Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok et glass sjampis etter forrige uttak.. Hadde innsett av blasto 5 dager senere (og ble gravid). Alko var ute av systemet samme kveld. Men som personen over sier: det kan potensielt redusere sjansene..

Anonymous poster hash: 3ee71...214

Embryoet er jo beskyttet i fryseren på den tiden, så tror ikke det skal påvirke sjansene dine.

Det jeg tenker på er at embryoet skal feste seg, og hvis man har drukket alkohol kan det redusere sjansen for at det vil feste seg.

Alkoholen er jo ute lenge før innsett. Klinikken min sier at man ikke må være totalavholds selv I stimuleringsfase, og dette er jo frys.

Annonse

Embryoet er jo beskyttet i fryseren på den tiden, så tror ikke det skal påvirke sjansene dine.

Det jeg tenker på er at embryoet skal feste seg, og hvis man har drukket alkohol kan det redusere sjansen for at det vil feste seg.

Alkoholen er jo ute lenge før innsett. Klinikken min sier at man ikke må være totalavholds selv I stimuleringsfase, og dette er jo frys.

Greit nok det, men man vet at alkohol reduserer fruktbarheten, og når det er noe så viktig som innsetting det gjelder, ville jeg personlig ikke gjort noe som kunne redusert sjansen for at det skulle gå bra. 

Hvis det var snakk om en vanlig prøver, hadde jeg nok sagt "go for it", man skal ikke leve som om man er gravid hele tiden. Men med IVF har man begrenset mengde forsøk (evt privat og da er det dyrt) og man har begrenset mengde embryo. Jeg ville ikke drukket alkohol så tett opp mot innsetting.

På mitt første ferskforsøk var jeg helt avholden. Og det gikk ikke. På mine fryseforsøkene var jeg avholden og det gikk ikke. Denne gangen tok jeg det helt med ro, siden selve prøverørsperioden falt til des, så tenkte jeg at jeg tar et par glass, hvertfall på selve julebordet. Ikke for å drikke for å bli full, men til måten, tenkte jeg at det skal gå bra. Og selve den dagen vi hadde levert på sykehuset, så dem at nå kan dere reise hjem og ta et glass vin. Vi tullet og sa at det blir nok hele flasken, siden vi har den beste årgangen av en spesiell vintype. Og denne gangen satt det. Var på UL i dag og så et bankende hjerte på lille spiren. Så det er mulig! 😉

Embryoet ligger i fryseren, og vil dermed ikke ta skade av ett glass eller to. Jeg fikk også beskjed fra klinikken min at et glass rødvin dagen før innsett bare var positivt, for det vil øke blodgjennomstrømningen i livmor.

Anonymous poster hash: 28142...15c

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...