Gå til innhold

Mann med stort hode..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Og nå tenker jeg på barnet vi ønsker oss, om det barnet arver hodet hans, ser jeg for meg en fødsel jeg ikke vil igjennom.

Og til dere som nå tror at jeg tror babyen blir født med så stort hode som han har nå, så nei hehe...

Men ser for meg at det blir mye større enn gjennomsnittet.

Haha alt man skal gruble på, jeg er ikke gravid enda engang :D

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 8c983...161

Skrevet

Ja!

Så lenge det ikke er setefødsel bør det gå bra. Mor hans fødte jo ham 😉

Anonymous poster hash: a0294...306

Skrevet

Det sies vel at barnet som regel arver mors hode. Unntaket er når det er store forskjeller, feks mor er liten asiater og mannen stor afrikaner el. Da blir vel hodet en mellomting.

Evolusjonistisk er det en fordel å ikke dø under fødsel, og dermed vil jo barna som arver morens hode ha større sjanse for å overleve. Det er dermed nærliggende å tenke at gener som gjør at hodestørrelsen i størst grad arves fra mor har blitt fremtredende.

Anonymous poster hash: 676bb...250

Skrevet

Kan jo være at mannen har hydrocephalus. Mange kan ha en liten grad av det uten å være klar over det. Hva med resten av familien hans ?

Anonymous poster hash: d4287...ae5

Skrevet

Det sies vel at barnet som regel arver mors hode. Unntaket er når det er store forskjeller, feks mor er liten asiater og mannen stor afrikaner el. Da blir vel hodet en mellomting.

Evolusjonistisk er det en fordel å ikke dø under fødsel, og dermed vil jo barna som arver morens hode ha større sjanse for å overleve. Det er dermed nærliggende å tenke at gener som gjør at hodestørrelsen i størst grad arves fra mor har blitt fremtredende.

Anonymous poster hash: 676bb...250

Har hørt motsatt, at man "arver svigermors babyer".

Anonymous poster hash: 30ec4...4d2

Skrevet

Takk for svar alle :)

Nei, mannen har ikke hydro... Han er en generelt kraftig kar, store armer og bein ;)

Håper på mitt hode da, om den dagen kommer hehe...

Anonymous poster hash: 8c983...161

Skrevet

Min mann og hans sønn har litt større hode en gjennomsnitt. Dattra vår hadde vanlig hode da hun ble født, men vokste veldig etter fødsel. Så mye at helsesøster ville ha det sjekka. Var ingenting galt da

Anonymous poster hash: 5a1c0...a4f

Skrevet

Mannen min har også kjempestort hode, men babyen i magen min er nå i uke 35 estimert til å være helt innafor normalen, -hodet faktisk i lavere skiktet av skalaen. ;)

Anonymous poster hash: b1744...650

Skrevet

Guttungen her har arvet fars hodet. Men han var ikke så ille mye større enn jenta vår i hodeomkrets. Han var 36 mens jenta var 34,5.

Det er først nå som han er 3 år du ser det tydelig at han gar stort hode ift kroppen.

Jeg merket ikke noen forskjell under fødsel heller, men mamma gjorde det da søstern ble født! 39cm i hodeomkrets :-S

Anonymous poster hash: 92672...8ff

Skrevet

Mannen har stort hode. Mini hadde 36 cm når hun ble født. Aner ikke om det er stort eller lite, men gikk bra!

Anonymous poster hash: fe3c4...216

Skrevet

Mannen har stort hode, 37 og 36 ble omkretsen. Null problem å få ut :)

Anonymous poster hash: bd21a...b34

Skrevet

Mannen min har også stort hode. Første barnet har arvet hans hodeform. Men babyen var likevel den med minst hode av alle tre ved fødsel. 33 cm - det vokste fort etter fødsel uten at det var noe galt og som 3 åring hadde han en cm mindre rundt hodet enn jeg har. (Han 55 cm og jeg 56 cm. Mannen har 64 cm.

De to andre ligner meg i hodeform og har ikke store hoder. Begge var 35 cm rundt hode ved fødsel.

Skrevet

Mannen har stort hode. Når jeg fødte datteren min hadde hun 39 cm i hodeomkrets. Nå er det "normalt" 😊

Skrevet

Min mann er kraftig bygget. Høy og bredskuldret :) stor mann. Men siste ungen hadde 33cm i HO ;) første hadde 36cm. Jeg er normal bygget, litt atletisk og kraftig jeg og. Så trenger ikke ha noe å si! (Men minst HO var verst å føde ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...