Gå til innhold

Du som prøver å bli gravid for første gang,i 2016(eventuell gravid)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler de strever litt og som bor i Osloområde å dra til Bærum gynekologene, Nahid er spesgyn og superflink på utredning og har meget godt utstyrt klinikk. Hun har erfaring fra fertilitetsklinikk i Danmark. Har hjulpet flere jeg kjenner Ink min søster. Har sendt mine dit etter at lille prinsessen kom til verden. Samtlige har vært fornøyde!

http://www.baerumgynekolog.no

Endret av Lottemor1978

Slutta på p-pilla i starten av desember 2015, hadde min første pillefrie mensen i januar i år.

Håper virkelig at jeg blir gravid i år! Skal teste meg neste uke da jeg har IKM kommende torsdag.

Er 25 år og veldig spent på hva som forhåpentligvis vil skje framover ~

20 år, gravid med første. 18 uker på vei :) Vi prøvde nok ikke, uplanlagt. Men tok det med et smil. P-pille svikt fra min side, og hadde nok ventet noen år til med første, når jeg ikke en gang har begynt å studere... Men søker på studie i år og går ut i permisjon det første året :) Hjelper mye på inntekt med foreldrestipend (ca. 11.600 i mnd.) fra lånekassen når man er ung og ikke eier spesielt mye enda. Jeg og samboer gleder oss til hun lille som er ventet i starten av juli.

Jeg jobber og har helt ok inntekt, så får foreldrepenger fra NAV når permisjonstiden slår til. Tenker rundt 10-12.000 i måneden. Samboer tjener rundt 20.000+ i måneden. Så satser på at dette kommer til å gå bra..

Anonymous poster hash: 9fd0a...505

Annonse

Er 25 år, er gravid, antagelig mellom 12 og 14 uker, prøvde i 1 år og 9 mnd. prøvde ikke så veldig hardt, da, men bare lot det gå som det gikk :) Stress gjør det verre. Om du prøver, kos deg med moroa i stedet. Når jeg ble kvitt den største stressfaktoren i livet mitt ble jeg gravid med en gang.

Anonymous poster hash: 3c61f...3c2

Yes!😊

Jeg har akkurat fylt 30 år. Vi har prøvd siden august 2014.. Så håper virkelig 2016 er året!

Starter på pergotime neste syklus, håper det gjør susen😊

Masse lykke til håper det klaffer snart.

Slutta på p-pilla i starten av desember 2015, hadde min første pillefrie mensen i januar i år.

Håper virkelig at jeg blir gravid i år! Skal teste meg neste uke da jeg har IKM kommende torsdag.

Er 25 år og veldig spent på hva som forhåpentligvis vil skje framover ~

Spennende

20 år, gravid med første. 18 uker på vei :) Vi prøvde nok ikke, uplanlagt. Men tok det med et smil. P-pille svikt fra min side, og hadde nok ventet noen år til med første, når jeg ikke en gang har begynt å studere... Men søker på studie i år og går ut i permisjon det første året :) Hjelper mye på inntekt med foreldrestipend (ca. 11.600 i mnd.) fra lånekassen når man er ung og ikke eier spesielt mye enda. Jeg og samboer gleder oss til hun lille som er ventet i starten av juli.

Jeg jobber og har helt ok inntekt, så får foreldrepenger fra NAV når permisjonstiden slår til. Tenker rundt 10-12.000 i måneden. Samboer tjener rundt 20.000+ i måneden. Så satser på at dette kommer til å gå bra..

Anonymous poster hash: 9fd0a...505

Masse lykke til, ikke lenge til nå.

Nå er det jo ulike meninger her, men kjempe bra at du beholdt barnet( kaller dette mirakel babyer). Tenk på alle som ikke kan få barn eller strever med det- bedre tidlig enn aldri/etter laaang tid. Jeg er 26 år har ikke utdanning utover vgs, det skal du ikke bekymre deg om. Jeg er en optimist- når tiden er inne, selv med små barn eller uansett hva situasjonen er klare å studere, så jeg mener det er bare å være bestemt og målrettet.

Er 25 år, er gravid, antagelig mellom 12 og 14 uker, prøvde i 1 år og 9 mnd. prøvde ikke så veldig hardt, da, men bare lot det gå som det gikk :) Stress gjør det verre. Om du prøver, kos deg med moroa i stedet. Når jeg ble kvitt den største stressfaktoren i livet mitt ble jeg gravid med en gang.

Anonymous poster hash: 3c61f...3c2

Gratulerer😊

Annonse

Jeg og samboer er 24 (blir 25 i år) og prøver på vår første ^^ har vært prøvere siden januar 2015. I oktober fikk mannen påvist varicocele (årebrokk), som satt oss tilbake da dette fører til nedsatt kvalitet. 4 februar skal han på sykehuset der en kirurg skal foreta en embolisering. Ifølge kirurgen skal dette hjelpe på mannens ubehag og på hans kvalitet. Han la også til at de første 6 månedene etter inngrepet er de beste for å oppnå graviditet :) selv skal jeg til gynekolog 8 februar for å se hvordan ting står til med meg :)

Krysser alt vi har for at 2016 blir vårt år <3

Jeg er 25 og samboer er 29. Har prøvd å bli gravid siden september. Er henvist gynekolog grunnet mistanke om pcos. Frem til denne mnd har jeg hatt sykluser mellom 32-34 dager. Denne mnd har tr enda ikke kommet, er på dag 42 i syklusen. Har hatt mensmurringer i langt over 1 uke nå, men heller ingen tegn til tr. Tok sist test på IKM dagen. Har ikke orket å teste mer enda... Idag ble brystene ømme også. Tviler det er noe, er nok bare hormonelt

Sommer 2015 ble vi egentlig prøvere, men så har det skjedd så mye i livene til begge at vi bare la det hele på hyllen. Så midt i mellom to veldig triste ting i livet vårt finner vi ut at vi er gravide, uplanlagt men veldig perfekt. Så vi er nå 5+2 :-)

Er 21 og 4 mnd på vei 😊 vi begynte prøvingen i mai 2015, ble gravid på første forsøk - men mistet i slutten av juli. Ble gravid igjen i oktober, og til nå har alt gått bra 😊 har termin 23 juli 😊

Vi sluttet med prevensjon i august i fjor, brukte kun kondomer før det da kroppen min ikke helt liker å få hormoner tilført.

Brukt EL-tester i ett par måneder, men tar det hele fortsatt litt med ro. Vi er begge 31 år.

VI har begge noen ekstra kilo som vi jobber aktivt med å få bort :)

Vi sluttet med prevensjon i august i fjor, brukte kun kondomer før det da kroppen min ikke helt liker å få hormoner tilført.

Brukt EL-tester i ett par måneder, men tar det hele fortsatt litt med ro. Vi er begge 31 år.

VI har begge noen ekstra kilo som vi jobber aktivt med å få bort :)

Samme båt som deg overvektig, prøver å bli så sunn som mulig.

Krysser fingrene for 2016! 

Er i pp5, men sluttet med prevansjon i november 2014. Har latt ting gå som det går frem til i høst, da vi begynte å prøve aktivt. 

Begge to fyller 28år i 2016. 

Krysser fingrene for 2016! 

Er i pp5, men sluttet med prevansjon i november 2014. Har latt ting gå som det går frem til i høst, da vi begynte å prøve aktivt. 

Begge to fyller 28år i 2016. 

Oj, det gjør jeg og min sambo også. Jeg har tenkt litt på det, men ikke pratet med ham, føler vi enda er litt "unge"... Kan jeg spørre hva som førte til at du sluttet på prevensjon? Var det én som spurte, eller ble det tomt for piller?

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...