Gå til innhold

Bursdagskort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om bursdagskort i barnebursdagene - bortkasta eller noe man bør gi når barna drar i bursdag til hverandre?

Jeg pleier alltid å gi fine kort, men har merka meg at det ikke er helt vanlig blant mange. Tenker det er et symptom på overflodssamfunnet vi lever i - barna får kortene og kaster dem like etterpå. 

Hva tenker du?

Anonymous poster hash: 3e638...154

Fortsetter under...

Skrevet

Har alltid kort med gaven, men aldri dyre kort.

Kjøper sånne ferdig klippede kort i papp, mange forskjellige farger i pakka, som ungene tegner på, skriver og setter på klistremerker. Altså hjemmelaget kort.

http://www.cchobby.no/creativ-kartong-a6-10-5x15-cm-ass-farger-300-ass-ark

De selger sånne pakninger på panduro, søstrene grene, bokhandelen osv

Anonymous poster hash: 688d0...445
Skrevet

Har alltid kort, dog ikke dyre kort.

Skrevet

Min datter har akkurat hatt bursdag, og veldig få som gir vanlige kort. Det er gjerne et ark/lapp barna har tegnet og skrevet på selv, klippet ut et hjerte, noen hadde til og med perlet et kort :) Syns det er helt greit, vi tar ikke vare på alle bursdagskort uansett.

Skrevet

Her lager de kort/brev/tegning selv og bruker mye tid på å lage personlige kort som passer til mottakeren. Det er slike kort de får mest av selv tilbake og de setter stor pris på det. Butikk-kjøpte kort havner fort i søpla for de føler de ikke er noe spesielle, men de hjemmelagde sparer de på i en perm.

Anonymous poster hash: c21b6...845

Skrevet

Hi her: Ja, det kan godt være hjemmelaga kort. Det bruker vi også mye, og jeg synes jo de er veldig fine. Jeg lurer egentlig på om de blir tatt vare på? 

Pleier dere å ta vare på bursdagskortene til barna deres? Hvor lenge? Når barnet er 10-12 også?

Selv sparte jeg på mine bursdagskort da jeg var liten, men da hadde vi jo mye færre ting enn dagens barn... tenker mange kaster dem nå...

Anonymous poster hash: 3e638...154

Annonse

Skrevet

Vi har skuffvis med kort som vi selv og barna har fått. Jeg pleier å kjøpe enkle kort og har alltid et lager liggende som brukes til barnebursdager.

Når voksne og de nærmeste i slekta har bursdag kjøper jeg dyrere kort. Synes det er morsomt å finne kort hos bokhandleren. De har mange fine med artig tekst.

Skrevet

Vi kaster de fleste kortene, med mindre de er veldig spesielle, f.eks. forseggjorte hjemmelagede kort blir tatt vare på. Musikkort blir tatt vare på til musikken er oppbrukt, siden sønnen min elsker dem. :P

Selv kjøper jeg bare inn helt enkle billige kort når jeg finner, siden jeg regner med at andre også bare kaster dem. Tenker at funksjonen hovedsakelig er å vite hvem gaven er fra.

Anonymous poster hash: a3efb...c58
Skrevet

Bortkasta. Vi (barna) lager enkle kort selv av farget papir. Da føler jeg i alle fall at det blir mindre penger ut av vinduet. Vi tar ikke vare på kortene vi får heller, med mindre de er spesielt flotte eller det står noe ekstra fint.

Skrevet

Kortet er halve gaven. Ungene lager alltid forseggjorte kort selv, dette bruker de lang tid på. Jeg sparer alltid på fine hjemmelagde kort ungene får, og av og til sparer vi på kjøpakort også hvis de er ekstra fine eller dekorerte. Det kjipeste er de som ikke gir kort i det hele tatt, men bare skriver på innpakningspapiret...

Anonymous poster hash: abf73...abb

Skrevet

Ungene skriver enten direkte på pakkrn eller lager et kort.

Vi tar ikke vare på kort ungene får. Det er nok søppel som fyller opp i hjemmet som det er.

Anonymous poster hash: 0ac79...c4a

Skrevet

Ungene skriver enten direkte på pakkrn eller lager et kort.

Vi tar ikke vare på kort ungene får. Det er nok søppel som fyller opp i hjemmet som det er.

Anonymous poster hash: 0ac79...c4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...