Gå til innhold

hvis man mister sent, kan man ringe ambulanse? + dere som har mistet etter uke 12

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for miste, hvis man mister etter uke 12, hvor kan man få hjelp?

Når jeg mistet begge gangene før uke 12 sist så var jeg hjemme på toaletten. Men jeg blir så dårlig og syk og svimer av og har enorme smerter. Er alene hver dag på dagtid ganske øde.

Kan jeg ringe ambulanse Hvis jeg mister etter uke 12 nå? Tør ikke gå gjennom det alene igjen :(

Hvor mistet dere som har mistet sent?

Anonymous poster hash: 49504...2f3

Fortsetter under...

Sjansen for at du mister etter uke 12 er forsvinnende liten! Nå må du virkelig prøve å slappe av litt. Er du ikke på jobb om dagene? Prøv å finn noe annet å tenke på enn at du er gravid.

Men er du syk med store smerter kan du selvsagt ringe ambulanse.

Anonymous poster hash: 2d8e1...68d

Du kan selvfølgelig ringe 113 hvis du blir akutt syk.

Om de vil sende en ambulanse eller ikke er det de som sitter på sentralen som avgjør.

At du ikke tør å gå igjennom en evt. abort alene er trolig ikke nok til at de sender en ambulanse. de fleste steder er det knapphet på ambulansene, og de må reserveres for oppdrag hvor det er behov for øyeblikkelig hjelp. Folkene på ambulansen er ikke støttekontakter.

Anonymous poster hash: 2d13a...303

Tenker på at jeg besvimer og slår hodet og sånn.

Og hva skal man gjøre med ungen? Skylle den ned i do liksom? Begynner jo bli god størrelse etterhvert.

Bare lurer.

Mister du så sent bør du uansett ha tilsyn av lege etter hvert for å sjekke at alt er kommet ut. Jeg ville tatt taxi til legevakten, etter først å ha avtalt på tlf at du får komme til.

Men som andre sier, du kan ikke bare gå og tenke på at du er gravid og kanskje kan miste. Du må snakke med noen! Kontakt fastlege imorgen, spesielt hvis du er den samme som har laget tråder her den siste mnd om alle dine bekymringer. Ring fastlege eller jordmor, be om en hastetime.

Anonymous poster hash: b6946...bc4

Jeg er redd for miste, hvis man mister etter uke 12, hvor kan man få hjelp?

Når jeg mistet begge gangene før uke 12 sist så var jeg hjemme på toaletten. Men jeg blir så dårlig og syk og svimer av og har enorme smerter. Er alene hver dag på dagtid ganske øde.

Kan jeg ringe ambulanse Hvis jeg mister etter uke 12 nå? Tør ikke gå gjennom det alene igjen :(

Hvor mistet dere som har mistet sent?

Hvis du får stor blødning og smerter etter uke 12, der du er svimmel, får du ambulanse.

Da tenker en på blodtap og fare for liv.

Samme hvis det skjer en senabort, vil du nok få anbulanse hvis du ikke kommer deg til sykehus selv.

Flesteparten av norges befolkning ønsker ikke ambulanse da. Flesteparten kommer seg til lege/sykehus selv. ( blir kjørt av noen)

Anonymous poster hash: a78fc...5fa

Annonse

Jeg mistet i uke 17 for et par år siden. Fødte da babyen hjemme på natten. Så med en gang at den var død, men morkaken satt fortsatt fast i livmoren, så babyen hang i navlestrengen. Mannen min ringte etter ambulanse. Ambulansepersonalet klippet navlestrengen og pakket inn babyen også ble vi kjørt til sykehuset og jeg ble hasteoperert da det kan være svært farlig om ikke alt kommer ut. Du kan få blodforgiftning og betennelse i livmoren. Det er veldig greit å ta vare på fosteret om noe slikt skulle skje, så kan det obduseres for å sjekke om de kan finne noen årsak til aborten.

Anonymous poster hash: c294b...8b3

• 2 uker senere...

Shit!! :( Hvordan var det for deg egentlig? Både psykisk og fysisk??Anonymous poster hash: 49504...2f3

Er det meg over her du spør? Som mistet i uke 17?

Anonymous poster hash: c294b...8b3

Hvis du er bekymret for at det skal gjenta seg, ville jeg kontaktet lege eller jordmor og få snakket om det. Det er en stor påkjenning å gå å kjenne på frykten for å miste igjen...det er ikke så lett for andre som ikke har opplevd det, å forstå det....

Men skjer dette igjen, så ringer du til legevakten først. Så får du sikkert beskjed om hva du bør gjøre. Blir du lett svimmel og ør, så legg deg ned og ha telefonen liggende med deg, slik at du kan kontakte partner, legevakt e.l raskt.

Stor klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...