Gå til innhold

Er dette "dårlig gjort" av besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

JA, dette er veldig dårlig gjort og du har all grunn til å føle det skuffende og som et svik mot barnet ditt. Ser hvor stor hjelp vi har av besteforeldrene og gjensidig glede de har av samvær, så om allergi stanser muligheter for pass og overnatting ville det vært veldig trist. Håper din far klarer å stå imot presset for barnebarnets skyld!

Anonymous poster hash: 5cd26...1d5

Fortsetter under...

Enig med de andre. Dette er veldig korttenkt og dumt av dem. Jeg ville ha satt meg ned med dem og forklart at å kjøpe hund vil bety at de velger å kutte ut barnebarnet fra livene sine. Vil de ikke tro deg, ville jeg spurt om de kunne bli med til allergilegen. Så fikk han forklare det. For det er faktisk ikke bare å dryppe barnets øyne så er alt bra, og det må stebestemor bare innse.

Ja. Enkelt og greit. Min veninne har vært samme situasjon. Hennes sønn (da 5 år) var allergisk. Svigerforeldrene ville ha hund. Min veninne er lege og ba de la være pga sønnens allergi. Men nei. Svigerforeldrene satset på at barnebarnet ville "vokse det av seg" og trosset svigerdatterens råd. Hunden kom. Barnet, som nå er 11, har mistet kontakten med dem. Han vokste det ikke av seg, men ble verre.

Dette er vondt for min veninne og hennes sønn. Og gutten, som nå er 11, har spurt hvorfor? Hvorfor kjøpte de hund nå de visste at jeg var allergisk?

Vis dem dette svaret og be dem tenke seg nøye om. Allergi er ikke noe man velger. Allergi er ikke noe man kan "dryppe bort". Noen øyendråper og en zyrtec fjerner ikke allergien. Besteforeldrene må ta det kjipe valget. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 7c311...b04

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...