Gå til innhold

Har du høy eller lav terskel for å ringe lege/legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høy heldigvis. Hater hypokondere.

Anonymous poster hash: 45f1a...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske høy! Men nøler ikke med å ringe for å spørre om råd hvis det gjelder barna. Nå har vi 1, 5 time å kjøre til legevakten, så det sier seg selv at vi ikke kjører for småtterier.

Anonymous poster hash: 23a2e...ed6

Skrevet

Middels vil jeg si. Mamma er sykepleier, så vi ringer gjerne henne i tillegg til å Google (ja, vet det er risikabelt ;)).

Har vært på legevakten en haug ganger selv i svangerskap (hyperemesis som typisk blir verre i helga når fastlegen har stengt), ellers noen ganger med barna pga ørebetennelse og omgangssyken (ble innlagt på sykehuset en gang).

Å ringe dem for å spørre om noe har jeg ingen problemer med. Det er jo derfor de er der. Det må være sånn passe alvorlig da, som jeg ikke finner ut av selv.

I ditt tilfelle ville jeg nok tatt en telefon og spurt hva de tenker. Hjertet skal man ta alvorlig. Bra du kom deg til legen og fikk en skikkelig sjekk :)

Anonymous poster hash: 96824...554

Skrevet

Så bra at du kom deg til legen og at alt var fint :) Legen syntes nok ikke du tok opp tiden hans, i så fall hadde han ikke vært noe tess som lege. Slike symptomer skal tas på alvor.

Selv har jeg middels/lav terskel for å kontakte legevakt. Jeg kjenner flere, og kjenner til enda flere som ventet til det var for sent med å kontakte medisinsk hjelp. Senest min bestemor som hadde gått med symptomer på hjerteproblemer i to dager før hun døde. Hun ville ikke "plage" legen, så hun gikk dessverre ikke.. 

Jeg har ikke vært på legevakt i voksen alder, men om det skulle være noe, kommer jeg ikke til å nøle med å i det minste ringe legevakten. Det kan ikke sies for ofte, det REDDER LIV å kontakte medisinsk hjelp .

Anonymous poster hash: 636bb...309

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...