Gå til innhold

Hvemer verst - de som alltid kommer litt for sent eller de som alltid kommer for tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som har en tendens til å alltid være ute i siste liten. Hater det selv, men jeg klarer bare ikke å få alle ballene til å lande samtidig. Jeg har alltid hatt en vennegruppe som er på samme måte, og vi har hatt et avslappet forhold til tid. Om man kommer 10 minutter for sent så er det ingen krise.

Men jeg merker at andre kan irritere seg over det. Nå skal det sies at jeg alltid kommer tidsnok dersom det er noen jeg skal møte som sitter alene et sted og venter, eller dersom jeg skal i en middag.

Uansett, jeg skjønner at folk irriterer seg over dem som er litt forsinket hele tiden.

MEN - det verste jeg vet er de som kommer for tidlig. De står der alltid et kvarter før de skulle plukket deg opp med bil, eller de kommer en halvtime før på bursdagen og "tenkte at de bare kunne sitte og vente så lenge" Jeg blir så ufattelig stressa av sånt!

Hva er verst?

Anonymous poster hash: b5a75...c64

Fortsetter under...

Skrevet

De som kommer for sent!! Synes det er mangel på respekt. Er ikke overbegeistret hvis folk kommer altfor tidlig, men er man klar i god tid gjør det jo ikke så mye.

Anonymous poster hash: 7e951...acd

Skrevet

Jeg er som deg og kommer ofte 10 min senere hvis jeg er invitert noe sted. Hater at andre kommer for tidlig, for da er jeg aldri klar.

Anonymous poster hash: 3d194...e26

Skrevet

De som kommer for sent. Jeg blir provosert av mennesker som ikke klarer å være der de skal til tiden. Jeg syns det er så respektløst, og hater at de kaster bort min tid.

Skrevet

De som kommer for sent!! Synes det er mangel på respekt. Er ikke overbegeistret hvis folk kommer altfor tidlig, men er man klar i god tid gjør det jo ikke så mye.

Jeg syns det er mangel på respekt å komme for tidlig jeg. Å stå der og vente når man stresser med å gjøre seg klar.. Jeg kan gjerne være klar til tiden - noe jeg virkelig forsøker særlig etter at jeg fikk barn (var selv et barn som alltid kom for sent pga forsinkede foreldre og hatet det) - men jeg er garantert ikke klar 20 minutter før, og da blir det stress med noen som står og puster deg i nakken..!

HI

Skrevet

Det er mest irriterende med dem som alltid kommer noen minutter for sent, men jeg er dessverre en av dem selv.

Men å komme for tidlig på besøk til noen, det gjør man ikke uten å ha spurt om det er ok.

Anonymous poster hash: 0acae...632

Annonse

Skrevet

Jeg syns det er mangel på respekt å komme for tidlig jeg. Å stå der og vente når man stresser med å gjøre seg klar.. Jeg kan gjerne være klar til tiden - noe jeg virkelig forsøker særlig etter at jeg fikk barn (var selv et barn som alltid kom for sent pga forsinkede foreldre og hatet det) - men jeg er garantert ikke klar 20 minutter før, og da blir det stress med noen som står og puster deg i nakken..!

HI

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har kommet for sent til avtale, er heller den som er for tidlig ute og må vente på de andre. At noen synes det er respektløs å komme for tidlig går tydeligvis også an. Det har jeg ikke tenkt på. Må kanskje begynne å komme mer presis? For tidlig og for sent kan være galt begge deler.  :fy_fy:

Skrevet

Jeg hater når folk kommer for sent, syns det er mangel på respekt. om man avtaler en tid, så mener jeg man må klare å overholde dette.

selv er jeg alltid tidlig ute, men aldri en halvtime før i selskaper osv, det syns jeg er litt rart og sitte og vente mens vertskapet skal ordne og styre, men jeg er nok alltid 5-10min før. Legetimer er jeg nok fort en 30min før, men har litt kjørevei, og er livredd for å at noe skal skje på turen.

liker å ha god tid i tilfelle noe skulle skje, samme gjelder til selskap eller lign, men jeg kan godt vente i bilen liksom, og kjøre de siste meterene når klokka nærmer seg hehe.

men jeg har respekt for andres tid, og ønsker da at folk skal ha respekt for min, og de som ofte kommer forsent, de sier sjeldent i fra at de er sent heler, og det syns jeg ikke er noe moro.

men man er forskjellige, godt du ahr en vennegjeng hvor dette er akseptabelt. jeg hadde ikke orket dette i lengden.

Anonymous poster hash: e203e...355
Skrevet

HI

Jo, er enig i at 20 min før fort kan bli stressende. Hadde en fireårsdag der mitt barn var utslitt etter Bhg og sovnet på sofaen, tre kvarter før bursdagen startet ringte det på døra. Der sto en far med sitt barn og sa 'xxx kommer litt tidlig for vi andre skal på et arrangement med et annet barn'.

Er egentlig et litt vanskelig spørsmål for begge deler kan fort bli veldig galt. Tenk hvis alle kunne komme to minutt før tiden! Men det vil alltid være noen som kommer alt for sent og alt for tidlig.

Skrevet

en annenting, dere som alltid kommer forsent, hvordan klarer dere dere i en jobb situasjon? har dere fleksi tid? jeg jobber på sykehus, og er jo de samme som kommer forsent hvergang. eller på slaget, og er sinnsykt irriterende å aldri få gitt den rapporten fordi folk må komme seg dit. eller man vet ikke om de er syke el lign.

men klart for tidlig er ikke noe særlig det heller. er jo ting som skal gjøres før ett evt selskap, men jeg er alltid klar 15min min før jeg inviterer noen, så må folk bare komme når de kommer.

Skrevet

Utrolig mangel på respekt å komme for sent uansett hvordan du vrir og vender på det. En ting er hvis det skjer én gang. ..men ofte skjer det de samme hver gang.

Alltid en mor som henter sønnen sin 20 min for sent i alle bursdager.

Anonymous poster hash: 08aa6...19b

Skrevet

10 minutter for sent er helt innafor.

Jeg har ei venninne som godt kan møte opp kl 10 hvis hun er bedt på lunsj

11:30/12:00.. Da kan det hende jeg er på vei inn eller ut av dusjen, så liker ikke så godt det 🙈

Skrevet

Jeg hater når folk kommer for sent, syns det er mangel på respekt. om man avtaler en tid, så mener jeg man må klare å overholde dette.

selv er jeg alltid tidlig ute, men aldri en halvtime før i selskaper osv, det syns jeg er litt rart og sitte og vente mens vertskapet skal ordne og styre, men jeg er nok alltid 5-10min før. Legetimer er jeg nok fort en 30min før, men har litt kjørevei, og er livredd for å at noe skal skje på turen.

liker å ha god tid i tilfelle noe skulle skje, samme gjelder til selskap eller lign, men jeg kan godt vente i bilen liksom, og kjøre de siste meterene når klokka nærmer seg hehe.

men jeg har respekt for andres tid, og ønsker da at folk skal ha respekt for min, og de som ofte kommer forsent, de sier sjeldent i fra at de er sent heler, og det syns jeg ikke er noe moro.

men man er forskjellige, godt du ahr en vennegjeng hvor dette er akseptabelt. jeg hadde ikke orket dette i lengden.

Å komme for sent er ikke alltid man har kontroll over og kan hjelpe for, men å komme for tidlig er noe du 100% kan styre selv. Å komme så tidlig at du må vente mens vertskapet gjør siste innspurt, det er direkte frekt...

Annonse

Skrevet

HI

Selvsagt sier du det siden du ikke har respekt for andre menneskers tid.

Hva gjør det om noen sitter og venter?

Jeg hater folk som kommer for sent, dårlig folkeskikk.

Anonymous poster hash: 28c17...b2c

Skrevet

For sent er en uting! Hele verden må stoppe opp og vente på den ene person som ikke har styr nok på seg selv til å holde en avtale.

Jeg har venner og kolleger som er konsekvent for sene til alt og det ødelegger så mye. Selv er jeg alltid fem minutter for tidlig - men aldri i folks private hjem før en fest eller slikt. Det er før møter, tannlegetimen, kino, cafe osv. Jeg har aldri vært ute for at folk kommer mer enn ca 5 min for tidlig i private fester. Det sjenerer meg ikke så veldig.

Anonymous poster hash: 4d363...0ac
Skrevet

For sent! Veldig respektløst og de kaster bort tiden min. Selv liker jeg å komme lutt tidlig (selv om jeg sjelden gjør det for tiden), men det er jo noe jeg velger selv. Blir ikke irritert av åcente f.eks ti minutter hvis jeg er ti minutter for tidlig. Men hvis den andre i tillegg er ti minutter for sen blir det frustrerende.

Skrevet

Jeg er som deg og kommer ofte 10 min senere hvis jeg er invitert noe sted. Hater at andre kommer for tidlig, for da er jeg aldri klar.

Jeg må bare presisere at hvis jeg skal møte noen på kafé el,så er jeg der når jeg skal, men et jeg invitert hjem til noen, så kommer jeg aldri for tidlig, for da går jeg ut fra at de ikke er klare for besøk.

Skrevet

Jeg er typen som kommer for tidlig. Gjerne 45 minutter før. De andre er veldig takknemlig for dette for jeg hjelper da til med rydding,dekking av bord, ser til barna etc mens de får bedre tid til å gjøre seg selv klar.

Har opplevd ved flere anledninger at middagsgjester blir skrubbsultne mens de venter på min søster for eksempel som gjerne er 30 min forsinket hver bidige gang.

Det å komme for tidlig går ikke ut over noen. Forsentkomming har mer konsekvenser.

Anonymous poster hash: f4873...57c

Skrevet

Jeg er typen som kommer for tidlig. Gjerne 45 minutter før. De andre er veldig takknemlig for dette for jeg hjelper da til med rydding,dekking av bord, ser til barna etc mens de får bedre tid til å gjøre seg selv klar.

Har opplevd ved flere anledninger at middagsgjester blir skrubbsultne mens de venter på min søster for eksempel som gjerne er 30 min forsinket hver bidige gang.

Det å komme for tidlig går ikke ut over noen. Forsentkomming har mer konsekvenser. Anonymous poster hash: f4873...57c

Du hadde vært skrekkbesøket mitt

Anonymous poster hash: 271c5...d8b

Skrevet

Synes det og komme for sent er verst, det viser at de virkelig har null respekt for din tid. En ting om man er forsinket en sjelden gang iblant, men det er gjerne de samme som alltid er forsinket.

Jeg kommer selv alltid tidlig, men det er snakk om 5 min. Jeg kommer aldri 30 min før jeg skal. Men har man invitert folk hjem, så må man regne med at de kommer 10 min før tiden.

Anonymous poster hash: 09020...99f
Skrevet

Man skal åpenbart ikke komme verken for tidlig eller for sent, kronisk, men de som kommer for tidlig synes jeg er verst. Jeg H.A.T.E.R det.

Svigermor kommer kronisk for tidlig, hvis vi avtaler at hun skal komme kl 13 på besøk (vi trenger tid til å våkne, spise frokost og få litt ut av dagen før hun kommer og prater om seg selv), så kommer hun 1100-1130. Det dumme er at hun "ikke kan" komme sent, så hvis vi avtaler kl 17-18 er det aaaaaalt for seeeeeent. Mareritt..

Skrevet

Synes det og komme for sent er verst, det viser at de virkelig har null respekt for din tid. En ting om man er forsinket en sjelden gang iblant, men det er gjerne de samme som alltid er forsinket. Jeg kommer selv alltid tidlig, men det er snakk om 5 min. Jeg kommer aldri 30 min før jeg skal. Men har man invitert folk hjem, så må man regne med at de kommer 10 min før tiden. Anonymous poster hash: 09020...99f

10-5 min før er innafor. Mer enn det er svært, svært frekt!!!!

Skrevet

I vennegjengen vår hadde vi et par som alltid kom for sent, de er ikke en del av gjengen lenger for å si det slik.

Etter å ha demonstrert ovenfor oss andre x antall ganger at de ikke har respekt for vår tid så kutta vi dem enkelt og greit ut.

De ble furtne og mente vi burde forstå, men slike mennesker trenger vi rett å slett ikke i livet vårt.

Anonymous poster hash: cea07...503
Skrevet

Å komme for sent er ikke alltid man har kontroll over og kan hjelpe for, men å komme for tidlig er noe du 100% kan styre selv. Å komme så tidlig at du må vente mens vertskapet gjør siste innspurt, det er direkte frekt...

hvis man alltid kommer for sent så kan man noe for det, en gang i ny og ned er noe annet, men da kan man si ifra at man er for sen, jeg kommer ofte tidlig, men har ved flere anndledninger bare sittet i bilen og ventet, ute av synet for noen, hvem er det dette går utover mener du? om det skulle vise seg at jeg er alt for alt for tidlig ute, sender jeg evt på ei melding og hører om jeg kan komme før, men jeg syns ikke det er noe hyggelig å ha folk hengende over meg jeg heller. men jeg syns det er værre å vente på folk, spesielt om man ber mange og man må vente på de samme hvergang for å kunne spise. har noen venner som alltid kommer forsetn, og er begynt å invitere dem 30min før alle andre, da kommer de som regel tidsnok, og dette er respektløst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...