Gå til innhold

Hva kan man gjøre når katta vekker oss hver dag halv sju?????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære vene. Hvorfor har du katt??

Anonymous poster hash: f097a...0de

Vi er veldig glad i katten våres altså men begynner å bli lei for at katten vekker oss kl halv sju hver dag..når han har vekt oss så går han å legger seg..

Anonymous poster hash: a974b...799

Kan døra stå på gløtt? Vi hadde også en slik katt. Den tålte ikke lukkede dører og mjauet og skrapte helt til noen lukket opp.Uansett tid på døgnet.

Vil ikke ha døra åpen for da plager han oss hvertfall :o har prøvd det.. Utrolig slitsomt.. Jeg vil bare sove litt lengre i helgene..

Annonse

Har dere katteluke ? Hvis ikke få det montert. Vi har 3 katter og den ene kunne vekke oss alt fra kl 03 til 06 med den dørskrapinga for den ville ut.

Monterte katteluke som kun slipper inn våre katter som er chippet. Nå merker vi knapt noe til de,bortsett fra den faste kosetiden på kvelden :)

Anonymous poster hash: 94829...5a3

Har dere katteluke ? Hvis ikke få det montert. Vi har 3 katter og den ene kunne vekke oss alt fra kl 03 til 06 med den dørskrapinga for den ville ut.

Monterte katteluke som kun slipper inn våre katter som er chippet. Nå merker vi knapt noe til de,bortsett fra den faste kosetiden på kvelden :)

Anonymous poster hash: 94829...5a3

Vi har ikke katteluke nei. Er bare på soveroms døra :) .. Dette er en rasekatt som også er innekatt :) får mye kos å er glad.. Kjipt at han liker å vekke oss tidlig :P

Kanskje den kan være inne på et annet rom i huset hvor dere ikke hører den mjaue?

Anonymous poster hash: be948...ea0

Ja kansje det. Nmn føler meg så slem da :( han burde jo få lovt å gå rundt som han vil..

Men ja viss ikke noe funker så nå vi vel det

Den mjauer å klorer på soverromsdøra til vi våkner... Vil kunne såve lengre.... Men umulig når katta bråker sånn

💉

Anonymous poster hash: 2a861...a22

Vi har en katt som vekker oss i femtiden dersom matfatet er tomt. Passer derfor på å fylle opp om kvelden. Og så har vi katteluke, selvsagt, noe annet ville vært utenkelig for oss (som også har rasekatt).

Anonymous poster hash: d770c...221

Annonse

Vi har en katt som vekker oss i femtiden dersom matfatet er tomt. Passer derfor på å fylle opp om kvelden. Og så har vi katteluke, selvsagt, noe annet ville vært utenkelig for oss (som også har rasekatt).

Anonymous poster hash: d770c...221

Har dere katteluke på soverommet?:P har aldri hørt om noen som har det

Sånn er det med innekatt

Anonymous poster hash: cba91...0fd

Ja dette er en katt som ikke trives ute. Men er ofte ute lamme oss men er ikke så begeistra ;)

Å lære en innekatt at den avogtil må være på et eget rom noen timer er veldig lurt!

Grei ordning når dere feks har besøk av noen som ikke liker katter, når dere skal vaske og lufte ut i hele huset, om sommeren når dere vil ha verandadøren åpen noen timer OG om natten når dere vil sove i fred. ;)

Så start tilvenningen til eget rom idag.

Evt så kan det hjelpe med en kattevenn. ;)

Har 4 katter som holder på med dette, men de vil ut (og inn) da. Forsøk å leke masse med katten tidlig kveld? Snu døgnrytmen? Katter er jo nattaktive dyr, så vanskelig å gjøre noe med. Ville bare latt døren være åpen, eller åpnet og lagt meg igjen.

Våknet halv fem for et par netter siden, av at ene katten sto på brystet mitt, men snuten sin 10 cm fra min nese, og stirret på meg. Rakk å si "for en klisjé" i søvne før jeg våknet ordentlig 😹😹

Anonymous poster hash: 44e0c...3a3

Å lære en innekatt at den avogtil må være på et eget rom noen timer er veldig lurt!

Grei ordning når dere feks har besøk av noen som ikke liker katter, når dere skal vaske og lufte ut i hele huset, om sommeren når dere vil ha verandadøren åpen noen timer OG om natten når dere vil sove i fred. ;)

Så start tilvenningen til eget rom idag.

Evt så kan det hjelpe med en kattevenn. ;)

Tusen takk for svar. Ja vi går begynne med det :) han er veldig snill å hod katt. Skulle bare hatt en time eller 2 ekstra på øye ;) ..

Vi har en katt som vekker oss i femtiden dersom matfatet er tomt. Passer derfor på å fylle opp om kvelden. Og så har vi katteluke, selvsagt, noe annet ville vært utenkelig for oss (som også har rasekatt).Anonymous poster hash: d770c...221

Har dere katteluke på soverommet?:P har aldri hørt om noen som har detAnonymous poster hash: a974b...799

Trur hu mente at det er kun på soverommet katten klorer.. Ikke katteluke på soverommet

Anonymous poster hash: 9af1f...3bc

Den må da stenges inne på annet rom på nettene. Med god soveplass, mat, vann og do går det fint. Gi den kos på dagen og så venner den seg til at natta tilbringes på vaskerom, badet , gangen eller hvor dere må ha den. Hadde aldri giddi bli vekt halv 7 for en katt. Barna mine åh yes men ikke katten. Og ja har katt, nydelig pus vi har hatt i 13 år men jeg vil ikke bli vekket halv 7 av henne.

Anonymous poster hash: 6a2b6...690

Kan dere ikke bare la døren stå på gløtt så katten får komme inn? Vi har en katt som skraper på døra hele natta hvis hun ikke får komme inn, så vi lar henne komme og gå som hun vil og merker ikke noe til henne i det hele tatt. Hun legger seg helt nederst i fotenden på senga og sover natten gjennom. Noen ganger har hun gått ut og lagt seg i sofaen i løpet av natta. Hun er en voksen rasekatt som bare er innendørs, så har null problem med å la henne komme og gå som hun vil inn til oss på natta.

Anonymous poster hash: eedf9...3e3

Den må da stenges inne på annet rom på nettene. Med god soveplass, mat, vann og do går det fint. Gi den kos på dagen og så venner den seg til at natta tilbringes på vaskerom, badet , gangen eller hvor dere må ha den. Hadde aldri giddi bli vekt halv 7 for en katt. Barna mine åh yes men ikke katten. Og ja har katt, nydelig pus vi har hatt i 13 år men jeg vil ikke bli vekket halv 7 av henne.

Anonymous poster hash: 6a2b6...690

Takk for svar :D ja slitsomt å bli vekt så tidlig. Å når katten har vekt oss så går han å legger seg. Irriterende ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...