Gå til innhold

Eg trur eg mistet nå for det om gynekologen såg hjerte aktivitet igår!!

Anbefalte innlegg

Eg er så lei meg... Dette kan ikke skrives på noen annen måte.. Eg sku ut og hente ved i garasjen så kjenner eg at alt åpner seg nedentil og en stor klump kommer ut. Går inn på.. og i trusen ligger det en liten gele klump med noe inni og mye klumper av blod..

Eg er helt utrøstelig.. Har så vondt I magen!!

Eg vet ikke mitt armeråd.

Eg som var så overlykkelig igår og tidligere idag er blitt til en bunnløs sorg!!!!!!!

😢😢😢😢😢😢😢😢

Fortsetter under...

Eg er så lei meg... Dette kan ikke skrives på noen annen måte.. Eg sku ut og hente ved i garasjen så kjenner eg at alt åpner seg nedentil og en stor klump kommer ut. Går inn på.. og i trusen ligger det en liten gele klump med noe inni og mye klumper av blod..

Eg er helt utrøstelig.. Har så vondt I magen!!

Eg vet ikke mitt armeråd.

Eg som var så overlykkelig igår og tidligere idag er blitt til en bunnløs sorg!!!!!!!

😢😢😢😢😢😢😢😢

Masse klemmer til deg❤❤❤ ikke ta sorgene på forskudd!! Men jeg vet hvordan du har det.. Jeg selv har mistet 2 ganger på rad..

Men blør du mere nå?

Anonymous poster hash: 9fe4a...fed

Eg forstår det ikke helt selv heller..

Gynekologen sa at alt stod fint med fosteret. Hjertet slo som det skulle. Alt var så fint..

Også mister eg idag! !! 😯 😯 😢

Eg spurte ho om at det såg ut som en begynnelse på spontanabort I forhold til eg har blødd i mange dager.

Nei eg hadde ikke det. Livmoren var lukket men det var litt blod rundt tappen.

Men ho sa eg måtte ha is I magen. Hva mente ho med det.. kanskje ho såg noe galt!!!!

Uten å sei noe. Men det verste idag er I grunn at eg mistet i do.. og det andre er det at eg fikk bildet av gynekologen av den lille i magen igår. Og no er den kanskje ikke mer! 😢

Annonse

Hei kjære du

Noen ganger kan det oppstå blodansamlinger i og rundt livmortappen, altså blood clots. Det er flere som har trodd at de har hatt en spontanabort og tatt alle sorgene på forskudd for så å finne ut at ingen skade har skjedd.

Når det er sagt så ville jeg bare påpeke at hvis det har skjedd en SA så er det noe som har skjedd med utviklingen, og dette er kroppens måte å takle dette på. Heller det, enn å oppleve noe fryktelig når fødselen skjer. Dette sa gynekologen til meg. 

Det er viktig å ha i bakhodet når man opplever dette. Og med mindre man har prøvd å få barn i flere år, og sliter psykisk, så er det jo bare å prøve igjen. Hun oppfordret meg når jeg sa jeg var bekymret, om å prøve å ikke bli helt knust om man skulle spontanabortere.

Takk for svar.. 😊😊

Eg vet ikke hva det var som kom ut av meg.. No blør eg nesten ingen ting og hat ikke smerter.

Høres sikkert litt teit ut..

Men eg hadde en drøm i natt.. Eg drømte eg sa god natt lille venn til babyen i magen også ble han borte. Følte det var siste hilsen!! Babyen har dratt sin vei. Så eg føler meg ikke gravid lenger!!

Ringte til legen for å komme for en sjekk og ta hcg.. men ho mente at kroppen ordnet opp selv visst det var spontanabort og visst ikke så gikk eg bare videre gravid. Er mange som blør I svangerskapet fikk eg beskjed om. Og eg trengte ikke å komme ned for å ta en hcg..

Neivell gråtkvalt la vi på!!!! 😢😢😢

Så no vet ikke eg hva eg kan gjøre..

Sitter bare å griner, griner og hyle...

Ingen som vil hjelpe meg?????

😧😢😧😢😧😧😧

Hvor langt er du på vei?

Jeg synes det var rart legen sa dette til deg når du ba om hjelp. Du kan jo ikke gå rundt uten å vite. Jeg ville ringt direkte til sykehuset og bedt om å få en ultralyd. De gjør som regel det når du har hatt en stor blødning. Hvis de sier nei, ville jeg ringt en privat klinikk for å få en ultralyd der, for eksempel Medi 3. Men jeg tror sykehuset tar imot deg med åpne armer om du ringer dit. De bruker å være veldig greie og imøtekommende slik.
Mange klemmer til deg :klem:

Eg trudde eg var 7+4 mandag men gynekologen tok UL så var bare fosteret 5.8mm..

Får det ikke helt til å stemme...

Så kan Være fosteret ikke vokser som det skal.. Derfor skjer dette..

Ellers så såg vi hjerte aktivitet..

Ingen begynnende spontanabort.. Ho hadde ikke noe godt svar hvorfor eg blødde..

Eg har ikke ringt sykehuset..

Der må de få henvisning fra lege..

Gynekologen mente eg måtte Være I uke 6..

Men eg skjønner det ikke.. for eg får alltid mensen den 4 hver mnd.. hadde den sist i des.

Hadde ikke noe I Jan. så da sku eg våre mye lengre på vei i forhold til mine hoderegninger. Når eg kunne hatt befruktning og ikke..

Men fosteret var så lite..

Sist du var på ultralyd, var det på sykehuset eller var det hos en gynekolog et annet sted? Du bør uansett sjekkes når du har blødd, og jeg synes det var veldig snodig av legen din å avvise deg. Jeg ville uansett ringt direkte til avdelingen på sykehuset. Jeg gjorde det i forrige uke pga sterke, stikkende smerter, og jeg fikk komme inn til ultralyd med en gang. Er ikke kommet så langt jeg heller, er i uke 10. Tror ikke du skal behøve å gå gjennom fastlegen altså. Jeg ville i alle fall forsøkt :) Hvis ikke, så ring gynekologen du var hos sist.

Hvis den som utførte ultralyden hadde mistenkt at embryoet var lite i forhold til alderen så hadde han nok sagt det til deg :) Jeg har en app på telefonen min som heter "Gravid & Baby", og ifølge den skal embryoet være 4-8 mm i uke 7. Så det høres ikke så usannsynlig ut med 5,8 mm da altså :)

Men på hvilken dato begynte den forrige menstruasjonen din? Altså hvilken dato var første blødningsdag ved forrige menstruasjon?

Siste mens var 4 desember..

No besvimte eg nettopp..

Datt rett I gulvet. Når eg våknet var det mye mørkt klumpete blod I buksa mi..

Ingen smerter nå........

Holder ikke ut!!!

Ringte nett til legevakten att.. vent til imorra til du kan komme til fastlege

Annonse

No ska eg svare dere..

Har låge med kramper og det har kommet mye mer blod og levra blod ut.. Vondt er bare første bokstaven!!!!

Eg orket ikke mer.. Ringte direkte rett inn på gyn på ssk.. snakket med lege og sykepleier.. høres ut som det er en spontanabort. Vi får ikke gjordt noe. Vi har ikke kapasitet til å få deg inn. Ring til privat gynekolog imorra. Du må betale 1000 kr I egenandel..

Du må gå til legen og ta en hcg.

Vi kan desverre ikke hjelpe deg..

Så mitt råd er til alle som bur på Sørlandet.. ikke få en spontanabort..

For de behandler deg som dritt.. og du føler deg som om du ikke er vært noe. Slik føler eg.

Sorry kvinner... 😨😨😨😨😨😢😢😢😢

Så forferdelig. Utrolig lite profesjonelle. Da jeg mistet ble jeg henvist til sykehuset av fastlege, både for å måle hcg og ta UL. Mener å huske tidligere at du ikke var fornøyd med fastlegen din. Bytt! Gode leger taler pasientens sak.

Sender deg en klem❤ håper du har en mann som kan hjelpe deg gjennom dette. Utrolig vanskelig å gå rundt å ikke vite.

Tusen takk.. Dere er snille.. ❤❤

Eg har gitt opp.. Det får gå som det går..

Det er ingen flere ledige leger utenom ho eg har her eg bur. Hadde eg hatt ho tidligere legen min. Så hadde ho sent meg inn på dagen.. Ingen problem!!

Men no stanger alt mot meg og eg har ingen å støtte på.. jo selvfølgelig min mann.. men mannfolk er mannfolk.. 😯😯😯😯

Bare blø det ut.. Det er ikke noe mer liv inne der nå osv.... 😢😢

Har ei nabo som jobber som fødselslege..

Veldig snill dame. Men hadde ikke tenkt å slenge dette ut.. Hva gjør eg?? Eg er helt matt og utslitt.. Er det slik det er å gå gravid.. Er det slik det ska Være. Ikke bli tatt på alvor.. 😨😨😨😨😨

Hørtes helt forferdelig ut. Å ha en spontanabort er psykisk og fysisk ødeleggende. Er det Kristiansand sykehus du tilhører? Jeg har jo hatt mine spontanaborter jeg og. Vært innlagt både 2 og 3 dager de 3 største aborten , men bare hatt fantastiske leger og sykepleiere som har tatt så godt vare på oss. Til og med mannen har fått seng og mat, å goder klemmer. Utroligt trist at du har fått oppleve dette.

Eg tilhører på Sørlandet sykehus i kr.sand..

Eg har våre der inne flere ganger og fått god oppfølging selv.. De 2 tidligere spontanabortene har eg fått komme inn med engang og tatt UL.

Sist gang var spontanabort då tøft at eg måtte få morfin og overnatte..

Har også hatt foster på ene egglederen som er blitt operert for..

Eg har et ustabilt stoffskifte.. så de burde følgt litt ekstra opp. I forhold til eg har fått rødt merke før på alle gravitetene så ska eg bli følgt godt opp..

Men det har tydeligvis blitt sviktet på alle områder..

Men så flott at dere ble så godt tatt imot.. Får det er jo slik det burde være..

Dette var utrolig trist å høre. Sånn skal det ikke være! Du må jo inn og få ta ultralyd for å sjekke om det er noe liv der eller ikke. Og om det er en spontanabort må de jo uansett ta ultralyd, for de må være sikre på at det ikke er igjen resten der. Hvis du har en veldig grei fødselslege til nabo, så ville jeg bare gått og ringt på. Si at du beklager å forstyrre, men du trenger bare noen råd til hva du skal gjøre. Ikke nøl, bare gjør det. Så ville jeg prøvd å bytte fastlege. Jeg var ikke fornøyd med min fastlege, og ingen var ledige i min kommune, så jeg bytta til en fastlege i nabokommunen. Det er det smarteste jeg har gjort, for hun jeg har nå er helt fantastisk.

Har du vært plaget med flere aborter? Jeg tenker at du kanskje burde hatt litt tettere oppfølging om dette er en utfordring du har. Vet du om det er noe spesielt som gjør at du aborterer, eller har du bare hatt maks uflaks?

Veldig lei meg på dine vegne. Sender deg mange klemmer :hjerte:

Gjest Karianne63

Du må dra på privat klinikk og ta ultralyd, hvorfor gjør du ikke det??

Sykehuset tar ikke inn om de absolutt ikke må.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du ikke bare drar til en privat? Der får du vite alt du trenger.

Eg har ikke råd til det..

Derfor kan eg ikke gå på privat klinikk og betale 1000 kr I egenandel.. Når det er normalt å komme inn på sykehuset for å ta en sjekk..

Når du er gravid og fortvila over at du mister.. Eg unner ikke min verste fiende engang det eg opplevde igår..

Bli snakket til slik på den måten..

At det går an..

Det skal ikke være sånn at en får helsehjelp etter pengeboka! Det er viktig å bli sjekket etter SA/MA. Dessuten skal det registreres, og utredes hvis man har hatt mange aborter på rad.

Går det an å ta en legetime og forklare hva du ønsker. Si rett ut at du vil komme til bunns i hva som er galt. Tenker hvis det er en ny abort, er det din tredje på rad?

Dette blir 3 spontanabort på under ett år ja.. Eg hatt litt forskjellig oppover årene..

Men eg har funnet ut.. Eg må slutte å bry meg.. for det er ingen andre som gjør det heller.. jo.. Alle dere fine her inne.. som gir meg håp og løfter meg litt opp når eg er langt nede.

Ringte legen tidligere idag og forklarte alt..

Ho sa.. bli hjemme og slapp av..

Men de på sykehuset mente eg burde ta en hcg. Nei legen synest ikke det var noe vits i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...