Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Jeg har vært til glukosebelastning (er i uke 14), og fikk resultatet fra sykehuset i går. Fastende verdi 4,3 og etter to timer 3,5. Dette var fine verdier fikk jeg vite. Tok testen to ganger i sist svangerskap, da var resultatene også normale, men jeg tror verdien etter to timer var noe med 5. Er det normalt med så lavt tall etter to timer? Får man ikke vanligvis høyere tall to timer etter å ha drukket glukosen, enn før? Jeg satt helt i ro i de to timene, var ikke på do eller drakk vann. Det var blodprøve tatt i armen begge gangene. Anonymous poster hash: edffc...99c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Jeg hadde akkurat samme verdier. Fikk bare vite at det var veldig bra og viser at man har ingen tegn til diabetes. Anonymous poster hash: 349a7...184
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Hva er poenget med å lete etter problemer? Du har fått beskjed om at resultatet er bra! Anonymous poster hash: d132f...152
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 Nå "leter jeg ikke etter problemer", jeg bare lurte på om dette var et normalt resultat, eller om legen kanskje kunne ha sagt feil. Jeg tenkte at det var mer naturlig at tallet steg, enn sank, siden man har inntatt sukker. Er vel greitt å stille det spørsmålet uten at du skal hisse deg opp av den grunn? Anonymous poster hash: edffc...99c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 Blodsukkeret skal ikke stige så voldsomt etter inntak, det er en grunn til at kroppen produserer insulin. Vi tok glukosebelastning i fysiologien på høyskolen, og jeg steg knapt i det hele tatt. Legen som gikk forbi kommenterte bare "ja, du har iallefall ikke diabetes!". Godt fungerende insulin, altså Anonymous poster hash: 8099c...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå