Gå til innhold

Anbefalte innlegg

H3lis, takk - håper det klaffer for oss alle snart. :) Pga diverse jobbrelaterte ting må vi snart ta en lengre prøvepause, så håper virkelig det blir fulltreffer senest i løpet av våren...

Jeg tror ikke jeg ville brukt penger på en apotek-test av sæd hvis jeg var deg. Vurdering av sædkvalitet er kompleks, og uten å ha satt meg inn i apotektester i det hele tatt, er jeg redd det i verste fall kan føre til bekymringer uten at det er noen grunn til det. Ut fra det jeg har lært om vurdering av sædkvalitet, vil jeg tro flere av tingene det er viktig å vurdere mtp sædkvalitet er helt umulig å si noe om med en hurtigtest. Jeg ville heller brukt pengene på en privat gynekolog hvis jeg var deg.

Endret av AO3

Fortsetter under...

H3lis, takk - håper det klaffer for oss alle snart. :) Pga diverse jobbrelaterte ting må vi snart ta en lengre prøvepause, så håper virkelig det blir fulltreffer senest i løpet av våren...

Jeg tror ikke jeg ville brukt penger på en apotek-test av sæd hvis jeg var deg. Vurdering av sædkvalitet er kompleks, og uten å ha satt meg inn i apotektester i det hele tatt, er jeg redd det i verste fall kan føre til bekymringer uten at det er noen grunn til det. Ut fra det jeg har lært om vurdering av sædkvalitet, vil jeg tro flere av tingene det er viktig å vurdere mtp sædkvalitet er helt umulig å si noe om med en hurtigtest. Jeg ville heller brukt pengene på en privat gynekolog hvis jeg var deg.

Ja, håper også det klaffer for alle. Vil virkelig ha et 2015 barn. I tillegg så har mamma kreft og hun blir bare verre og verre, så vil virkelig hun skal oppleve det å bli bestemor før livet er ferdig for henne. Det er også noe som stresser meg 😕

Kanskje du har rett i det, har et stort ønske om å gå til gynekolog, men legen vil ikke sende meg dit Før det har gått 1 år med prøving, og det irriterer meg. Men får legge av penger til en privat, ettersom legen min ikke vil sende meg. Er selv skeptisk til de sæd testene, men mamma sier at både på hennes side og pappa sin side blir kvinnene veldig fort gravide, og leste at det å bli gravid kan ligge i genene, så tenker jo om det kan ha noe med typen og Gjøre å ikke meg. Men vi får se, nå er det fremdeles håp denne måneden, så krysser fingrene ☺

Kommer litt ekle detaljer nå, men må spør for jeg stresser alt for mye.

Har ikke sett tegn til blod siden 12 januar. Men i går kveld når meg og typen hadde samleie gikk jeg på do rett etterpå. Da dryppet det 2 små blod klatter ned i do. Men var ingenting på papiret,og har ikke sett noe tegn til blod idag. Var bare litt lyse, lyse brunt slim i stad (tviler sterkt på det er eggløsning, for har aldri lang syklus). Tok g-test idag morges og følte jeg så en svak strek, men mulig det er øynene mine som ser det de vil. Og som jeg skrev lengre oppe, så fikk jeg positiv eggløsningstest på lørdag. Bestilt graviditets strimler idag, så håper de kommer fort i posten. Men er det noen her som har opplevd noe lignende?

Har ikke sett tegn til blod siden 12 januar. Men i går kveld når meg og typen hadde samleie gikk jeg på do rett etterpå. Da dryppet det 2 små blod klatter ned i do. Men var ingenting på papiret,og har ikke sett noe tegn til blod idag. Var bare litt lyse, lyse brunt slim i stad (tviler sterkt på det er eggløsning, for har aldri lang syklus). Tok g-test idag morges og følte jeg så en svak strek, men mulig det er øynene mine som ser det de vil. Og som jeg skrev lengre oppe, så fikk jeg positiv eggløsningstest på lørdag. Bestilt graviditets strimler idag, så håper de kommer fort i posten. Men er det noen her som har opplevd noe lignende?

Kan jo være koagulert blod dom har liggi på lur fra egget festet seg kanskje?

Jeg har opplevd ting på en rar måte denne mnd jeg også.. 15 dpo i 15 tiden fikk jeg styrtblødning med helt friskt rødt blod og koagulert blod. 😨 i går blødde jeg nesten ingenting og i dag bare pittelitt.. så under 2 døgn med blødning tilsammen da, og jeg som alltid har 5 dager 😯 venter på billigtester i posten jeg også, så får teste når de kommer.. kanskje det sitter en spire der inne og blødningen kom av skjøre slimhinner ettersom jeg har følt meg hoven i skjeden og jeg og mannen hadde sex på lørdag morgen...

Skjønner iiiiingenting jeg nå.. Kanskje noen som leser dette har opplevd noe lignende?

Ja, håper også det klaffer for alle. Vil virkelig ha et 2015 barn. I tillegg så har mamma kreft og hun blir bare verre og verre, så vil virkelig hun skal oppleve det å bli bestemor før livet er ferdig for henne. Det er også noe som stresser meg 😕

Kanskje du har rett i det, har et stort ønske om å gå til gynekolog, men legen vil ikke sende meg dit Før det har gått 1 år med prøving, og det irriterer meg. Men får legge av penger til en privat, ettersom legen min ikke vil sende meg. Er selv skeptisk til de sæd testene, men mamma sier at både på hennes side og pappa sin side blir kvinnene veldig fort gravide, og leste at det å bli gravid kan ligge i genene, så tenker jo om det kan ha noe med typen og Gjøre å ikke meg. Men vi får se, nå er det fremdeles håp denne måneden, så krysser fingrene ☺

Trist å høre at mamman di har kreft. Mistet selv min pappa for noen år siden, så skjønner at ønsket ditt om barn er stort nå... 💜 men kanskje du stresser litt for mye rundt det. Vet det ikke er lett å slappe av og senke skuldrene, men prøv ihvertfall 🌹 💜

Kan jo være koagulert blod dom har liggi på lur fra egget festet seg kanskje?

Jeg har opplevd ting på en rar måte denne mnd jeg også.. 15 dpo i 15 tiden fikk jeg styrtblødning med helt friskt rødt blod og koagulert blod. 😨 i går blødde jeg nesten ingenting og i dag bare pittelitt.. så under 2 døgn med blødning tilsammen da, og jeg som alltid har 5 dager 😯 venter på billigtester i posten jeg også, så får teste når de kommer.. kanskje det sitter en spire der inne og blødningen kom av skjøre slimhinner ettersom jeg har følt meg hoven i skjeden og jeg og mannen hadde sex på lørdag morgen...

Skjønner iiiiingenting jeg nå.. Kanskje noen som leser dette har opplevd noe lignende?

Hadde det sånn for 2 måneder siden. Da gikk jeg med blødninger rett rundt annenhver dag og det var skikkelig merkelig.. Men svigermor blødde fullt når hun ble gravid, så selvom det blør litt kan det bety at man er gravid. Håper virkelig det sitter en spire hos deg nå, og at det endelig klaffer for dere 😃

Annonse

Trist å høre at mamman di har kreft. Mistet selv min pappa for noen år siden, så skjønner at ønsket ditt om barn er stort nå... 💜 men kanskje du stresser litt for mye rundt det. Vet det ikke er lett å slappe av og senke skuldrene, men prøv ihvertfall 🌹 💜

Ja, må tenke positivt, og prøve å slappe av. Kreften har spredd seg mye de 2 siste månedene, men for 2 uker siden fikk hun beskjed om at det er 2 nye medisiner hun kan teste ut for å stabilisere kreften, så krysser fingrene for at det stabiliserer seg. Hun har uhelbredelig kreft, så hun blir aldri frisk, men håpet vårt er at det skal bli stabilt. Det verste er at hun er så ung (44år) også er lillesøstra mi snart 7 år, og hun var kreftfri i 2 år, da hun fikk lillesøstra mi, også fikk hun spredning når lillesøstra mi var nesten 1 år. Så har vært veldig tungt for henne. Men jeg har vært reservemor for søstera mi når mamma har vært veldig dårlig, så har mye erfaring med barn og føler meg så klar for min egen baby nå 😍❤

