisjonene sine på fritiden. Jeg velger ikke hverken venner eller partner på bakgrunn av yrke eller utdanning. Jeg velger på bakgrunn av personlige egenskaper. Anonymous poster hash: 34f91...ea6
Gjest Antarctica Skrevet 1. februar 2016 #57 Skrevet 1. februar 2016 Litt merkelig at dere super-intelligente henger på dib Er det ikke bedre å ha en stimulerende samtale med din bedre halvdel, eller lese en bok? Anonymous poster hash: 7c03f...721 Huff, ja. Vi bør diskutere Kafka. Jeg skammer meg!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #58 Skrevet 1. februar 2016 Jeg har 6 års utdanning på høyere nivå og måtte google kafka 😂😂😂 Så utdanning trenger ikke bety så mye! Godt mulig mannen på rema ikke hadde trengt å google det 😜 Anonymous poster hash: e128c...701
Mamma til 2 søte Skrevet 1. februar 2016 #59 Skrevet 1. februar 2016 Har man ikke sosial intelligens hjelper det lite om man er elektriker, hjertekirurg, renholder, advokat eller assistent i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå