Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Trenger ikke leiligheten man skal leie ut å bli godkjent av kommunen? Godkjent leieutdel? passe på at alt er i orden? Ingenting?? Anonymous poster hash: 3b9e1...cbd
Fandens Oldemor Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Jo, den skal i teorien være godkjent for utleie (av kommunen). I mange kommuner gjøres dette sjelden i praksis. Det er forskjellig fra kommune til kommune hvor mye de bryr seg. I en kommune er de klar over at mange har uregistrerte utleieenheter men gjør ingenting med det (mangel på ressurser, presset leiemarked e.l.), i en annen får huseiere støtt pålegg om å fikse/få registrert, også med bøter.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Nei Anonymous poster hash: c3538...692
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 OK, har leid en leilighet som er brannfarlig. Tok kontakt med kommunen og når de først svarte så fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg fikse med utleier selv. Men veldig vanskelig å fikse med utleier som reagerer med utkastelse når man nevnte dette.. Anonymous poster hash: 3b9e1...cbd
Fandens Oldemor Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Det er jo ikke så rart at utleier reagerer hvis du har gått rett til kommunen istedenfor til han først? Nå er det jo litt sent, men jeg ville helt klart heller tatt opp problemet med utleier direkte og fått ham til å fikse det. Hvis han da nektet, ville jeg flyttet ut (om så på dagen), og SÅ snakket med kommunen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Sa først i fra til utleier også tok jeg kontakt med kommunen pågrunn av reaksjonen og at utleier ville heller kaste oss ut enn å komme overens med ting som burde fikses opp i. Skulle kanskje skrevet det først Anonymous poster hash: 3b9e1...cbd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Utleier kan ansett ikke kaste deg ut pga du påpeker feil og mangler. Men vil du bli boende i en brannfarlig leilighet? Og hva er det egentlig som gjør den brannfarlig? Noe du kan ordne selv? Anonymous poster hash: 3e1a1...178
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Hvordan er den brannfarlig da? Anonymous poster hash: 52da7...7aa
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 Nei, vil jo ikke bli boende der. En elektrikker skal komme å ordne det. Men det var den delen om det er mulighet for å finne ut om det på noen måter er godkjent. Er jo veldig skummelt når det er brannfarlig, samt at utleier ikke er med på "laget". Man blir jo litt skeptisk på resten og... Anonymous poster hash: 3b9e1...cbd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 Det er dessverre ofte sånn når man leier, mange steder er det veldig utleiers market, og da kan de gjøre nesten hva de vil så lenge kommunen ikke sjekker. Vi leier også, her var det hverken røykvarslere eller brannstige. Heldigvis er dette ting vi kunne ordne selv, tør ikke ta noe opp med huseier i frykt for å bli sagt opp, for det er ikke bare bare å finne noe nytt. For huseier er det imidlertid null problem å finne nye leietakere. Anonymous poster hash: 52da7...7aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå