Gå til innhold

Når sjekkes dette med rhesus greiene?

Anbefalte innlegg

Kan ikke så mye om det, men har hørt det bare er aktuelt om man venter gutt. Sist fikk jeg jente så da var det ikke noe snakk om det. Venter man til oul før man testes? Har tatt blodprøver 2 ganger men står ikke noe om det på resultatene. (Er det kanskje på tide å åpne gravid-boka jeg fikk av legen...) 😇

Fortsetter under...

Er du rhesus negativ da? Akkurat det sjekkes jo på blodprøvene i uke 12-16. Det får du i posten.

Anonymous poster hash: ee4d6...e84

Det skreiv jeg jo, det står ikke noe på resultatet av de prøvene.

Er enda 2-3 uker til jeg skal til jm, syns det er lenge å vente for å spørre henne. Kan ikke huske at det ble tatt prøver forrige gang jeg var gravid, da hadde jeg vel huska resultatet

Annonse

Er du rhesus negativ da? Akkurat det sjekkes jo på blodprøvene i uke 12-16. Det får du i posten.

Anonymous poster hash: ee4d6...e84

Det skreiv jeg jo, det står ikke noe på resultatet av de prøvene.

Er enda 2-3 uker til jeg skal til jm, syns det er lenge å vente for å spørre henne. Kan ikke huske at det ble tatt prøver forrige gang jeg var gravid, da hadde jeg vel huska resultatet

Tror de må sjekke blodtype. Du skal få et brev i posten der blodtypen din står, og den skal du ha med deg sammen med helsekortet når du drar ut. Det i tilfelle det skulle skje noe og du trenger blodoverføring raskt😊

Det skal testes for rhesus i uke 12. Er du negativ skal det testes igjen i uke 26-32 og 38. Er ikke vanlig praksis i denne landsdelen å sende prøvesvar direkte til pasienten, men man får utskrift hos legen som skal følge med når man legges inn på føden. I tillegg skal blodtypen fylles ut på helsekortet.

Ungens kjønn er knakende likegyldig.

Endret av mortilknerten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...