Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 18 år gammel jente med en jevnaldrende kjæreste. Jeg gikk igjennom en spontanabort for halvannen måned siden, der jeg mistet et barn av voldtekt. Jeg fikk klarsignal til å bli seksuelt aktiv etter første mens etter aborten. Nå har vi vært veldig aktive i det siste og jeg har litt urovekkende symptomer men jeg får ikke tak i legen min og jeg får ikke akkuttime hos gynekolog. Og ingen steder på Internett finner jeg løsninger.

Idag har jeg eggløsning, ifølge en oversikts-app på telefonen min. Jeg og kjæresten hadde sex hver dag i forrige uke før jeg plutselig blødde utover oss begge. Han har kommet i meg de fleste gangene. Jeg hadde hatt mensen uka før, så dette er ikke mensen. Jeg føler meg som om jeg blør ihjel. Jeg viser masse forskjellige trekk i humøret og min psykiske tilstand. I det siste har angsten (ptsd) plaget meg sterkt, og jeg er mye trøtt og sliten. Jeg er plaget med lettere kvalme og følelse av å være sulten men ikke klare å spise. Vi tok en test men den funket ikke. Kjæresten min er klar til å støtte meg igjennom hva som helst som kan skje. Jeg tror jeg er gravid, han gjør ikke det. Hvis jeg er det, er jeg ca to uker på vei. Men så blør jeg som Niagara Falls, så jeg er veldig stressa. Jeg har ikke mye vondt men jeg føler meg litt oppblåst.

Hjelphjelp! Tenker det ikke er vits å ta testen når det mest bare kommer blod. Men dette er lysere og renere blod enn mensen og det lukter heller ikke det samme, men det føles sånn. Jeg er redd og nervøs, hjelp!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257778-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenker at dette er noe du kan ta kontakt med legevakten om, høres ut som en mellom blødning/mensen som er veldig vanlig etter spontan abort (SA). en app kan dessverre ikke si med 100% sikkerhet at man har eggløsning, men kan gi en indikasjon på det. Jeg feks brukte en slik app, og hadde fått eggløsningstester i posten, og ville teste for moro skyld, dette var 5 dager før appen mente jeg hadde eggløsning, og den var positiv, vi kastet oss da rundt, og ble gravide. hadde vi ventet, hadde det nok ikke blitt noe baby den prøveperioden.

Du nevner at du mistet etter en voldtekt? kan du ha blitt skadet i skjeden som ett rift eller lignende som dere har fått slått opp i slik at det er begynt å blø?

uansett er det vanskelig å si noe om dette. men jeg må nok desverre si at jeg ikke tror du er gravid, og vil i samme sleng oppfordre deg til å kontakte legevakten. der vil du få en grundig undersøkelse og muligens en innvendig ultralyd.

du kan også prøve å ringe føden, og høre om de kan gi deg en innvendig ultralyd.

en graviditetstest kan du ta. men om det ikke er lenge siden du var gravid vil denne kunne være positiv inntil 6uker etter SA. det mest sikkre for deg er nok en blodprøve for å sjekke evt stigende HCG.

Anonymous poster hash: 60157...5b0
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257778-gravid/#findComment-147686449
Del på andre sider

Kjære vene. Dette var et sammensatt innlegg. Råder deg til og ta kontakt med DIXI.no slik at du kan få sammensatt hjelp til samlivet og rådgiving om videre helseundersøkelser. Det kan nok hende kroppen din er i aktiv traumetilstand, det tar minimum 6 mnd før PTSD er tilstanden. Mange felles symptomer mellom PTSD og Aktivt traume. Dette er vanlige symptomer etter uholdbar og forferdelig hendelse. Er lei for at du har opplevd dette overgrepet. Håper du får masse hjelp og støtte i tiden fremover både fra dine nærmeste og hjelpeapparatet. En voldtekt tar tid og overkomme dessverre. Alt godt til deg.

Anonymous poster hash: 053e9...624

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257778-gravid/#findComment-147686668
Del på andre sider

Kjære vene. Dette var et sammensatt innlegg. Råder deg til og ta kontakt med DIXI.no slik at du kan få sammensatt hjelp til samlivet og rådgiving om videre helseundersøkelser. Det kan nok hende kroppen din er i aktiv traumetilstand, det tar minimum 6 mnd før PTSD er tilstanden. Mange felles symptomer mellom PTSD og Aktivt traume. Dette er vanlige symptomer etter uholdbar og forferdelig hendelse. Er lei for at du har opplevd dette overgrepet. Håper du får masse hjelp og støtte i tiden fremover både fra dine nærmeste og hjelpeapparatet. En voldtekt tar tid og overkomme dessverre. Alt godt til deg.

Anonymous poster hash: 053e9...624

Jeg ble diagnosert med ptsd for nesten et år siden, etter flere år i et voldelig hjem og flere traumatiske hendelser. Voldtekten vekket dette opp igjen og det er derfor kroppen akter opp og nekter å la meg forholde meg rolig.
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144257778-gravid/#findComment-147687072
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...