Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #26 Skrevet 31. januar 2016 Vel, hvor autoritetestro du er er jo ditt eget problem, skolen kan ikke bestemme noe som helst utover skoletid og skoleaktiviteter De kan bestemme at man ikke får dele ut invitasjoner på skolen hvis man ikke ber alle. Og når hun ikke har kontaktinfo til vennen til barnet, så er jo dette eneste måte å få invitert dem på... Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Nei, det er det ærlig talt ikke. Snakk om å være hjelpeløs. I dagens samfunn er det virkelig null problem å skaffe seg litt kontaktinfo altså Anonymous poster hash: ca625...c28 Hmm hvordan gjør man det da, når skolen ikke vil dele ut? Ber barnet om å spørre vennene etter telefonnummer til foreldrene? Anonymous poster hash: 01ea6...2ef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #27 Skrevet 31. januar 2016 Vel, hvor autoritetestro du er er jo ditt eget problem, skolen kan ikke bestemme noe som helst utover skoletid og skoleaktiviteter De kan bestemme at man ikke får dele ut invitasjoner på skolen hvis man ikke ber alle. Og når hun ikke har kontaktinfo til vennen til barnet, så er jo dette eneste måte å få invitert dem på... Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Siden det er slik at man må be alle regner jeg med at det er barn på barneskolen dette gjelder. Hadde du latt barnet ditt ha en venn/venner som du ikke ante hvor bor og heller ikke kunne ringe foreldrene hvis det skjedde noe? Det er da normalt å vite hvor vennene til barna dine bor og ha deres tlfnr. Eller er det bare meg som har dette? Anonymous poster hash: af56f...237
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #28 Skrevet 31. januar 2016 Ingen tvinges til å be 64 stykker i bursdag, dette har HI valgt helt selv. Hun velger å be alle elevene i begge parallellklassene, men hun kunne valgt å be bare guttene i den klassen gutten går i. Da hadde hun mest sannsynlig vært nede på 15 gjester sånn som de fleste andre velger. Hun kunne også valgt å be hele klassen til sønnen, kanskje 30 stykker, pluss de to han leker med i parallellklassen. Ingen tvinger deg til å be alle i parallellklassen selv om du ber et par stykker av dem. Da hadde hun vært oppe i drøye 30 gjester. Her deler heller ikke skolen ut klasselister, så på første foreldremøte i 1.klasse har vi sendt rundt en liste hvor alle foreldrene som synes det er greit å ha kontaktinfo på hverandre skriver opp navn og telefonnr, absolutt alle har skrevet seg på. Så har klassekontaktene ansvaret for å følge dette opp etterhvert som årene går og det faller fra eller kommer til nye elever. Noe må man faktisk gjøre selv for å få et greit foreldrenettverk i klassen altså, alt er ikke skolens ansvar. Har en førsteklassing selv i år og vi har samlet en liste med alle foreldrenes kontaktinfo, kopiert den opp og sørget for at alle har fått den. I tillegg har vi opprettet en lukket facebook-gruppe som alle foreldre som vil kan være med på, der har vi en lavterskelmåte å ta opp ting på. Alt fra "Vi tar en tur på skøytebanen i dag klokken 13, veldig koselig om det dukker opp noen klassekamerater" til "Peder savner en sort skibukse, er det noen som har fått med seg feil hjem?" kan legges ut der. En ting er at det er veldig praktisk for oss voksne å ha kontaktinfo til hverandre, minst like viktig er det at alle undersøkelser og forskning viser at det mest effektive midlet vi har mot mobbing er at foreldrene til barna kjenner hverandre. Terskelen for å mobbe noen du vet mamma kjenner mammaen til er veldig høy for barna. Anonymous poster hash: ca625...c28
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #29 Skrevet 31. januar 2016 Vel, hvor autoritetestro du er er jo ditt eget problem, skolen kan ikke bestemme noe som helst utover skoletid og skoleaktiviteter De kan bestemme at man ikke får dele ut invitasjoner på skolen hvis man ikke ber alle. Og når hun ikke har kontaktinfo til vennen til barnet, så er jo dette eneste måte å få invitert dem på... Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Siden det er slik at man må be alle regner jeg med at det er barn på barneskolen dette gjelder. Hadde du latt barnet ditt ha en venn/venner som du ikke ante hvor bor og heller ikke kunne ringe foreldrene hvis det skjedde noe? Det er da normalt å vite hvor vennene til barna dine bor og ha deres tlfnr. Eller er det bare meg som har dette? Anonymous poster hash: af56f...237 Saken er jo at dette ikke er venner, bare tilfeldige barn som alle går på samme trinn. Som om man skulle bli pålagt å be alle som bodde i samme etasje, det ville gi like mye mening. Anonymous poster hash: 8049f...58b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #30 Skrevet 31. januar 2016 Vel, hvor autoritetestro du er er jo ditt eget problem, skolen kan ikke bestemme noe som helst utover skoletid og skoleaktiviteter De kan bestemme at man ikke får dele ut invitasjoner på skolen hvis man ikke ber alle. Og når hun ikke har kontaktinfo til vennen til barnet, så er jo dette eneste måte å få invitert dem på... Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Siden det er slik at man må be alle regner jeg med at det er barn på barneskolen dette gjelder. Hadde du latt barnet ditt ha en venn/venner som du ikke ante hvor bor og heller ikke kunne ringe foreldrene hvis det skjedde noe? Det er da normalt å vite hvor vennene til barna dine bor og ha deres tlfnr. Eller er det bare meg som har dette? Anonymous poster hash: af56f...237 Man kan da ikke bestemme hvem barna er venner med på skolen? Anonymous poster hash: 01ea6...2ef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #31 Skrevet 31. januar 2016 Dette var bare idiotisk HI. Du virker utrolig lite løsningsorientert. Anonymous poster hash: 1da56...10d
Mandala Skrevet 31. januar 2016 #32 Skrevet 31. januar 2016 Jeg hadde virkelig aldri bedt så mange barn i bursdag. Ikke halvparten heller! Barnet kan derimot potensielt sitte igjen med ganske stor sum hvis de fleste gir penger. Så barnet kanskje digger bursdagen :-P
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #33 Skrevet 31. januar 2016 Vel, hvor autoritetestro du er er jo ditt eget problem, skolen kan ikke bestemme noe som helst utover skoletid og skoleaktiviteter De kan bestemme at man ikke får dele ut invitasjoner på skolen hvis man ikke ber alle. Og når hun ikke har kontaktinfo til vennen til barnet, så er jo dette eneste måte å få invitert dem på... Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Siden det er slik at man må be alle regner jeg med at det er barn på barneskolen dette gjelder. Hadde du latt barnet ditt ha en venn/venner som du ikke ante hvor bor og heller ikke kunne ringe foreldrene hvis det skjedde noe? Det er da normalt å vite hvor vennene til barna dine bor og ha deres tlfnr. Eller er det bare meg som har dette? Anonymous poster hash: af56f...237 Man kan da ikke bestemme hvem barna er venner med på skolen? Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Vel, jeg regnet med at de hadde kontakt utenfor skolen også. Og da er det vel normalt å vite disse tingene. Hvis denne skolen er så spesiell så må det å feire bursdag bli et stort problem for mange. Anonymous poster hash: af56f...237
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #34 Skrevet 31. januar 2016 Vel, hvor autoritetestro du er er jo ditt eget problem, skolen kan ikke bestemme noe som helst utover skoletid og skoleaktiviteter De kan bestemme at man ikke får dele ut invitasjoner på skolen hvis man ikke ber alle. Og når hun ikke har kontaktinfo til vennen til barnet, så er jo dette eneste måte å få invitert dem på... Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Siden det er slik at man må be alle regner jeg med at det er barn på barneskolen dette gjelder. Hadde du latt barnet ditt ha en venn/venner som du ikke ante hvor bor og heller ikke kunne ringe foreldrene hvis det skjedde noe? Det er da normalt å vite hvor vennene til barna dine bor og ha deres tlfnr. Eller er det bare meg som har dette? Anonymous poster hash: af56f...237 Saken er jo at dette ikke er venner, bare tilfeldige barn som alle går på samme trinn. Som om man skulle bli pålagt å be alle som bodde i samme etasje, det ville gi like mye mening. Anonymous poster hash: 8049f...58b HI skriver at det er 6-8 VENNER i hver paralell og da bør hun vel ha en liten anelse om hvem disse barna er. Hvis det da er opptil 16 barn som går under betegnelsen venner så regner jeg med at barnet ihvertfall vet hva de heter. Og av 64 barn må det vel være lov og invitere max 16. Anonymous poster hash: af56f...237
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #35 Skrevet 31. januar 2016 Dette var bare idiotisk HI. Du virker utrolig lite løsningsorientert. Anonymous poster hash: 1da56...10d Hun har jo valgt en løsning; å invitere alle. Det er ikke som om hun bare har satt seg ned med hendene i fanget og sagt "Nei, her blir det ingen bursdag." Anonymous poster hash: 01ea6...2ef
februarprins2013 Skrevet 31. januar 2016 #36 Skrevet 31. januar 2016 hadde jeg aldri gjort, glad det ikke er slike regler her, her er det samme alder i bhg og gutter eller jenter på barneskolen
Hjertefru Skrevet 31. januar 2016 #37 Skrevet 31. januar 2016 Er kanskje litt sløv i hodet i dag, men hadde det hjulpet med klasselister med kontaktinfo all den tid invitasjonene må deles ut på skolen? Skjønte ikke helt skolens regler her. Det blir sikkert en fin bursdag, men syns opplegget hørtes litt halsbrekkende ut.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #38 Skrevet 31. januar 2016 Er kanskje litt sløv i hodet i dag, men hadde det hjulpet med klasselister med kontaktinfo all den tid invitasjonene må deles ut på skolen? Skjønte ikke helt skolens regler her. Det blir sikkert en fin bursdag, men syns opplegget hørtes litt halsbrekkende ut. Hadde hun hatt kontaktinfo så måtte ikke invitasjonene blitt delt ut på skolen. Anonymous poster hash: 01ea6...2ef
Hjertefru Skrevet 31. januar 2016 #39 Skrevet 31. januar 2016 Er kanskje litt sløv i hodet i dag, men hadde det hjulpet med klasselister med kontaktinfo all den tid invitasjonene må deles ut på skolen? Skjønte ikke helt skolens regler her.Det blir sikkert en fin bursdag, men syns opplegget hørtes litt halsbrekkende ut. Hadde hun hatt kontaktinfo så måtte ikke invitasjonene blitt delt ut på skolen. Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Selvfølgelig. Går seint rundt oppi der i dag.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #40 Skrevet 31. januar 2016 Er kanskje litt sløv i hodet i dag, men hadde det hjulpet med klasselister med kontaktinfo all den tid invitasjonene må deles ut på skolen? Skjønte ikke helt skolens regler her.Det blir sikkert en fin bursdag, men syns opplegget hørtes litt halsbrekkende ut. Hadde hun hatt kontaktinfo så måtte ikke invitasjonene blitt delt ut på skolen. Anonymous poster hash: 01ea6...2ef Selvfølgelig. Går seint rundt oppi der i dag. Fort gjort. Hjernen trenger også å ta helg av og til. Anonymous poster hash: 01ea6...2ef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #41 Skrevet 31. januar 2016 Jeg får litt inntrykk av at hi har misforstått dette med å "invitere alle"...? Ingen skoler pålegger noen å invitere 60 gjester. Det begrenses gjerne til ALLE jentene eller guttene. Ikke samtlige elever på hele trinnet. Og skulle man ønske å invitere fra andre klasser gjør man det privat. Man trenger ikke klasselister for å finne noen i dag.. Jeg ville bedt alle av samme kjønn pluss de få fra parallellklassen (hadde levert til sistnevnte privat). Selv med plassen og økonomien til det hadde jeg aldri invitert 64 gjester til en barnebursdag, det er bare galskap i mine øyne.. Anonymous poster hash: 58bf7...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå