Gå til innhold

våknet opp av orgasme, farlig når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med å bli gravid etter å ha mistet to ganger. Har nå kommet til uke 15 og før uke 12 våknet jeg av orgasme pga drømmer et par ganger, da fikk jeg fryktelig vondt i magen/livmor og blødde begge gangene.

Denne gangen våknet jeg og hadde ikke vondt.. men kjente meg anspent i magen og litt vondter Nå og da. Kan jeg ha skadet babyen eller graviditeten? har nemlig lest på nett at de med komplikasjoner i svangerskapet som får orgasme kan føde for tidlig og eller miste osv..

Jeg har jo pco og er redd for at det kan være nok til at dette nå ikke går bra pga orgasme i søvne..

Skal jeg slutte å sove da? Jeg klarer ikke styre drømmene og kroppens reaksjoner... :(

Anonymous poster hash: 7e7c6...de8

Fortsetter under...

Den anspentheten du kjenner kan ha vært kynnere. Helt ufarlig og vanlig, men kan føles veldig ubehagelig.

Blødninger skjer lettere når man er gravid, og det trenger ikke være fare på ferde.

Har ikke hørt om noen med pco som har fått beskjed om at det utgjorde risiko i svangerskapet eller at de måtte unngå samleie eller orgasme.

Jeg tror ikke orgasmene er noe å bekymre seg over. Når du har kommet så langt, er det veldig sannsynlig at det kommer til å gå bare bra :)

Anonymous poster hash: 64c7b...a7c

Du må gå og få hjelp. Du kan selvsagt ikke slutte å sove. Hvem har sagt at det blir komplikasjoner videre i svangerskapet? Har jordmor klassifisert det som et risikosvangerskap eller er det kun noe du tror selv?

Du kan ikke stresse sånn hver gang, slik som når du spiser vaniljeis eller dusjer i varmt vann.

Du skal ha psyke til å ta deg av en liten baby, erdu redd for å sove pga du er gravid, tror du virkelig du får sove når du har snsvar for en liten baby?

Anonymous poster hash: 79988...7c4

Annonse

Pcos kan gjøre det litt vanskeligere å bli gravid, men det gjør ikke at du har et risikosvangerskap eller et svangerskap "med komplikasjoner". Så såfremt det ikke er andre grunner til at du har et risikosvangerskap er det ikke farlig å ha sex eller få orgasmer, det er veldig få kvinner som er helt avholds altså, det er helt greit å ha sex.

Anonymous poster hash: cd30f...438

Ja, du må slutte å sove, slutte å dusje, slutte å nyse (og ikke minst hoste!), slutte å spise...

Eller SLUTTE Å KJENNE ETTER! Og slutt å les på nettet. Hold deg til den boken du fikk av jordmor og prøv å kos deg i svangerskapet. Om du lever normalt sunt er det ingenting du kan gjøre for å miste babyen. Friske babyer tåler ufattelig mye. Bare se på de som flykter gjennom hele Europa med stor gravidmage. Tror du de bekymret seg over for varme dusjer og hete drømmer??? Friske unger føder de uansett.

Anonymous poster hash: cef29...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...