Gå til innhold

Hva synes dere om Martinus?

Anbefalte innlegg

Hadde aldri hørt det navnet før disse små sjarmtrollene Marcus & Martinus dukket opp på stjernehimmelen/pophimmelen, men det navnet har vokst veldig hos meg. Og nå rett og slett elsker jeg det navnet! Men det tok en stund først å "tygge" på det først.. Mannen synes det er helt ok navn, men ville ikke valgt det selv..

Anonymous poster hash: 545bf...4f9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144258164-hva-synes-dere-om-martinus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig fint:) Hatt det på listen min lenge sammen med Martinius. Men litt usikker nå pga Marcus og Martinus;)

Synes det også er problematisk med de to navnene Martinus og Martinius. Har hørt at uansett hva man velger vil folk surre det til;) Synes begge er fine, og klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket jeg liker best.

Anonymous poster hash: 8f8ea...4f3

Annonse

Nei, å velge et navn som slutter på -nus til en gutt er dårlig gjort. Nuss, nuss. Heller Martinius da, selv om det heller ikke er en favoritt.

Anonymous poster hash: 1738b...265

Det har jeg aldri tenkt på. Ser poenget, men tror ikke dette tenkes på av de fleste. Og er ikke to s'er. Magnus er jo så vanlig, aldri hørt noen kommentere på at det ender på -nus.

Minner meg om Erasmus Montanus.

Det høres overpretensiøst og jålete ut. Litt sånn, vi legger til den latinske endelsen -us for å fjonge til Martin.

Dessuten er det langt og tungt. Og feminint til å være et guttenavn.

Anonymous poster hash: 74349...df9

Det høres overpretensiøst og jålete ut. Litt sånn, vi legger til den latinske endelsen -us for å fjonge til Martin.

Mens jeg tenker - hvorfor fjerne deler av det opprinnelige navnet ;)

Godt vi er forskjellige!

Mens jeg tenker - hvorfor fjerne deler av det opprinnelige navnet ;)

Godt vi er forskjellige!

Enig, selv om jeg også synes Martin er fint.

Hehe, jeg trodde denne tråden handlet om martinius helt til dere begynte å skrive om martinus vs martinius. Har alltid trodd det var marcus og martinius også. Men det er jo fordi jeg aldri har visst at martinus var et navn. :) men fine begge to syne jeg!

• 3 uker senere...

Annonse

Hehe, jeg trodde denne tråden handlet om martinius helt til dere begynte å skrive om martinus vs martinius. Har alltid trodd det var marcus og martinius også. Men det er jo fordi jeg aldri har visst at martinus var et navn. :) men fine begge to syne jeg!

Jeg også 🙊😅

Jeg mistenker forøvrig at journalister lager noen av sakene sine ut fra disse forumene.... 😉 http://www.vg.no/rampelys/musikk/spellemannprisen/marcus-amp-martinus-ikke-markus-og-martinius/a/23620101/

He he, ja kan se sånn ut. Fikk med meg helt fra begynnelsen av deres karriere i 2012 at han heter Martinus, og ikke Martinius. Har også sett og hørt flere ganger i media at de sier "Marcus og Martinius", noe jeg synes er litt sløvt av de som jobber i media, de har plikt til å sjekke sånt opp før de publiserer. Synes forresten at Martinus er et veldig fint navn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...