Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #51 Skrevet 26. januar 2016 Dette er jo ikke noe å diskutere, egentlig. Det finnes ikke et eneste lille sandkorn av bevis for noe av det i sekken vi kaller tro/overtro. Statistkken og forskningen viser en helt klar omvendt sammenheng mellom tro/overtro og høy intelligens. De aller smarteste folka er nesten uten unntak ikke-troende. Stephen Hawking er ateist, foråsiresånn. Det å ikke være troende, betyr ikke at vi tror alt i naturen er fullstendig avdekt og forstått. Det betyr ikke at vi vet hvordan universet oppsto. Det betyr bare at vi ikke kjøper gamle, feilaktige forklaringsmodeller bare fordi man av kultur og tradisjon skal tro på dem uten fnugg av bevis, men snarere en god del mot-bevis. Men avventer kunnskap og fakta. Det å ha rare tilfeldigheter og opplevelser som man ikke helt kan forklare i livet sitt, og velge å tilegge det overnaturlig betydning stikk i strid med alt vi vet om naturen og naturlovene fra vitenskap er et tegn på lav intelligens og alt for stor tro på egen inuisjon og tolkningsevne når vi vet at det ikke har vært -1- eneste tilfelle av synskhet, mirakler, helbredelse, elektrooverfølsomhet eller annet sludder som noengang har vært i nærheten av å la seg påvise. Det finnes ikke -1- "tidligere rullestolbruker/krøpling" i verdens historien som har kunnet gå etter å ha blitt helbredet som ikke kunne gå før det. Ikke -1- eneste har kunnet fremlegge troverdige journaler eller lignende på det. At man foreksempel ikke vet hvordan infra-lyd kan dannes i hus og hvordan det påvirker sansene våre, men istedet ringer åndenes makt, kan være et konstruert eksempel på hvordan man kan finne på å reagere irrasjonelt på et ganske enkelt fenomen hvis man ikke er særlig skarp. Anonymous poster hash: f1b8b...2f6 Vel, Leonardo da Vinci, som var en av de største oppfinnere gjennom alle tidene og hadde 1000 talenter på forskjellige områder (utvilsomt høy intellekt) var kristen. Anonymous poster hash: 65f57...76e
NorgeKorea Skrevet 26. januar 2016 #52 Skrevet 26. januar 2016 Jeg har en mastergrad fra UIO, samt tilleggsutdanning til denne fra NTNU. Jeg er aktiv kristen, og driver bl.a med ungdomsarbeid i menighet. De fleste jeg kjenner på jobben som er kristne er høyt utdannede folk, flere overleger, noen tar doktorgrad bl.a. Nå vet ikke jeg hva du mener med lavt utdanningsnivå, men......
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #53 Skrevet 26. januar 2016 Har ingen utdanning utover vgs, som jeg gjennomførte med ræva karakterer (bare for å balansere svarene fra alle med master- og doktorgrad). Tror ikke. Anonymous poster hash: 7c81b...9de
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #54 Skrevet 26. januar 2016 Prestane har embetseksamen, har dei ikkje? Anonymous poster hash: 45b3a...3a1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #55 Skrevet 26. januar 2016 Kjenner en som har tatt doktorgrad som tror på at sjeler/ånder kan gå igjen Anonymous poster hash: db251...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå