Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Datteren min på 6 år har nettopp fått dette og jeg er litt spent på hvordan det vil gå. Foreløpig er vi på laveste dose og har prøvd det ut i tre netter. Vi synes det har effekt, men ikke full effekt. Her er problemet at hun overhode ikke er tørr om natten selv om hun var tørr på dagtid allerede som 2-åring. Vi har ved to ulike anledninger forsøkt å slutte med nattbleie, men måtte gi opp etter få netter. Siste gang var i høst (hun var 6 år da også) og da jeg var oppe til henne bare 1,5 time etter leggetid og hun allerede var gjennomvåt, innså jeg at her måtte vi ha hjelp. Det har vært tunge bleier hver morgen hele veien, eller helt uttisset seng de få gangene hun har forsøkt uten bleie. Nå har hun som sagt forsøkt medisinen tre netter, og i dag tidelig var det bare litt tiss i bleien. Tar det tid for kroppen å venne seg til medisinen slik at vi vil se bedring hele veien, eller ev. ved dobling av dose (om ca 1,5 uke)? Og hvordan gjør dere det med drikke? Det står at barnet skal få begrenset med drikke en time før inntak av tabletten. Hva legger dere i det? Vi har begrenset til maks et halvt glass med vann. Anonymous poster hash: 6425b...c80
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Akkurat det samme her. Tørr på dagen da hun var 2 år, aldri vært tørr på natten. Hun har gått på Minirin i 2 år av og på, og det hjelper i perioder. Har hatt full undersøkelse på sykehuset, hvor det ble konstatert at det ikke var noe galt, og at hun kom til å vokse det av seg. Så her går det i natt-truser enda, hun blir 8 år i år. Anonymous poster hash: a16ac...75d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 Vi hadde null effekt av minirin. Han brukte nattbleie til han var over åtte år. Da gikk det greit. Anonymous poster hash: 8c9bb...f47
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Ingen effekt her verken med lav eller dobbeldose. Til slutt ble han fysisk syk, med vondt i magen og intense smerter i hodet. Sluttet da med medisiner. Lillebror på seks har samme problem, så går i nattbleier her også. En trøst å vite at ikke alle er tørre lenge før skolestart. Anonymous poster hash: 977c3...4fc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Vi har hatt positive erfaringer. Datteren vår var 6 år og hadde full nattbleie hver eneste natt. Prøvde å slutte med bleie flere ganger, men det gikk ikke. Etter to-tre uker med minirin var hun helt tørr og har ikke hatt ett eneste uhell om natten etterpå. Det tar litt tid for kroppen. Den første tørre natten kom etter over en ukes bruk av tablettene. Anonymous poster hash: fd11d...59b
kvirrevittt Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Gutten vår vart tørr av seg sjølv då han var 8. Minirin hadde liten effekt (høgaste dosen), bleia vart våt, men berre seinare på natta. Eg såg liten grunn til å ha han gåande på medisiner med så liten effekt, så han slutta etter 2-3 mnd. Vær obs; det kan vere du har rett på blå resept på kladder (dei med "vinger" absolutt best) og nattbleier.
Miss Chocolate Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Minirin har ikke så mye effekt her. Sjeldent en tørr natt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Vi også prøvde det i 3 mnd av og på da hun var i 6-års alderen. Men det hjalp ikke. Fikk dobbel dose. Hun fyller 8 år straks og er plaget og lei seg over å må bruke bleie på natten. Vi bruker de rosa fine "trusene" fra DryNites. Men hun lekker mye på dagtid også. Ikke tvers igjennom,men har alltid våt truse. Skal bestille time på Volvat nå,da legene her sier at vi har prøvd alt. Men hun blir jo psykisk dårlig av dette. Har så vondt av henne,og vi sier hele tiden at det ikke er hennes feil. Har aldri blitt sint på henne. Men hun ønsker å overnatte hos klassevenner og tør ikke pga bleien. Hun har 3 mindre søsken som er tørre,så klart at dette er vondt. Ingen på hverken mor eller farssiden har hatt dette som problem. Hadde hørt at det var gjerne arvelig. Anonymous poster hash: 3f8ae...9b8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Beklager sen respons her, men jeg er veldig takknemlig for alle svar! Det er, som en skriver lenger oppe, litt godt å se at man ikke er alene. Jeg håper jo selvsagt at vi er en av de heldige hvor Minirin vil virke, spesielt siden vi allerede har merket en forbedring, men jeg ser jo her at det er mange med dårlig erfaring også. HI Anonymous poster hash: 6425b...c80
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 Minirin hadde god effekt hos oss. Men ham brukte det i ca 2 år før vi kunne kutte de ut. Tørr på dagen fra han var litt over 3, men ikke på natten. Sluttet på Minirin da han var rundt 9-10 år. Var tørr hver natt med Minirin, men om vi gikk tom tisset han i sengen.... Anonymous poster hash: 36e12...48d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Datteren min på 6 år har nettopp fått dette og jeg er litt spent på hvordan det vil gå. Foreløpig er vi på laveste dose og har prøvd det ut i tre netter. Vi synes det har effekt, men ikke full effekt. Her er problemet at hun overhode ikke er tørr om natten selv om hun var tørr på dagtid allerede som 2-åring. Vi har ved to ulike anledninger forsøkt å slutte med nattbleie, men måtte gi opp etter få netter. Siste gang var i høst (hun var 6 år da også) og da jeg var oppe til henne bare 1,5 time etter leggetid og hun allerede var gjennomvåt, innså jeg at her måtte vi ha hjelp. Det har vært tunge bleier hver morgen hele veien, eller helt uttisset seng de få gangene hun har forsøkt uten bleie. Nå har hun som sagt forsøkt medisinen tre netter, og i dag tidelig var det bare litt tiss i bleien. Tar det tid for kroppen å venne seg til medisinen slik at vi vil se bedring hele veien, eller ev. ved dobling av dose (om ca 1,5 uke)? Og hvordan gjør dere det med drikke? Det står at barnet skal få begrenset med drikke en time før inntak av tabletten. Hva legger dere i det? Vi har begrenset til maks et halvt glass med vann. Anonymous poster hash: 6425b...c80 Vi har prøvd det flere ganger til vår gutt som nå er 11. Han fikk knallvondt i hodet av de, og de virket ikke dessverre :/ Anonymous poster hash: 8a7b6...1fa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Datteren min på 6 år har nettopp fått dette og jeg er litt spent på hvordan det vil gå. Foreløpig er vi på laveste dose og har prøvd det ut i tre netter. Vi synes det har effekt, men ikke full effekt. Her er problemet at hun overhode ikke er tørr om natten selv om hun var tørr på dagtid allerede som 2-åring. Vi har ved to ulike anledninger forsøkt å slutte med nattbleie, men måtte gi opp etter få netter. Siste gang var i høst (hun var 6 år da også) og da jeg var oppe til henne bare 1,5 time etter leggetid og hun allerede var gjennomvåt, innså jeg at her måtte vi ha hjelp. Det har vært tunge bleier hver morgen hele veien, eller helt uttisset seng de få gangene hun har forsøkt uten bleie. Nå har hun som sagt forsøkt medisinen tre netter, og i dag tidelig var det bare litt tiss i bleien. Tar det tid for kroppen å venne seg til medisinen slik at vi vil se bedring hele veien, eller ev. ved dobling av dose (om ca 1,5 uke)? Og hvordan gjør dere det med drikke? Det står at barnet skal få begrenset med drikke en time før inntak av tabletten. Hva legger dere i det? Vi har begrenset til maks et halvt glass med vann. Anonymous poster hash: 6425b...c80 Vi har prøvd det flere ganger til vår gutt som nå er 11. Han fikk knallvondt i hodet av de, og de virket ikke dessverre :/ Anonymous poster hash: 8a7b6...1fa Merket dere fort noe til bivirkningene? Hun har som nevnt bare brukt dem i tre dager, men har ikke hatt vondt i hodet. Merket dere ikke noen forskjell i det hele tatt, eller bare ble det litt bedre, men ikke bra? HI Anonymous poster hash: 6425b...c80
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 Virka ikke her. Tok han til kiropraktor og han var bra etter to behandlinger. Gikk en lang stund, hadde uhell igjen og tok nu behandling hos kiro. Nå er det så sjeldent uhell at det er greit
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 Virka ikke her. Tok han til kiropraktor og han var bra etter to behandlinger. Gikk en lang stund, hadde uhell igjen og tok nu behandling hos kiro. Nå er det så sjeldent uhell at det er greit Men når du, og dere andre på tråden, skriver at det ikke virket, merket dere null forskjell da? Eller merket dere bedring, men at det ikke ble bra? For vi merker jo en stor forskjell allerede, men det er jo enda ikke tørt. HI Anonymous poster hash: 6425b...c80
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 Minrin hjalp ikke for oss. Alarm i bleien kombinert med kiropraktor derimot gjorde susen. ☺ Anonymous poster hash: 6ed1b...5ea
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. januar 2016 #16 Skrevet 25. januar 2016 Virka ikke her. Tok han til kiropraktor og han var bra etter to behandlinger. Gikk en lang stund, hadde uhell igjen og tok nu behandling hos kiro. Nå er det så sjeldent uhell at det er greit Men når du, og dere andre på tråden, skriver at det ikke virket, merket dere null forskjell da? Eller merket dere bedring, men at det ikke ble bra? For vi merker jo en stor forskjell allerede, men det er jo enda ikke tørt. HI Anonymous poster hash: 6425b...c80 Ja var kanskje dårlig svart. Det hadde litt effekt på den måten at han tisset på seg senere på natta, og ikke fullt så mye på dagen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #17 Skrevet 26. januar 2016 Bare en liten oppdatering her. Nå har vi altså prøvd i fire netter og i dag morges var hun så godt som helt tørr! (bare noen få dråper) Hun sa selv at de få dråpene kom mens hun løp ut på do, så i så fall var hun faktisk tørr på selve natten. Krysser fingrene hardt for at dette fortsetter! HI Anonymous poster hash: 6425b...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå