Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har fått beskjed om å spise så lite fett som mulig. Kan jeg spise noe utenom utenom salat og grønnsaker, hva i tilfelle? Det står helt stille her. Anonymous poster hash: 44cf8...a0c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Om det er medisinske årsaker til at du skal spise så lite fett som mulig så burde den som kom med rådet også gi deg mer oppfølging og informasjon! Noe fett må vi ha, og det bør også være riktig forhold mellom ulike fettyper. Anonymous poster hash: 31d6c...db0
Snøfnugg75 Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Det er ikkje "ett fett" bokstavlig talt. Det finst bra og dårleg fett. Mager mat er feks: kylling uten skinn, svin (men ikkje bacon), det meste av fisk, viltkjøt.Frukt og grønsaker.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Det meste av frukt er fettfritt eller nesten fettfritt. Kyllingfilet og for eksempel torsk har lite fett. Syltetøy og fruktgrøt er fettfritt. Potetlefser og flatbrød kan bakes så godt som uten uten fett. Gjærdeig kan bakes med svært lite Biola er nesten uten fett. Sprit og vin er fettfritt. Eggehviter er fettfrie (det er fett i eggeplommen) Anonymous poster hash: 04cd0...ebc
Tantrum Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Har jeg ingen tro på at du har fått fra noe medisinsk hold..... Man skal være klar over to ting: 1 -hjernen består av 60% fett og uten fett ødelegges denne 2- Kroppen lager selv fett av sukker. Så det hjelper ikke så mye hva du spiser uten fett, for kroppen vil lage fett av ALLE karbohydratene du putter i deg som du ikke bruker AKKURAT rett etter måltidet
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Takk for alle svar og tips Hi Anonymous poster hash: 44cf8...a0c
gale damen Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Det er ytterst sjelden at fettfri kost anbefales. Dersom du har fått denne beskjeden hos en lege, må du henvises videre til noen som kan hjelpe deg. Dersom det er fjas du har hørt om, lest om, fått anbefalt fra noen som utgir seg for å ha noen som helst kunnskap, så har de ikke det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Noen flere? Anonymous poster hash: 44cf8...a0c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Jeg fikk den beskjeden da jeg fikk påvist gallesten og slet med anfall. Mens jeg ventet på operasjon måtte jeg unngå fettholdig mat. Åt mye rent kjøtt og hvit fisk til middag Youplait har en fettfri youghurt, biola er også fettfri, kan spises sammen med kornblanding Pålegg ble fort ensformig med kalkun- og kyllingpålegg Skeiet ut med en skive magerost av og til Posesaus har et lavt fettinnhold (hvis du unngår saus og fløte i selvsagt) Men noe fett må kroppen ha, jeg ble da anbefalt å bruke laks og nøtter som kilder til dette. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Jeg fikk den beskjeden da jeg fikk påvist gallesten og slet med anfall. Mens jeg ventet på operasjon måtte jeg unngå fettholdig mat. Åt mye rent kjøtt og hvit fisk til middag Youplait har en fettfri youghurt, biola er også fettfri, kan spises sammen med kornblanding Pålegg ble fort ensformig med kalkun- og kyllingpålegg Skeiet ut med en skive magerost av og til Posesaus har et lavt fettinnhold (hvis du unngår saus og fløte i selvsagt) Men noe fett må kroppen ha, jeg ble da anbefalt å bruke laks og nøtter som kilder til dette. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a Tusen takk for bra svar Er all hvit fisk bra? Jeg er bare vant til å spise laks og ørret stort sett Anonymous poster hash: 44cf8...a0c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 Jeg fikk den beskjeden da jeg fikk påvist gallesten og slet med anfall. Mens jeg ventet på operasjon måtte jeg unngå fettholdig mat. Åt mye rent kjøtt og hvit fisk til middag Youplait har en fettfri youghurt, biola er også fettfri, kan spises sammen med kornblanding Pålegg ble fort ensformig med kalkun- og kyllingpålegg Skeiet ut med en skive magerost av og til Posesaus har et lavt fettinnhold (hvis du unngår saus og fløte i selvsagt) Men noe fett må kroppen ha, jeg ble da anbefalt å bruke laks og nøtter som kilder til dette. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a Tusen takk for bra svar Er all hvit fisk bra? Jeg er bare vant til å spise laks og ørret stort sett Anonymous poster hash: 44cf8...a0c Sundt og magert Vi har har båt og fisker selv, bruker mye sei, torsk, uer og kveite. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 Jeg fikk den beskjeden da jeg fikk påvist gallesten og slet med anfall. Mens jeg ventet på operasjon måtte jeg unngå fettholdig mat. Åt mye rent kjøtt og hvit fisk til middag Youplait har en fettfri youghurt, biola er også fettfri, kan spises sammen med kornblanding Pålegg ble fort ensformig med kalkun- og kyllingpålegg Skeiet ut med en skive magerost av og til Posesaus har et lavt fettinnhold (hvis du unngår saus og fløte i selvsagt) Men noe fett må kroppen ha, jeg ble da anbefalt å bruke laks og nøtter som kilder til dette. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a Tusen takk for bra svar Er all hvit fisk bra? Jeg er bare vant til å spise laks og ørret stort sett Anonymous poster hash: 44cf8...a0c Sundt og magert Vi har har båt og fisker selv, bruker mye sei, torsk, uer og kveite. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a Hvis det er en kostholdsendring du må leve med i lengre tid, vil jeg (som de over) bedt om råd fra noen som KAN dette! For meg var det jo for en kortere periode. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Jeg fikk den beskjeden da jeg fikk påvist gallesten og slet med anfall. Mens jeg ventet på operasjon måtte jeg unngå fettholdig mat. Åt mye rent kjøtt og hvit fisk til middag Youplait har en fettfri youghurt, biola er også fettfri, kan spises sammen med kornblanding Pålegg ble fort ensformig med kalkun- og kyllingpålegg Skeiet ut med en skive magerost av og til Posesaus har et lavt fettinnhold (hvis du unngår saus og fløte i selvsagt) Men noe fett må kroppen ha, jeg ble da anbefalt å bruke laks og nøtter som kilder til dette. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a Tusen takk for bra svar Er all hvit fisk bra? Jeg er bare vant til å spise laks og ørret stort sett Anonymous poster hash: 44cf8...a0c Sundt og magert Vi har har båt og fisker selv, bruker mye sei, torsk, uer og kveite. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a Hvis det er en kostholdsendring du må leve med i lengre tid, vil jeg (som de over) bedt om råd fra noen som KAN dette! For meg var det jo for en kortere periode. Anonymous poster hash: b5c4e...c8a Det er kun en kort periode for meg og Anonymous poster hash: 44cf8...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå