Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Hei dere flotte damer Her sitter jeg, 20 år og veldig nygjerrig på hva jeg skal studere. Jeg har fullført videregående med generell studiekompetanse. Jeg har et friår nå, og jobber i helsesektoren i kommunen som assistent. Jeg begynte en liten stund å tenke på sykepleien, men etter å ha tenkt to ganger vil jeg ikke jobbe turnus resten av livet. MEN! Spørsmålet mitt er følgende: Hva slags utdanning har du og hva jobber du med innenfor IT i dag? Om man velger en slik utdanning forventer man ikke å få "drømmejobben" som nyutdannet, men at man klarer å jobbe seg oppover. - Ser jeg for meg, eller kanskje man er heldig Jeg har foreldre som begge jobber innenfor IT. De er nok dessverre ikke de rette personene å spørre om utdanning, når de utdannet seg for 30 år siden. På den tiden var ikke IT så utbredt som i dag og kravene for IT-utdanning var muligens litt lavere . Derfor er det lite hjelp å få fra dem, selvom de begge gjør det bra på hvert sitt område innen for sitt yrke. Tenkte derfor dere muligens kunne gi meg noen gode råd og tips! Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 742c9...d1c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 *Innenfor IT Anonymous poster hash: 742c9...d1c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Jobber som lærer. Utdannet med master i informasjonssikkerhet. Underviser i IKT. For meg er det tett ved drømmejobben. De jeg studerte sammen med jobber stort sett som sikkerhetskonsulenter eller sikkerhetsrevisorer. Ellers har jeg kontakt med mye IT-folk og de har mange ulike bakgrunner. Du må bare finne ut hva du liker best innen IT og gå den veien. Lettest å få jobb er det nok om du går for drift og gjerne noe cisco-sertifisering i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Takk for svar! Vil gjerne høre fra flere av dere Dytter denne litt oppover Anonymous poster hash: 742c9...d1c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Er sykepleier med PPU og master i helseinformatikk. Jobber med IT i helsevesenet Anbefales 😊 Anonymous poster hash: b24c3...7d1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Også sykepleier og adjunkt og master i helseinformatikk.. jobber med ehelse. Veldig spennende Anonymous poster hash: bddee...b64
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Siviløkonom og jobber med å lage systemer for en stor etat. Både systemer som skal brukes av interne brukere, for eksempel saksbehandleren, og systemer som skal brukes av eksterne, altså deg og meg. Veldig spennende! Anonymous poster hash: ec848...b14
anonym b Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 På 27.1.2016 den 21.39, Anonym bruker skrev: Er sykepleier med PPU og master i helseinformatikk. Jobber med IT i helsevesenet Anbefales 😊 Anonymous poster hash: b24c3...7d1 Har sett på studie selv. Hvordan er jobb mulighetene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå