Gå til innhold

Dere som har barn som har hatt øyelappbehandling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det fungert? Fikk de bedre syn, kvitt sjeling?

Her fikk de bort litt av skjelingen, men synet på ene øyet er blitt dårligere 2 år etter lappebehandlingen 😟

Anonymous poster hash: 535f3...011

Skrevet

Her har heldigvis alt blitt bedre. Går nå til kontroll 1 gang i året bare. Og bruker ikke lapp lenger. Men har da brukt lapp i 6 år. Alt fra 2 ganger om dagen til 1 gang i uken.

Anonymous poster hash: fa830...f3e

Skrevet

Ene ungen har veldig stor forskjell på øynene. Ene øyet ser hun nesten ingenting på, mens det andre er nesten helt friskt. Så hun har brukt lapp i flere perioder. Ble bedre etter forrige periode, men nå to år senere så har det gått tilbake igjen. Så er i gang med en ny periode.

Anonymous poster hash: 39c93...679

Skrevet

Ene ungen har veldig stor forskjell på øynene. Ene øyet ser hun nesten ingenting på, mens det andre er nesten helt friskt. Så hun har brukt lapp i flere perioder. Ble bedre etter forrige periode, men nå to år senere så har det gått tilbake igjen. Så er i gang med en ny periode.

Anonymous poster hash: 39c93...679

Hvor gammel er hun?

Skrevet

Vi begynte med lapp på vår ettåring. Hun ble etterhvert hysterisk bare hun så lappen så øyelegen sa vi skulle vente et par måneder før vi forsøkte igjen. Jeg merket en bedring på skjelingen hennes på den tiden vi lappet.

Blir forvirret av å lese om de som har lappet i så mange år.

Øyelegen vår sier at de 100 første timene med lapp er de man får effekt av og at når barna har rundet 6-7 år så er det sjelden effekt i å lappe da hjernen der synsnervene sitter er da ferdig utviklet.

Anonymous poster hash: d4690...ad2

Skrevet

Vi begynte med lapp på vår ettåring. Hun ble etterhvert hysterisk bare hun så lappen så øyelegen sa vi skulle vente et par måneder før vi forsøkte igjen. Jeg merket en bedring på skjelingen hennes på den tiden vi lappet.

Øyelegen vår sier at de 100 første timene med lapp er de man får effekt av og at når barna har rundet 6-7 år så er det sjelden effekt i å lappe da hjernen der synsnervene sitter er da ferdig utviklet.

Samme har jeg fått beskjed om og når han var 6 år sa de at det hadde bedret seg så mye og at det ikke hadde effekt lenger og vi kunne slutte. Da hadde han brukt det hver dag i 4 timer i 2 år.

I dag var vi hos en ny øyelege som ble dritsur og kjeftet på meg fordi vi ikke hadde brukt lapp lenge nok! Men en optiker og en spesialist sa vi kunne slutte og at ved 6-7 års alder funket det ikke å lappe lenger!

Frustrerende...

Skrevet

Jeg brukte lapp på øyet som liten, og jeg HATET det, husker enda hvor ubehagelig det var å ha den på. Det hjalp ikke på meg, så venstre øyet er ikke så bra til å fokusere, i tillegg har jeg -13 på venstre øye mot -8 på høyre . Skjeling ble jeg operert for som 8åring og det var vellykket. Så ser ikke gal ut og har ingen problemer med å se med linser:)

Anonymous poster hash: bc6b8...183

Skrevet

Her begynte de med lapp noen dager etter fødsel. Barnet er 7.5 år nå. Fikk pause ved 6 år.og det har holdt seg heldigvis.

Anonymous poster hash: fa830...f3e

Skrevet

Min er 7 år og har bruk lapp fra han var 9 måneder. Var veldig vanskelig de første par årene. Var nettopp hos ortoptist. Han skal fortsette med lapp 2 timer daglig. Jeg spurte hvor lenge Det var vanlig å holde på med lappebehandling. 9-10 årsalderen sa hun.

Anonymous poster hash: 25097...4e8

Skrevet

Vi brukte lapp fra 2-4 år ca, og det ser ut til at samsynet er reddet. Han skjeler fortsatt, men mindre enn før.

Skrevet

5 åringen her har brukt lapp siden han var 2. Skjelingen er bedre, men synes et noe svakere på det ene øyet,, så vi må fortsette med lapp en stund til. 3 timer hver dag.

Anonymous poster hash: 0f378...ddd
Skrevet

Vår begynte med lapp da hun var 10 mnd. Da hun var 2 år, var det slutt med lappebruken. Nå er hun 8 og er til jevnlige kontroller. Sjeler, men har kontroll på den, derfor ikke lapp. Like spennende hvert eneste halvår.

Anonymous poster hash: 20888...877
Skrevet

Mi jente på 5 år bruker lapp har brukt det i ca 1 år 4 timer pr dag -søndag. Har no 4 timer pr dag minus lørdag og søndag og skal ha det i ca 2 mnd til da skal vi gå over til 4 t pr dag mandag, onsdag og fredag. I ca 4 mnd. Ny kontroll for å sjå at synet ikkje går tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...