Uff, det var trist å høre... 😢 håper virkelig de medisinene kan stabilisere kreften. Skulle ønske det fantes en mirakelkur for kreft 💜

Håper du sitter med positiv test om noen dager nå, så du kan overraske familien din med noen gode nyheter 😚

Jaa, det håper virkelig jeg også. Og håper du også får en positiv test snart 😙 Hadde vært helt perfekt hvis det klaffet denne gang. Nå er jeg 8 dager over ikm, så kan jo hende det er noe som har klaffet, men er jo så redd for å plutselig få mensen 😕

*klem* Trist å høre om moren din H3lis, det må være kjempetøft for dere alle - og har tydeligvis vært tøft ganske lenge, også. Håper det klaffer for dere snart. Hvis du vil til gyn nå er nok løsningen å gå privat tror jeg, for retningslinjene er jo å prøve i ett år hvis man er under 35. Sykehuset kan avvise henvisning også. Men det er jo ikke så lenge til dere har prøvd i ett år, heller? Men hvem vet, kanskje får du plutselig en positiv test nå. :) 

Jeg gikk til privat gyn - vi har prøvd i seks måneder nå, men siden vi allerede har to barn er det ikke noe hjelp å få fra det offentlige uansett (i alle fall ikke IVF etc), så jeg gikk rett til privat gyn uten å gå via fastlegen. Så får vi se hva det blir til. 

Her er jeg nå ni dager over IKM! Ikke tegn til noe som helst. Men tok UL hos gyn for to uker siden (i morgen), og nå mistenker jeg at jeg hadde EL den dagen eller kanskje dagen etter. Får vel se om et par dager om jeg har rett. Når bare den elendige tanta kommer, skal det bli andre boller neste måned... Da skal jeg ikke gå ut fra NOE ang fruktbar periode, men gå ut fra EL kan være når som helst i løpet av en tre ukers periode... Spørs hva mannen min sier til det, hehe. 

*klem* Trist å høre om moren din H3lis, det må være kjempetøft for dere alle - og har tydeligvis vært tøft ganske lenge, også. Håper det klaffer for dere snart. Hvis du vil til gyn nå er nok løsningen å gå privat tror jeg, for retningslinjene er jo å prøve i ett år hvis man er under 35. Sykehuset kan avvise henvisning også. Men det er jo ikke så lenge til dere har prøvd i ett år, heller? Men hvem vet, kanskje får du plutselig en positiv test nå. :)

Jeg gikk til privat gyn - vi har prøvd i seks måneder nå, men siden vi allerede har to barn er det ikke noe hjelp å få fra det offentlige uansett (i alle fall ikke IVF etc), så jeg gikk rett til privat gyn uten å gå via fastlegen. Så får vi se hva det blir til.

Her er jeg nå ni dager over IKM! Ikke tegn til noe som helst. Men tok UL hos gyn for to uker siden (i morgen), og nå mistenker jeg at jeg hadde EL den dagen eller kanskje dagen etter. Får vel se om et par dager om jeg har rett. Når bare den elendige tanta kommer, skal det bli andre boller neste måned... Da skal jeg ikke gå ut fra NOE ang fruktbar periode, men gå ut fra EL kan være når som helst i løpet av en tre ukers periode... Spørs hva mannen min sier til det, hehe.

Tusen takk ❤ hun har hatt kreft i 14 år, eller blir vel 12 år, for hun var kreftfri 2 år for 6 år siden. Men jeg har vendt meg til det å ha syk mor, for var 6 år da hun fikk kreft. Men blir tyngre nå når hun får mer og mer spredning. Men vi må tenke positivt, og hun er virkelig en sterk kvinne ❤❤

Jeg føler bare formen min blir verre og verre. Har så ekstreme smerter i puppene, og på jobb idag har jeg hatt sykt hodepine og smerter nede ved livmor + bak med ryggen.. og etter jobb begynte jeg å klø ekstremt i puppene,men klarte ikke klø for det gjorde så vondt. ubehagelig. Men prøver å tenke at det kanskje er en spire. Gleder meg såå til g-testene kommer i posten 😃

Tenker tanken på privat gyn, men så går tida så fort at det er ikke lenge til det har gått ett år, så kanskje jeg bare burde vente. Kunne ønske jeg hadde barn fra før som deg, for hadde nok ikke bekymra meg like mye for at jeg aldri kan bli gravid. Men ei dame på legevakta sa hun også prøvde i 1 år med alle 3 barna hun har, så for noen kan det ta veldig lang tid. Får virkelig krysse fingrene for oss alle. Og er jo et håp for meg og deg som er 8-9 dager over ikm 😃

Her kom billigtestene i posten i går, så tok en i dag morrest og den var negativ. Da får vi bare starte med pp9, men skjønner ikke hvorfor mensen min var så rar og hvorfor jeg har hatt så mye murringer og kvalme. Kjentes ut som el smerter eller rett før mens smerter, så siden jeg ikke blør får vi begynne å legge inn aksjer fra i dag... 😀 har ikke kjøpt nye el tester, så denne mnd kan kanskje skape litt hodebry for meg 😨

Blir spennende å høre hva som skjer hos deg H3lis 💜 krysser fingrene

Annonse

Her kom billigtestene i posten i går, så tok en i dag morrest og den var negativ. Da får vi bare starte med pp9, men skjønner ikke hvorfor mensen min var så rar og hvorfor jeg har hatt så mye murringer og kvalme. Kjentes ut som el smerter eller rett før mens smerter, så siden jeg ikke blør får vi begynne å legge inn aksjer fra i dag... 😀 har ikke kjøpt nye el tester, så denne mnd kan kanskje skape litt hodebry for meg 😨

Blir spennende å høre hva som skjer hos deg H3lis 💜 krysser fingrene

Prøvde en måned og teste med El tester men de ble bare negative, så Ga opp det der. Men vi er så unge så vi pleier vanligvis å ha samleie annenhver dag, så derfor synes jeg det er rart det ikke har klaffet for oss. Men håper virkelig det har klaffet nå 😃 Tusen takk ❤ håper virkelig det klaffer for dere også snart ❤

http://i66.tinypic.com/2dcbjix.jpg

Da har jeg vært hos legen å tatt blodprøver og fått henvisning til gynekolog 😊

Så bra du har fått henvisning til gyn, får håpe det kan hjelpe dere 😃 og håper vi også snart blir henvist til gyn hvis ikke det har klaffet denne måneden 😊

Fikk også billigtestene idag, tok en nå i kveld. Syntes nå også at jeg så en svak skyggestrek, men begynner å bli redd det er øynene mine som ser det de vil se, for hadde jeg vært gravid hadde vel streken blitt sterkere.. 😕 skal teste på nytt i morgen tidlig, og krysser fingrene for at den blir tydelig positiv 😊

Fikk også billigtestene idag, tok en nå i kveld. Syntes nå også at jeg så en svak skyggestrek, men begynner å bli redd det er øynene mine som ser det de vil se, for hadde jeg vært gravid hadde vel streken blitt sterkere.. 😕 skal teste på nytt i morgen tidlig, og krysser fingrene for at den blir tydelig positiv 😊

Oi, så spennende! Legg ut bilde da? :)

Masse lykke til! ❤️

Krysser fingrene H3lis! Her kom endelig tr. Det var nok som jeg fryktet, EL må ha vært rett etter at jeg var hos gyn, dvs vi bommet totalt denne mnd. Og må utsette blodprøven til neste pp, for det var max dårlig timing med helga. Men men... Ny pp, nye muligheter??

Har du testa igjen H3lis? Hvor mange dager over ikm er du nå egentlig?

Jeg fikk helt hvite tester når jeg tenkte IKM var.. Fikk svak strek 3 dager etter IKM, og den ble ikke sterk før en uke etter.. Tror jeg bomma på EL..har hatt litt varierende sykluser.. Krysser fingrene for at du har positiv test, H3lis!! 👍😄

Idag morges kom det en middels stor klump med blod når jeg var på do, og var litt på papiret. Så tror nok det er mensen. Men da må eggløsningen min vært veldig sein her også, fikk jo positiv El test, så det må jo være eggløsning. Men vi hadde samleie nesten rett etter den positive El testen, så kjipt at det ikke klaffet for oss 😕 men som du sier AO3, ny pp, nye muligheter 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...