Gå til innhold

3 venninner i 3 klasse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en som aldri er utenfor, og så bytter de andre på. De greier ikke leke sammen alle tre. Det går periodevis, og de er ikke veldig snille med den som er utenfor.

Lurer på hva jeg skal råde jenta mi til.

Hun liker ikke den hun hele tida bytter plass med så veldig godt. Det er en miks av kjemi, og at hun sier hun andre er så stygg med henne mår hun kan.

Hun liker godt hun som alltid er innenfor, men blir lei seg når hun blir stengt ute, og føler seg sviktet.

Satse på den ene hun liker best? Satse på å få triangelet til å fungere? Droppe begge to?

Er det håp om ar det kan bli slutt på denne runddansen? Kan et slikt trekløver fungere?

De to som bytter på er venner de også, av og til sammen alene. Av og til sammen alle tre.

Anonymous poster hash: 48fde...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det sånn her en periode, det var gutter. Det fungerte dårlig. Tre er alltid en for mye. En vil alltid bli overflødig.

Nå løste dette seg ved at en flyttet.

Anonymous poster hash: 1b51b...41c

Skrevet

Hadde det sånn da jeg var barn, bortsett fra at jeg likte hun jeg byttet plass med og hun andre like godt. Jeg lekte kjempegodt med begge to hver for seg og var veldig glad i dem, ville ikke vært uten noen av dem selv med konfliktene, det var verdt det. Det var kjipt akkurat når det stod på, men jeg visste at vi alltid ble venner igjen.

Anonymous poster hash: 24c7e...c8f
Skrevet

Hadde det sånn da jeg var barn, bortsett fra at jeg likte hun jeg byttet plass med og hun andre like godt. Jeg lekte kjempegodt med begge to hver for seg og var veldig glad i dem, ville ikke vært uten noen av dem selv med konfliktene, det var verdt det. Det var kjipt akkurat når det stod på, men jeg visste at vi alltid ble venner igjen.

Jeg flyttet forresten i 4. klasse, så jeg vet ikke om det hadde blitt slutt på dette ellers. De to andre var ikke noe særlig sammen da jeg var på besøk 2 år senere, hadde fått nye venner på hver sin kant. Kanskje vi måtte være 3 for å fungere? ;)

Skrevet

Dette tror jeg er helt vanlig - three is a crowd..

Det er vel egentlig ikke så mye å gjøre med det. Vi hadde det slik, og de fleste andre jeg kjenner til som er tre sammen - ser det tydelig på skolen til min datter.

Det som nøytraliserte situasjonen for oss da jeg var liten, var at det kom inn en fjerde. Vi fire lekte godt sammen og to og to også. Det er noe med tallet 3 som gjør at det alltid blir to mot en..

Anonymous poster hash: 80e45...2e0

Skrevet

Vi hadde det sånn her en periode, det var gutter. Det fungerte dårlig. Tre er alltid en for mye. En vil alltid bli overflødig.

Nå løste dette seg ved at en flyttet.Anonymous poster hash: 1b51b...41c

Så du mener at unger aldri kan leke med flere enn en om gangen? Problemet løste seg fordi en flyttet så nå kan de to være venner bare de to for alltid? Eh...

Anonymous poster hash: 01423...c1f

Skrevet

Takk for svar.

Vi var også et trekløver. Det var slitsomt.

Anonymous poster hash: 48fde...ba2

Skrevet (endret)

Hva med å prate med de tre jentene sammen da? Forklare de at den som står utenfor blir lei seg når de to andre rotter seg sammen?

Man skal ikke undervurdere den gode gammeldagsen "praten".

Om det ikke løser seg (noe det muligens ikke gjør siden tre jenter nesten alltid vil småkrangle) så prøv å få inn en venninne til. Iniviter aktiv en fjerdemann på besøk når de tre er sammen. Bare pass på at det da ikke blir tre mot en. ;)

Endret av *Nøtta*
Skrevet

Jenta mi er i samme situasjon. Bortsett fra at hun er den som de andre vil leke med. Hun synes ikke det er noe gøy, føler hun sårer en av de andre hele tiden men det er ikke hun som skaper konflikter, det er de to andre som ikke fikser det. De to kan godt leke sammen, men når de er tre så begynner de to å krangle og være ufine mot hverandre..så ender det opp med at en av de går. Jeg har forsøkt å snakke med de, men det ender alltid opp på samme måte uansett. Jenta mi synes det er veldig trist og ofte velger hun å ikke leke, for hun vet at det blir krangling.

Anonymous poster hash: afb25...ade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...