Gå til innhold

Er det teit å gi et barn etternavnene Sand Strand?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ikke gi barnet begge! Hadde mine foreldre gitt meg navnet Sand Strand, så hadde jeg fjernet det ene. Noen synes sikkert det er morsomt, men for andre vil det være flaut. Jeg hadde ikke likt å presentere meg med det navnet. Sikkert noen som synes det er morsomt å ha et sånt navn, men for oss som er litt sjenerte er ikke navnet noe man ønsker oppmerksomhet for.

Anonymous poster hash: 0e21f...15b

Syns dere kan bruke begge. Blir riktignok et navn man legger merke til og kanskje smiler litt av(på en god måte.)Syns personlig det er merkeligere med de som døper to sen-navn, feks Hansen Olsen.

Men her er det jo to and- navn. Det bør vel være like merkelig?

Annonse

Ikke gi barnet begge! Hadde mine foreldre gitt meg navnet Sand Strand, så hadde jeg fjernet det ene. Noen synes sikkert det er morsomt, men for andre vil det være flaut. Jeg hadde ikke likt å presentere meg med det navnet. Sikkert noen som synes det er morsomt å ha et sånt navn, men for oss som er litt sjenerte er ikke navnet noe man ønsker oppmerksomhet for.

Man kan jo presentere seg som bare Strand, da. Og skrive S. Strand. Har alltid hatt to etternavn, bruker vanligvis bare det siste. Vil jo så klart bli opplest i enkelte situasjoner, men. Er ikke sikker på om jeg ville valgt begge. Kommer litt an på om man synes det er viktig å bruke begge. Jeg ville kun ha ett etternavn til mine barn. Synes det ene mitt bare har vært "i veien". Ville heller hatt to fornavn, de kan brukes mer kjekt. Det ene etternavnet forsvinner vanligvis i neste ledd, uansett, da.

Anonymous poster hash: 87957...56e

Sandstrand er faktisk i bruk som etternavn! Høres uansett ganske vanlig og helnorsk ut i mine ører, tross assosiasjoner. Dumt at det ikke er lov å uten videre "ta" såpass uvanlige etternavn, ellers ville jeg rett og slett bare ha kalt barna Sandstrand i ett ord. Men siden det ikke er mulig, så jo - Sand Strand går jo bra det, men i to separate navn virker det litt mer tullete. Kanskje litt bedre med bindestrek? Ellers så er det jo alltid mulig å prøve å oppspore de 52 som heter Sandstrand og spørre om å få bruke det...

Anonymous poster hash: 650ac...af6

Om man ikke velger å slå de sammen, kommer man til å få høre "vitsen" sandstrand evigmange ganger... Ville droppet det ene.
Er generelt fan av å ha færrest mulige navn. Bare styr for unger å gå rundt med et helt lass, og iallfall om de er såpass like at bare én-to bokstav(er) skiller dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...