Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Hva hadde dere gjort om 11 åringen hadde knust skjermen på pcen fordi han ble sint når han spillte minecraft? Det skjedde her i norges. Han var veldig lei seg, gråt og ba om tilgivelse. Vi måtte ut å kjøpe ny pc og ungen fikk være med selv for å se hvor mye det faktisk koster, samt at han fikk betale 2000 kr selv med det han hadde igjen av bursdagspenger. Jeg ble veldig sint og gav klar beskjed om at det er HELT uakseptabelt å slå i stykker ting uansett hvor sint og frustrert man blir. Han er 11 og ikke to år. Er spilleforbud på ubestemt tid her, samt at ny ipad er satt på vent fram til sommerferien... Anonymous poster hash: 3fff3...db9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 Jeg synes det høres ut som en grei reaksjon, selv om 2000 kr kanskje var litt mye. Men det spørs jo hvor mye penger han har da... Anonymous poster hash: a3eca...8cc
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 2000 kr var det han hadde av penger, de skulle gå til ny ipad( som han var uheldig å knuse før jul.) Jeg mener at når man ødelegger ting med vilje får han sannelig lære å gjøre opp for seg. Konsekvensen er at han blir nødt å vente til sommeren med ny ipad, og forhåpentligvis har han lært noe underveis... Anonymous poster hash: 3fff3...db9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 Er det din PC han ødela? Min sønn hadde aldri fått bruke min pc til spilling igjen, bare til lekser. Han fikk spare til sin egen pc. Min 12-åring ødela sin egen PC ved å laste ned spill det var virus på, hele harddiscen røyk. Han må da klare seg uten pc til spilling, min PC er ikke til spilling, han får bare bruke den til lekser. Han har nå spart et helt år til ny PC, bursdagspenger, julepenger, penger han har fått for å jobbe hos naboer og besteforeldre. Nå har han nok penger til å kjøpe seg ny og leiter etter det perfekte tilbudet. Anonymous poster hash: 2914d...2f7
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Enig med deg. Ja det var min og gubben sin pc. Han skal få egen til neste år. Spilling på vår har vært en "ekstragode" som han har fått lov til av og til. Anonymous poster hash: 3fff3...db9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 Jeg synes det høres ut som en grei reaksjon, selv om 2000 kr kanskje var litt mye. Men det spørs jo hvor mye penger han har da... Anonymous poster hash: a3eca...8cc Synes du virkelig 2000 er mye når et så stort barn ødelegger noe med vilje? Hadde det vært et uhell, så hadde jeg vært enig med deg Anonymous poster hash: b452c...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå