Gå til innhold

Emma Pauline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har dessverre litt negative assosiasjoner til både Paul og Pauline, så har litt vanskelig for å like det navnet. Men det er jo bare meg! Hvis dere selv synes det er fint: gå for det! Slike koselige oldemor-navn er også på vei tilbake. Liker mange andre liknende navn, som Nikoline, Theoline osv, så er nok bare assosiasjonene mine som ødelegger.

Ekstra koselig når det er oppkalling:) Og Emma er jo et vanlig/kjent/trygt navn (kom på første plass i år).

Alternativt, hvis dere selv er usikre: kan jo slå det sammen til Emmeline:) Det er så nydelig. Annen mulig skrivemåte er Emeline. Ellers kan man jo bruke bare Line: Emma Line. Men er jo ikke det samme som "ordentlig" oppkalling. Gå for Emma Pauline hvis dere selv liker det! :)

Anonymous poster hash: 7cd65...3de

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144258829-emma-pauline/#findComment-147699293
Del på andre sider

Jeg har dessverre litt negative assosiasjoner til både Paul og Pauline, så har litt vanskelig for å like det navnet. Men det er jo bare meg! Hvis dere selv synes det er fint: gå for det! Slike koselige oldemor-navn er også på vei tilbake. Liker mange andre liknende navn, som Nikoline, Theoline osv, så er nok bare assosiasjonene mine som ødelegger.

Ekstra koselig når det er oppkalling:) Og Emma er jo et vanlig/kjent/trygt navn (kom på første plass i år).

Alternativt, hvis dere selv er usikre: kan jo slå det sammen til Emmeline:) Det er så nydelig. Annen mulig skrivemåte er Emeline. Ellers kan man jo bruke bare Line: Emma Line. Men er jo ikke det samme som "ordentlig" oppkalling. Gå for Emma Pauline hvis dere selv liker det! :)

Å, het hun kun Pauline? Jeg ville nok hatt et navn foran, både fordi jeg liker to fornavn og fordi at navnet er litt "spesielt". Barn vil ikke alltid skille seg så ut. Men ingen regler her, mange som er stolte over å ha sjeldne, flotte navn:) Det viktigste er jo hva dere selv synes om navnet.

Andre forslag:

Ella Pauline

Ellie Pauline

Ada Pauline

Emmie Pauline

Sara Pauline

Nora Pauline

Hanna Pauline

Alva Pauline

Synne Pauline

Ylva Pauline

Anna Pauline

Maren Pauline

Ingrid Pauline

Nelia Pauline

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144258829-emma-pauline/#findComment-147699299
Del på andre sider

Alternativt, hvis dere selv er usikre: kan jo slå det sammen til Emmeline:) Det er så nydelig. Annen mulig skrivemåte er Emeline. Ellers kan man jo bruke bare Line: Emma Line. Men er jo ikke det samme som "ordentlig" oppkalling. Gå for Emma Pauline hvis dere selv liker det! :)Anonymous poster hash: 7cd65...3de

Å, het hun kun Pauline? Jeg ville nok hatt et navn foran, både fordi jeg liker to fornavn og fordi at navnet er litt "spesielt". Barn vil ikke alltid skille seg så ut. Men ingen regler her, mange som er stolte over å ha sjeldne, flotte navn:) Det viktigste er jo hva dere selv synes om navnet.

Andre forslag:

Ella Pauline

Ellie Pauline

Ada Pauline

Emmie Pauline

Sara Pauline

Nora Pauline

Hanna Pauline

Alva Pauline

Synne Pauline

Ylva Pauline

Anna Pauline

Maren Pauline

Ingrid Pauline

Nelia PaulineAnonymous poster hash: 7cd65...3de

Nei, hun het Emma Pauline :)

Takk for mange fine forslag!

Anonymous poster hash: 83b60...c1c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144258829-emma-pauline/#findComment-147699313
Del på andre sider

Annonse

Alternativt, hvis dere selv er usikre: kan jo slå det sammen til Emmeline:) Det er så nydelig. Annen mulig skrivemåte er Emeline. Ellers kan man jo bruke bare Line: Emma Line. Men er jo ikke det samme som "ordentlig" oppkalling. Gå for Emma Pauline hvis dere selv liker det! :)Anonymous poster hash: 7cd65...3de

Andre forslag:

Ella Pauline

Ellie Pauline

Ada Pauline

Emmie Pauline

Sara Pauline

Nora Pauline

Hanna Pauline

Alva Pauline

Synne Pauline

Ylva Pauline

Anna Pauline

Maren Pauline

Ingrid Pauline

Nelia PaulineAnonymous poster hash: 7cd65...3de

Nei, hun het Emma Pauline :)

Takk for mange fine forslag!

Anonymous poster hash: 83b60...c1c

Ok:) Da synes jeg du heller skal velge Emma Pauline enn noe annet tilfeldig:) Men om du har eller finner et annet navn du virkelig liker, så kan du jo bruke det sammen med Emma eller Pauline. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144258829-emma-pauline/#findComment-147699608
Del på andre sider

Emma Pauline var fint! Jeg elsker navnet Pauline :-)

Og du over her som tror barn ikke vil skille seg ut med spesielt navn: Jeg har selv et veldig sjeldent navn som slutter på -Ine. Har alltid vært stolt over navnet mitt og har fått mange komplimenter for det :-) Jeg har et navn foran det sjeldene navnet som jeg bruker til vanlig. Men det er ofte noen som bruker begge fordi de synes navnet er så fint. Det er oppkalling etter min oldemor og jeg er utrolig glad for at jeg fikk det navnet.

Velg Emma Pauline! :)

Anonymous poster hash: 5f86a...776

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144258829-emma-pauline/#findComment-147700470
Del på andre sider

Emma Pauline var fint! Jeg elsker navnet Pauline :-)

Og du over her som tror barn ikke vil skille seg ut med spesielt navn: Jeg har selv et veldig sjeldent navn som slutter på -Ine. Har alltid vært stolt over navnet mitt og har fått mange komplimenter for det :-) Jeg har et navn foran det sjeldene navnet som jeg bruker til vanlig. Men det er ofte noen som bruker begge fordi de synes navnet er så fint. Det er oppkalling etter min oldemor og jeg er utrolig glad for at jeg fikk det navnet.

Velg Emma Pauline! :)

Anonymous poster hash: 5f86a...776

Jeg sa "barn vil ikke alltid" (ikke aldri), og at det ikke er noen regel, mange er stolte over sine sjeldne navn:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144258829-emma-pauline/#findComment-147700718
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...