Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Eier ikke god smak. Ser hva som er fint og hvordan jeg ønsker det skal se ut. Men når jeg skal handle inn lamper, møbler og velge farger på vegger blir det helt feil. Så nå er jeg blitt veldig redd for å prøve. Det hjelper ikke at min mor kommer med kommentarer slik som: nja det var ok, men jeg ville ikke valgt det. Ja det var font, men fargene passer ikke. Ja lampen var fin den, hvis man liker sånt så. Passer ikke sammen med resten av det du har da. Ikke min smak, jeg liker at det ser bra ut. Men ser at det er din smak. Virker ikke så ille kommentarene hennes når jeg leser de. Men det er også måten hun sier det på. Gjerne med en grimase som viser hva hun egentlig syns. Nå skal vi male to soverom, gutt 7 år og jente 5 år. Skal også legge nytt gulv og tak. Ønsker gjerne tips til blogger, interiørblad osv. Gjerne gi meg råd her også på farger. Jeg vurderer også å male gangen om igjen. Etter kommentarer fra min mor. Vi har lagt et brunt gulv med litt grå farger i, samt at vi har malt en vegg i antikk hvit, der var det eikepanel planker, og en gipsvegg i tåkedis. Ser jo at min mor har litt rett i at fargene ikke helt passer. Og hun kommenterer det ofte. Mannen min orker egentlig ikke male. Så tenkte å gjøre dette selv en dag jeg har fri fra jobb. Da maler jeg den tåkedis veggen. Hvilken farge ville dere gått for? Anonymous poster hash: 9d3f8...209
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Vurderer også å bytte ut lysekronen min etter flere kommentarer fra min mor. En med litt landlig stil siden det er det møblene og spisebordet har. Jeg trodde det var ok å blande litt klassisk og landlig stil siden jeg liker begge. Liker blinget, men også puter i pels, pynt med treinslag og litt overdådige lykter. Liker også sånne trebrett isteden for lysfat med pynt på. Men det har jeg ikke klart å organisere. Så det ligger pakket langt inn i skapet. Klarer ikke plassere pyntegjenstander. Ser så feil ut 😱😱😱 Anonymous poster hash: 9d3f8...209
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Ville vurdert å bytte mor, makan til frekkhet! Anonymous poster hash: e7c71...90d
Gjest Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Legg ut noen bilder her da? Sikkert din mor som er sær.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Ville vurdert å bytte mor, makan til frekkhet! Anonymous poster hash: e7c71...90d Ikke så lett det heller. Hun kommentere gjerne utseende mitt også 😱 negativt. Forteller ofte jeg er svak, tåler lite. Jeg tar lett til tårer. Anonymous poster hash: 9d3f8...209
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Fargene i gangen Anonymous poster hash: 9d3f8...209
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Fargene i gangen Anonymous poster hash: 9d3f8...209 Jeg har tåkedis på kjøkkenet mitt og et lignende brunt gulv til. Anbefaler klassisk hvit til.... da tror jeg det blir kjempebra! Anonymous poster hash: c0e02...f26
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Fargene i gangen Anonymous poster hash: 9d3f8...209 Jeg har tåkedis på kjøkkenet mitt og et lignende brunt gulv til. Anbefaler klassisk hvit til.... da tror jeg det blir kjempebra! Anonymous poster hash: c0e02...f26 Altså jeg ville beholdt tåkedis, men malt den antikk veggen i klassisk hvit.. ser at det kunne misforståes... Anonymous poster hash: c0e02...f26
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Ingen som har tips til blogger eller interiør blad. Jeg kjøpte et. Men der var det bare masse bilder. Ikke noe om hvor ting var kjøpt eller hvordan farger som var brukt. Jeg ønsker å ha suse farger på rommene. Gjerne slik at jeg ikke trenger å male om når de blir større. Hi Anonymous poster hash: 9d3f8...209
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Spør om råd på maleforretninger. Forhør deg litt rundt der du bor om de vet noen som er flinke med farger. Jeg har fått masse hjelp til sammensetning av farger, og hvilke farger som kan passe inn med det jeg har fra før. Angående din mor, så høres hun ikke noe hyggelig ut. Hun dreper jo all selvtillit hos deg! Hadde også hatt vansker med å holde tilbake tårene om jeg hadde hatt en mor som din! Gi henne beskjed om at du ikke ønsker hennes meninger lenger. Verken om interiør eller om deg. Sett ned foten og krev respekt! Da vil du føle deg bedre. Masse lykke til! Anonymous poster hash: 7f2be...52f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Fargene i gangen Anonymous poster hash: 9d3f8...209 Likte den hvite varme fargen mot det brune gulvet, ville gått for en varm nyanse i stedet for tåkedis. Anonymous poster hash: 7f2be...52f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Takker for tips. Nå må jeg bare finne ut hvilken farge. Ingen som kan tipse om blogger pg blader der det står forklart ned til hvert eneste punkt. Oppussing for dummies 😊 Anonymous poster hash: 9d3f8...209
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Sjekk jotun sin blogg og Facebook side- mange gode tips der Anonymous poster hash: 8081f...eb0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Hjem ville valgt noe sånt: http://www.ifi.no/fargerikt-pa-veggen Moren din ville sikkert ikke likt det, men det ville jeg. Ikke bry deg om hva andre synes. Det er du som skal bo der. Anonymous poster hash: 9b291...11e
Elsker livet Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 Se på fargekart. Gjerne her som du får råd til hvilke farger som passer sammen. http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/interior/ Når det gjelder interiør, hold deg til få farger. Jeg liker godt farger som står i kontrast til hverandre. En mørk og en lys. Hold deg til maks 2 farger på møbler, interiør og gulv når som er av treverk. Min måte å innrede på er mye å hele tiden mikse kontrastfargene, la oss si hvitt og svart. Lyst tregulv får svart gulvteppe, hvitt, bord, hvit sofa, svarte puter. På bordet er det svart og hvite ting med og en og annen ting laget av tre som går igjen i fra fargen på gulvet. Et annet sted i stuen har jeg et møbel i samme treslag. En hvit vegg får et bilde med svart ramme og svart vegg eller gulvlampe. Husk å bruke litt planter (gjerne plast som ser noenlunde ekte ut om du ikke har grønne fingre) slik at det blir litt varme i rommet. Når det gjelder lamper bør stilen være den samme på alle f.eks industriell, bling, linstoffer. Er det vanskelig fordi du ønsker å beholde lamper du har fra før eller sliter med å finne noen som passer til en lampe du liker, bør du passe på at det allikevel er en rød tråd, f.eks fargene. Er rommet stort kan du mikse to typer. Studer disse barnerommene, og se hvordan de tar opp igjen fargene de ha brukt. Se om du finner ut hvilke elementer som gjør det lunt. Hvor mange ting som er plassert på et sted. Få balanse i rommet med tanke på hvor du plassere ting. Gulvtepper synes jeg er viktig, det samme er belysning. Ha en god allmennbelysning i taket, men lys opp kroker og tomme vegger med lamper som bare er der for å gjøre det hyggelig. Lamper som kan dimmes fungerer godt som kosebelysning. http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/interior/childs-room.aspx#
Elsker livet Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Men det viktigste av alt er å ha mest mulig i et lukket skap eller skuffe. Det blir penere når ikke alle jakker, sko, kjøkkenutstyr, saftflasker, vannkokere, pakke med toalettpapir, brettspill, osv. står fremme. Gjem det bort og la de fine tingene stå i fokus.
Syngensang Skrevet 25. januar 2016 #17 Skrevet 25. januar 2016 Ville blitt så sur på mora mi at eg hadde nekta å gjere nokon forandringer etter slike sure kommentarar! Det er ditt hus, du gjer som du vil. Om du syns det er veldig viktig at alt er "perfekt" så kan du jo prøve å gjere slik at du sjølv er fornøgd. Har ingen tips desverre, nokre av fargeforhandlarane har nettsider der du kan laste opp bilder av rommet du skal måle og prøve deg fram med ulike fargar, men hugsar ikkje kvar det var desverre. Om ikkje dette er så veldig viktig for deg og du gjer det mest for å få mor di fornøgd så ville eg ha slutta å tenke på det og heller brukt kreftene mine på andre aktivitetar enn akkurat fargene på veggen....
Gjest Gul stjerne Skrevet 25. januar 2016 #18 Skrevet 25. januar 2016 Instagram! Få deg en konto der, det er enkelt å åpne konto. Søk på interiør, skandinavisk stil, shabby, hva enn du liker. Bruk tid til å se på mange bilder, og lær deg hva du liker. Når du begynner å begjære ting og farger er du på rett vei. Mye interiør kan læres, det er et fag og ikke bare smak. Og gi din mor en bolle, hun kan bare holde kjeft. Øv deg på å svare henne. For eksempel: Her er det jeg som bor, og da bestemmer jeg hvordan jeg vil ha det. Utvid arsenalet med svar etterhvert, det må øves på å svare ei gammel hurpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå